HTML

Asperján György

Asperján György író Blog oldala

Friss topikok

  • csaba1959: Két könyvéről tudok ami megjelent: Vészkijárat bejárat, és Vetkőzzünk meztelenre.1976-ban. (2021.10.23. 14:47) Wittner Mariska erényességéről
  • Sheriff_007: @mirnyák: Ez semmilyen igazságszolgáltatás... Másrészt hogy évülhet el 20 év alatt egy ilyen brutá... (2020.12.27. 14:01) RIPORT A NÉPSZABADSÁGBÓL
  • Sheriff_007: Érintettség nélkül és úgy, hogy a gyilkosság idején még rég nem éltem is tombol bennem a düh, hogy... (2020.10.15. 14:19) Labancz Anna 42 éve halott
  • istvankalman: Egy dologban biztos vagyok: A nyomozóhatóság - különös tekintettel az elkövetés időszakára !!! -, ... (2020.10.01. 01:22) Labancz Anna gyilkosa ma 65 éves
  • Szabó Tiborné Hajnalka: @asperjangyorgy: Ez nagyon igazságtalan! Hogy lehet, hogy nem a gyilkos kapja a büntetést, hanem ... (2019.11.30. 14:40) Reménykedés

Linkblog

Meghalt Nádasdi Éva

2010.10.20. 20:27 asperjangyorgy

Ma kísérték utolsó útjára a Farkasréti temetőben a 68 évesen elhunyt Nádasdi Évát. Jó költő volt, évfolyamtársam az egyetemen. Tizennyolc éves volt, amikor megismertem. Szép volt, okos volt, tehetséges volt. Nem egészen úgy vagy nem mindenben úgy sikerült az élete, ahogyan arról egykoron, fiatalon (közösen is) álmodtunk. Sokat vívódott és sokat szenvedett. Aki olvassa ezt a néhány sort, olvassa el Nádasdi Éva versét is: szép, igaz vers, egy igaz lélek, egy szeretetre és szerelemre vágyó, elmagányosodott ember vallomása.

 

SÍRÁS MÁSODIK SZEMÉLYÉRT

 

 

 

1.

Kevés ami enyém

a Te halott

s nem fogadnak be az árnyak

meg kell maradnom valóságnak

bár nem tudom

mi az ami, van

minden kívülem rekedt

nem fonnak be

ezüst szeretetek

nincs barátom

mint a vándor

a városokhoz- közeledek

más életekhez

és elveszek

a határon

 

 

2.

Nekem nem fontos

ami másnak

az elmúlásnak

Te halott vagy

szerettelek emberben

virágban

dalaim fohászok:

születtél éltél a vágyban

saját mitológiámban

képzeletem elhanyatlott

virág a halhatatlanságban

 

 

3.

Csak annyi emberség

hogy megválthatnám magam

valamivel több

mint ami van

és mindenben létezhetnék

semmit sem értek

a könyörtelenség

hideg odvából kinézek

Te nem vagy

már-már nem hiányzol

csak minden hideg

és elpusztulok a magánytól

 

 

 

 

4.

Úgy születtél

hogy nem voltál

visszhangosak voltak a reggelek

a beszélgetések templomában

veled kívántam

és láttam csodát

nézd elroncsolt kezemet:

hogyan valljam meg

a napfogyatkozást

zavart viselkedését

megriadt életemnek

 

 

5.

Elvesztettelek

ki nem is voltál

a realitásban

csak a magányban az ember

mindenfélét kitalál

esendő testét

veszendő lelkét

valaki felemeli

s így visszanyeri

önmagát

felsírok hajnalban

mint a gyerek

nem győztem erővel

elhinni létedet

lefejezett álmaim

könyörüljetek

 

 

6.

Néha eljöttél álmomban

arcod  sohase láttam

tudtam: szólítasz titokban

más dimenzióban

követtelek a lehetetlenig

még megölsz-gondoltam

és nagy szerelmemben

elvittelek a tengerig

a víz a víz s a fény

elmosta a dimenziókat

karjainkhoz kagylók simultak

lettünk hullámzás

az anyagból a mondhatatlanig

miért az emlék

ha most nem vagy itt

riadtan rázom

a dimenziók rácsait

 

 

7.

Kit átkozzak

kire kiáltsak

kinek mondjam:

fájnak a szálak

a kitéphetetlenek

szimbólumok

legyetek könyörületesek

hazudjatok:

a kedves nem halott

jaj tudom

jönnek a napok:

konok ravatalok

 

8.

A mai nap tiéd

már-már élsz

annyira hiányzol

emléked kevéske melegét

ellopom az elmúlástól

ma megidézlek

ma este légy velem

s a jövőnek megígérlek

gyolcs-halottam

végy az életemből

új életet

emlékezne a képzelet

de nem ad menedéket

az idő

 

 

9.

Szenvedek

nem igaz

hogy elvesztettelek

jaj mondd hogy játszol

mondd hogy a távol

befonta testedet

és eljössz még

ha eljöhetsz

hogy nem a te hibád

szenvedek

fészkükből kiesett

fiókák

rettegésével kérdelek

mi lesz velem

tovább

 

 

10.

Félek

nélküled

minden megeshet

az egyetlen törvény

te voltál

lehúz az utca:

örvény

megszólítanék

idegeneket

hiányoddal vagyok

szakadatlan

és elveszek

beszívok idegen mozdulatokat

mint pirulákat beszed

a gyógyíthatatlan beteg

 

 

11.

Nem igaz

hogy ez  megeshet

nem igaz

hogy ember emberhez

nem közeledhet

szögesdrótok rázzák

véresre tépik

bicegő lábát

tátogó száját

befogják

szörnyszülött érzelmei

s odavetik jöttmenteknek

rámsimult a világ

mint pelyhes toll

galambra

tudtam mi az emberség hűség

NEM VAGY

ki kell  irtani engem

felesleges vagyok:

bolondgomba

 

 

12.

Majd eljön a hó

majd tiszta lesz a szem

tengerek fohászaként

szakad ki a szó:

veled vagyunk mind

csak te nem hitted el

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=wjAVAg8bM7I

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://asperjangyorgy.blog.hu/api/trackback/id/tr282386999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása