HTML

Asperján György

Asperján György író Blog oldala

Friss topikok

  • csaba1959: Két könyvéről tudok ami megjelent: Vészkijárat bejárat, és Vetkőzzünk meztelenre.1976-ban. (2021.10.23. 14:47) Wittner Mariska erényességéről
  • Sheriff_007: @mirnyák: Ez semmilyen igazságszolgáltatás... Másrészt hogy évülhet el 20 év alatt egy ilyen brutá... (2020.12.27. 14:01) RIPORT A NÉPSZABADSÁGBÓL
  • Sheriff_007: Érintettség nélkül és úgy, hogy a gyilkosság idején még rég nem éltem is tombol bennem a düh, hogy... (2020.10.15. 14:19) Labancz Anna 42 éve halott
  • istvankalman: Egy dologban biztos vagyok: A nyomozóhatóság - különös tekintettel az elkövetés időszakára !!! -, ... (2020.10.01. 01:22) Labancz Anna gyilkosa ma 65 éves
  • Szabó Tiborné Hajnalka: @asperjangyorgy: Ez nagyon igazságtalan! Hogy lehet, hogy nem a gyilkos kapja a büntetést, hanem ... (2019.11.30. 14:40) Reménykedés

Linkblog

A hitlerjugendes pápa ne diktáljon a tisztességes embereknek

2009.01.25. 17:40 asperjangyorgy

 

Kampányígéreteinek megfelelően Barack Obama egyik első intézkedéseként pénteken visszaállította a családtervezéssel és terhességmegszakításal foglalkozó nemzetközi szervezetek állami támogtását. A katolikus egyház szerint Obama csalódást okoz.

Rino Fisichella érsek, az Életvédő Pápai Akadémia elnöke a Corriere della Sera szombati számában megjelent interjúban azt nyilatkozta, hogy Obamának minden hangot meg kéne hallania, nem csak azokét, akik hatalomra jutva arrogánsan úgy gondolják, hogy élet és halál dolgában is dönthetnek.

A szent és önmagát a létezéshez nélkülözhetetlennek tartó római katolikus anyaszentegyház ismét belehúzott a képmutatásba. Az Életvédő Pápai Akadémia hány világra jött, nyomorban tengődő, ennivalóra vágyó, létezési lehetőségeket kereső gyermeket mentett meg? Joseph Ratzinger nem akarja észrevenni, hogy a teremtés nem isten kezében, hanem két ember ölelkezésbében, jó esetben, szerelmében van.

Az ölelkezésig még csak eljutnak a fiatalok, de a szerelemig, amely megtartaná épségben a lelküket, egyre kevésbé. Nálunk évente többen válnak, mint ahágyan házasságot kötnek, és ez a tendencia nem Magyarországon indult el. A családnak, mint a szeretet kohézóját termelő egységnek, egyre kisebb a szerepe. Olyan új formáció, amely a szülők boldogsága mellett a gyermekek nevelését, fejlődését is biztosítaná, még nem jött létre. Létrejöhet, de nem jött létre. Már csak azért sem, mert a a szemforgató katolikus egyház - inkább pénzkeresési mint vallási megfontolásokból - ragaszkodik a házassághoz, mint alapintézményhez, és ennek összefüggésében ahhoz, hogy valóban érvényes csak egyházi áldással lehessen két ember földi szerelme.

És mindezt hirdeti az állítólag nőtlen Jézus nevében, aki nem tapasztalta ki az apaság, a családfenntartás  örömét és megpróbáltatásait.

Én viszont vallom és Jézusról szóló regényemben meg is írtam: Jézus a boldogságot úgy és akkor is meglelte, amikor egy nőt ölelt, akit egyenrangúnak tartott önmagával, nem csupán cselédnek, miként azt elvárta a Jézus-korabeli zsidóktól Mózes könyve. De Jézus lelkében akkor is képes volt szolgálni istent, amikor gyermekeket nemzett és nevelt, küzdve értük, megaláztatást is elviselve érdekükben. Mert Jézus egész ember volt. Másként hogyan is lehetne példa?

Az egyház építse újra magát, engedélyezze ismét a papok nősülését, hogy fogalmuk legyen arról, amiről beszélnek; hogy ne csak kenetes dumával, hanem az élet terheinek példamutató viselésével adjanak példát a gyermekvállalásra és nevelésre.

Majd akkor, de csak akkor nyithatja ki ez ügyben a száját az egyház és konzervatív, a vatikáni királyi kényelemben az élet realitásaitól minden tekintetben elszokott-elfordult egyházfő, aki utoljára valóságos emberi értéket a hitlejudendben tapasztalt, és szolidaritást is, eszmét is, üdvözülést is. Egy ilyen, a tekintetét álságos égbe emelő ember mit akar azoktól, akik például most, a mérhetetlen gazdasági válság megpróbáltatásainak idején is, magukat áldozva mindent megtesznek gyermekükért, társuk megtartásáért, lelkének-testének, emberi értékeinek megóvásáért?

Szemben az egyházzal, amely most, a legnagyobb nyomorúság, válság, bajok, megveretettség, kiszolgáltatottság idején sem fogja vissza magát, dúskál a földi javakban, kényelemben és aranyban, kiemelkedő lehetőségekben, a legegyszerűbb falusi plébános is fűtve lakik öt szobát, és szívére veszi híveinek gondját-baját, de vállára venni, megosztva velük mindazt, amiben része van, nem blolond.

 

 

 

6 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://asperjangyorgy.blog.hu/api/trackback/id/tr69901555

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Magyar Barack 2009.01.25. 18:13:26

Obama visszavont egy abortuszellenes törvénytObama elnök megszüntette a külföldön tevékenykedő, családtervezést segítő szervezetekre vonatkozó tiltást, amely szerint az abortuszról is tájékoztatást nyújtó csoportoknak nem jár állami támogatást.Abortuszell…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csio 2009.01.27. 20:34:40

Tisztelt Asperján úr,
Rino Fisichella nyilatkozata valóban érdekes, hiszen az egyház az, aki önmagát élet és halál urának tartotta a történelem folyamán mindig, és nem változott ez napjainkban sem. Van egy haiku, így szól:"Ha Jézus jönne,
az egyház kitagadná.
Ez szinte biztos."
Sokszor, sokan megbeszéltük már, hogy az egyháznak vajmi kevés köze van a mezítlábas ács tanításaihoz, amit aranyozott palástban, luxus körülmények között hirdet. Persze kellenek a külsőségek, főként a hívek miatt, hiszen mai világunkban ki venne komolyan egy mezítlábas pápát...
Ott, ahol nincs ivóvíz, ahol gyermekek halnak éhen, ahol az AIDS mindennapi betegség, a pápa arról beszélt, hogy a fogamzásgátlás nem (lenne) helyes, mert "sokasodjanak" és "gyarapodjanak" Isten nevében, ámen. Majd visszabújt golyóálló autója üvegfala mögé ( hisz nyilván nem fog gyalog közlekedni, nem Dalai láma ő, hogy megtegye), és békés szívvel távozott.
Falun ma is fizetik az emberek tisztességgel az egyházadót, anélkül meg sem kapnák a végtisztességet. Mégis halálukkor ki kell fizetni a teljes papi szertartást, a papi beszédet, a gyászmisét, és minden egyes harangkondulást, hiszen ingyen és csendben csak nem akar a mennyekbe szállni a lélek..
Ahhoz, hogy ezek a dolgok megváltozzanak, alapvető, a fejekben történő tisztulásra és gondolkodásmód váltásra lenne szükség. Addig, amíg az Ön csodálatos és szavakkal le nem írható könyvét, a Jézus és Júdás aktáját így fogadja a XXI. sz.egyháza, addig sajnos nincs remény a változásra. Bár, mint tudjuk, a remény hal meg utoljára..
Üdvözlettel,
csio

asperjangyorgy 2009.01.27. 20:55:32

Kedves Csio,
rég szólt hozzá a blogom valamelyik írásához, pedig mindig örömmel olvasom az Ön kiérlelt gondolatait, amelyeket remek megfogalmazásban ad közre. (Nagyon szép az idézett haiku). Természetesen jól esik, hogy dicséri Jézusról írott könyvemet, de az egyházhoz én még hozzá tenném a zsidó hitközséget, amely ugyancsak undorral fordult el a témától, mivel Jézust sem zsidónak, sem létező történelmi személynek nem ismeri el. David Flusser korunk egyik legnagyobb zsidó tudósa, a jeruzsálemi hittudományi akadémián tanít, ő sokat és sokszor ír Jézusról, és igazi zsódónak tartja, mint ahogy az is volt. Az Isten országa elközelg gondolattal szerette volna megmenteni népét. Hogy aztán az Atya Fia lett belőle, arról a görög világban felnőtt Pál nyomán és megerősítésével az evangélisták tehetnek.
Hogy a jézusi gondolat végül a húsosfazék körül tolongó egyházfik kezén, szívén "átmenve" mivé vált, illetve mivé silányult, az egy másik történet.
Köszönöm, hogy hozzászólt kis és jelentéktelen írásomhoz és így alkalmat adott ezeknek a gondolatoknak az elmondásához. Tisztelője - Asperján György

csio 2009.01.27. 21:12:37

Tisztelt Asperján úr,
valóban rég szóltam hozzá a blog írásaihoz, de rendszeresen olvasom őket. Hallgatásomnak annyi az oka, hogy mostanában a tragikus sorsú Horák Nóra a fő téma. Én pedig -sokakkal ellentétben- nem tartom magam kompetensnek az ügyben, nincsenek elméleteim, csak néhány gondolatom a szülői felelősségről, arról, hogy vajon egy 14 éves GYEREK miért kisminkelve, felnőtt nőként öltözködve, hajnali 4 óra tájban megy haza egy buliról, egyedül. Miért kell megengedni a mai 14 éveseknek, hogy kihívóan öltözködve fiúzzanak, amikor a fiúzás már nem a rejtett kézfogást és pirulva csókolózást jelenti. Én is láttam Horák Nóra képeit. Nem egy 14 éves gyereket láttam, hanem egy kifestett, igazi nőként öltözött kamaszt. Nem vagyok még túl idős, de az én édesanyám akkora fülest adott volna nekem , ha 14 évesen így megyek ki az utcára, hogy a fal adta volna a másikat. Igaz, én még iskolaköpenyben jártam suliba. És 14 évesen az iskolai "bulikba" jártunk, majd középiskolában már elmehettem éjfélig discoba. És nem a középkorban éltem.
Szóval ilyen gondolatokkal olvastam az itteni hozzászólásokat, és azt hiszem jobb, hogy eddig nem osztottam meg ezeket a gondolataimat, mert félek: eretneknek számítok...
Üdvözlettel,
csio

asperjangyorgy 2009.01.27. 21:24:16

Kedves csio, nem tagadom, hogy sokban egyetértek Önnel, de a tragédia, amelyhez bizonyára hozzájárult az öltözködés és esetleg bizonyos magatartás, új színt és mélységet, és főként más tartalmat adott az egésznek. Mert sem a smink, sem a felnőttes magatartás senkit nem jogosít fel a nemi erőszakra, az ölésre, a gyilkolásra, közösségek rettegésben tartására. Tudom, hogy Ön is így gondolja, de amikor egyetértek Önnel, akkor szeretném egyben az egyértésemet kicsit motiválni, hogy világosabb legyen: Horák Nóra bárhogyan öltözött is, az a tény, hogy 14 évesen erőszakosan kioltották az életét, számomra megrendítő és nehezen kiheverhető érzés. És akkor nem szóltam a szüleiről! Akik méltósággal viselik ezt a nem mindennapi keresztet. Kézcsókkal - Asperján György

csio 2009.01.27. 21:58:42

Tisztelt Asperján úr,
természetesen egyetértek Önnel abban, hogy nincs olyan mentség, ami elfogadható lenne az elkövetett tettre. Fel sem merült bennem, hogy bármi is jogot adhatna az erőszakra, és arra, ami történt. Ha félreérthető volt, amit írtam, elnézést kérek! Csupán a viktimológia elvéből kiindulva támadt néhány gondolatom, amelyet eddig is úgy gondoltam, hogy -pontosan a félre értelmezhetősége miatt- jobb, ha nem közlök.
Őszinte tisztelettel,
csio

asperjangyorgy 2009.01.27. 22:04:22

Ismerve az Ön humánus gondolkodását és empatikus hajlamát, biztos voltam benne, hogy így gondolja. Válaszomban ezért is igyekeztem némi "helyesbítést" ebbe az irányba megtenni. Köszönöm, hogy Ön is megtette ezt a "kiigazítást", így teljesebb és azok számára is érthető a gondolata, akik nem ismerik az ön humanista, emberbarát és tisztességes hozzáállását mindahhoz, ami emberi érték. Tisztelettel A.gy.
süti beállítások módosítása