HTML

Asperján György

Asperján György író Blog oldala

Friss topikok

  • csaba1959: Két könyvéről tudok ami megjelent: Vészkijárat bejárat, és Vetkőzzünk meztelenre.1976-ban. (2021.10.23. 14:47) Wittner Mariska erényességéről
  • Sheriff_007: @mirnyák: Ez semmilyen igazságszolgáltatás... Másrészt hogy évülhet el 20 év alatt egy ilyen brutá... (2020.12.27. 14:01) RIPORT A NÉPSZABADSÁGBÓL
  • Sheriff_007: Érintettség nélkül és úgy, hogy a gyilkosság idején még rég nem éltem is tombol bennem a düh, hogy... (2020.10.15. 14:19) Labancz Anna 42 éve halott
  • istvankalman: Egy dologban biztos vagyok: A nyomozóhatóság - különös tekintettel az elkövetés időszakára !!! -, ... (2020.10.01. 01:22) Labancz Anna gyilkosa ma 65 éves
  • Szabó Tiborné Hajnalka: @asperjangyorgy: Ez nagyon igazságtalan! Hogy lehet, hogy nem a gyilkos kapja a büntetést, hanem ... (2019.11.30. 14:40) Reménykedés

Linkblog

Metróépítés magyar módra

2009.02.23. 13:08 asperjangyorgy

 

Egyik blogolónk, a kedves Csio küldte az alábbi kis tanulságos írást, amely az interneten kering. Mindenki vonja le belőle a maga következtetését.

Gyorstalpaló metró-ismertető kezdőknek

Matematika:
A „négyesmetró" átadásának ígért időpontja és költségei:
2004-ben 195 milliárd HuF
2005-ben 320 milliárd HuF
2006 novemberében 376 milliárd HuF
2007 májusában 485 milliárd HuF
2007 decemberében 511 milliárd HuF
 
Irodalom – összehasonlító elemzés:
- Madrid tartomány közlekedési és infrastrukturális tanácsadó testületének 2008. januári nyilatkozata szerint egy – természetesen a „négyesmetróhoz" - hasonló, 7 km-es metrót 3 év alatt, 96 milliárd(!) forintból tudnának elkészíteni: ez az 511 milliárdra becsült költség 27%-a!).
- Bukarest 16 kilométeres, 19 állomásos vonalat tervez építeni a „négyesmetró" költségének a feléért!
- A 2008-ban átadott lausanne-i metró öt évig épült és 14 megállója van. Az 5,9 km hosszú szakasz átszámítva „csupán" 111 milliárd forintba került.

Filozófia:
A metróberuházás indokoltságát és megvalósításának módját elejétől fogva sokan vitatták.
- A „négyesmetró" gyakorlatilag nem lesz befolyással az autóforgalomra, mert az autósok a P+R parkoló hiányában képtelenek lesznek a város külső kerületeiben leprakolni.
- A 4-es metró a tervek szerint valamikor majd eléri a Virág piacot és Újpalotát, ám erre az elkövetkezendő 20 évben(!) alig van esély.
- A metróépítést valójában csak a Szent Gellért tér és a Móricz Zsigmond körtér között indokolja a forgalom, ezen szakasz mindkét vége után a forgalmi irányok szerteágaznak, amit a villamosok sokkal inkább el tudnak osztani.
- A „négyesmetró" létjogosultsága még azzal sem magyarázható, hogy a metró modern. Ma már világszerte léteznek sokkal modernebb közlekedési eszközök, amik a vasút és a metró egyesítésén alapulnak. A 4-es metró jelenlegi terve egy ilyen közlekedési eszközzé való továbbfejlesztést távlatban is ellehetetleníti.

„Mozgásba hozzuk a várost!" / BKV Zrt. / 
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://asperjangyorgy.blog.hu/api/trackback/id/tr31960572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása