HTML

Asperján György

Asperján György író Blog oldala

Friss topikok

  • csaba1959: Két könyvéről tudok ami megjelent: Vészkijárat bejárat, és Vetkőzzünk meztelenre.1976-ban. (2021.10.23. 14:47) Wittner Mariska erényességéről
  • Sheriff_007: @mirnyák: Ez semmilyen igazságszolgáltatás... Másrészt hogy évülhet el 20 év alatt egy ilyen brutá... (2020.12.27. 14:01) RIPORT A NÉPSZABADSÁGBÓL
  • Sheriff_007: Érintettség nélkül és úgy, hogy a gyilkosság idején még rég nem éltem is tombol bennem a düh, hogy... (2020.10.15. 14:19) Labancz Anna 42 éve halott
  • istvankalman: Egy dologban biztos vagyok: A nyomozóhatóság - különös tekintettel az elkövetés időszakára !!! -, ... (2020.10.01. 01:22) Labancz Anna gyilkosa ma 65 éves
  • Szabó Tiborné Hajnalka: @asperjangyorgy: Ez nagyon igazságtalan! Hogy lehet, hogy nem a gyilkos kapja a büntetést, hanem ... (2019.11.30. 14:40) Reménykedés

Linkblog

ÓVSZER-AUTOMATÁK, VIRÁGZÓ HAZA

2007.11.30. 10:47 asperjangyorgy

Végre egyes iskolákban óvszer automatákat állítottak fel. Remélem, nem a nyolcosztályosokban, mert ott - a hírek szerint - a gyerekek még csak a zsarolásnál, késelési szándékok fontolgatásánál tartanak. Ott még nem akarnak semmit elkúrni. Ha a középiskolában, mondjuk biológia órán - a tanárnő előadását hallgatva - ilyen kedve támad valamelyik fiúnak, esetleg éppen a tanárnővel kapcsolatban, és anyukája a napi tisztasági csomag mellé elfelejtett egy tucat óvszert csomagolni, gond egy szál sem, a diák csak kiugrik az automatához, és a tanári asztalon, miként a kétszer csengető postás, elkezdheti a szemléltető bemutatást.

Igaz, erre egyre ritkábban lesz alkalma, mivel úgy hírlik, hogy a biológia órákat is csökkentik a fizika és matematika órákkal együtt. Ezek helyett középiskolákban is majd az olvasást gyakorolják, mert a szövegértési probléma még az egyetemi padsorokban is előfordul. Szerintem fölösleges a minisztérium részéről ez a buzgalom. Nincs jobb egy analfabéta nemzetnél. Sokkal könnyebb legyőzikézni, mint a kiművelt emberfők sokaságát.

Szóval a jövőben természettudományi órák helyett a könnyen érthető és befogadható Homéroszt biflázzák majd a gyerekek, megalapozva klasszikus irodalmi műveltségüket. És ez is nagyon fontos. Minden, ami a műveltség irányába mutat. A szexuális kulturáltság is a műveltség része. Tehát ha valamelyik diáké eme kívánt és kívánatos irányba mutat, akkor legyen már mit ráhúzni, a kutya úristenit neki, hadd szokja meg az a gyerek időben a zokniban lábat mosni érzését. Persze aggódom kissé, hogy ettől viszont pszichikai szorongása, esetleg depressziója támad. Az is lehet, hogy még járatlan az iránymutató szerv öltöztetésében. Esetleg a tanárnőnek vagy valamelyik, ilyen teendővel szívesen foglalatoskodó leányzónak kellene bemutatni, mit is értsünk szakszerű "felhengergetésen".

De ismerve a tanuló ifjúság leterheltségét, az is lehet, hogy az iránymutató szerv nem éri el azt a keménységi fokozatot, amely a fenti műveletnél könnyen kezelhetővé teszi. Nem ártana, ha esetleg az oktatás gyámolítói megfontolnák potencia-mővelő szereket elérhető automaták felállítását is.

És melléjük esetleg extazy tablettát árusító masinákat is. Szerencsétlen gyereknek ne menjen el rengeteg energiája azzal, hogy a beszerző helyek után kutat, s közben ismeretlen szándékú drogárusokkal kerül kapcsolatba, akik igyekeznek rávenni a teljesebb bódulatot biztosító erősebb szerek alkalmazására is. Szóval az iskola készítse fel az életre azt a kurva gyerököt, azért jár oda ingyen és bérmentve, a tisztességes adófizetők pénzéből fenntartott oktatási intézménybe.

Azok, akik nem látják tisztán a jövő kihívásait, esetleg megrökönyödtek a fenti hír hallatán, mert sajnos egyesek ilyen maradian gondolkodnak, ne a saját ósdi elveiken rágódjanak, hanem az elrendezett jövőre figyeljenek. Ezt az egyik iciri-piciri parlamenti párt olyannyira élesen látja, hogy lassan már törvénybe is foglaltatja az azonos neműek kötelező szerelmét. Milyen szép és gusztusos lesz, ha a jövőben a lányok csak lányokkal művelik az elkúrás műfaját. Fiúk pedig csak fiúkkal. Igaz, így kisebb esélye van a nemzet túlszaporodásának, de ezzel nekünk, bölcs magyaroknak nem nagyon kell foglalkoznunk, ezt majd megoldják a mind nagyobb számban betelepedő kínaiak és más nemzetiségű, nálunk például szexuálisan kevésbé kulturált nemzetek jövevényei.

Át van ez gondolva kulturális kormányzatunk, és parlamenti pártjaink részéről. Szerencsére ők mindent világosan látnak. Még azt is, hogyan kell elkúrni a gazdaságot, a külföld bizalmát, a belföld nyugalmát, munkára koncentráló elszántságát.

Széchenyi egykoron még a kiművelt emberfők sokaságában látta egy nemzet felemelkedését. Így van ez ma is. Csak ma mi modern és a világ élmezőnyébe soroló magyarok, másra tesszük a hangsúlyt. Például a szexuális műveltségre, annak is gyakorlati sokszínűségére. Talán helyes volna, ha már az általános iskolában is elhelyeznék ezeket a bizonyos automatákat. Itt komoly szerepet kaphatnának pedofil papjaink, akik szívesen elbabrálnak cseperedő leányok bugyija és éretlen kamaszok gatyája körül. Nem árt minél előbb minél kulturáltabb kis magyarnak lenni. Inkább az óvszer felhúzását gyakorolják a fiúk, esetleg papi segédlettel, mint a zsarolást, bár ez az utóbbi se rossz, ez is az élet része. Művelik is rendesen a felnőttek. Néha odáig fajulva, hogy furcsa önvédelem gyanánt - mivel nincs kedvük megadni az uzsorakamatra kölcsön vettt pénzt - nemcsak az ilyesmit művelőket gyújtják fel, hanem a drága, ötvenmilliós autójukat is, ami kifejezetten a nemzeti vagyon  rongálásának vétségét is jelenti. Komótos rendőrségünk, körültekintő ügyészségünk valamint iszonyatosan felkészült és igazságos bíróságunk aztán majd egyszer elrendezi az ilyen ügyeket. Nem szabad ezeket elkapkodni.

De nagyon elkanyarodtam az óvszer-automatáktól. Szándékosan tettem, érzékeltetve, hogy ezek elhelyezése csak az első lépés megtételét jelentik az életre nevelésben. Még nagyon sokat kell tenni, hogy felnövekvő ifjúságunk morálisan ugyanolyan szétrohadt legyen, mint az intézkedéseket meghozó parlamenti pártjaink, annak tagjai és bölcs országvezetésünk. De megnyugtató, hogy intézkedéseik ebbe az irányba mutatnak. Ha ez a generáció még nem is fog teljesen rájuk hasonlítani, a következő már egészen biztosan. És felvirágzik a haza.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://asperjangyorgy.blog.hu/api/trackback/id/tr22247688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy kiábrándult 2007.12.01. 20:29:31

Tisztelt Író Úr! Szomorúan olvastam gondolatait szerencsétlen jelenünkről, és még búsabb jövőnkről.34 évet töltöttem a felsőoktatásban, és elképedve láttam, hogyan hullik-málik szét az,az indokolatlan reformok hatására.Az egy dolog, hogy amikor már világosan látszott, hogy telítve a pedagógus pálya, százszámra vesszük fel a 74 pontos hallgatókat.Olyan rosszul felkészültek, nem tudnak jegyzetelni,az alsó tagozat ismereteit kell pótlólag megtanulni, helyesírásuk siralmas.Ha egy hallgatótól régen megtagadtuk az aláírást, évet ismételt. Most megy tovább, csak a sikertelen tárgyat veszi fel ismét. Így előfordul, hogy pl anyanyelvből 3. éves,matekból 2., és pl énekből elsős.Az órarendet neki kell összehoznia, s előfordul, hogy egyazon időben 2 órán is jelen kellene lennie.Egy káosz az egész.Régen egy kis csoport együtt haladt, ismerték egymást, ma minden félévben új összetételű csoport verődik össze, még névről se ismerik egymást.A 6 féléves tárgyamban már nem tudok építkezni.Minden kolléga indivídum, azt, és úgy tanít, ahogy akar, elképzelhető, milyen hiátusokkal bír egy 6 félévet, 6 tanárnál elvégzett hallgató.Az esti tagozaton egy félévben 5 órám van. Ezt leadom pl. szeptember 21-én,8-11 óra között. Legközelebb csak a vizsgán találkozunk.Hol van itt tanulásirányítás, konzultáció?Ha éppen ellik a malac/ez is kifogás lehet!/, és a hallgató hiányzik, akkor csak a vizsgán látom. Ha megbuktatom, mert jószerével azt sem tudja milyen tárgyból vizsgázik, akkor jövőre átmegy humánusabb tanárhoz, de akár vizsgaidőszakban, illő különeljárási díj befizetése mellett, kérheti a vizsgát másnál.Csak a kis kettes legyen meg, s általában ez meg is van.Ezek az így-úgy felkészített pedagógusok kimennek,sem tantárgyi, sem pedagógiai tudásuk nem megbízható.S találkoznak olyan osztályokkal, ahová újabban fogyatékos, kezelhetetlen, autista gyerekeket is integrálnak. Az csak kamu, hogy kevés gyerekkel,egyszerre 2 pedagógus foglalkozik. A mintafilmekben.És nem csak az egészséges gyerek hat a problémásra, fordított hatás is van. A tanító megbolondul, mert egyre több az olyan gyerek, aki késsel jár az iskolába, megöllek, fenyegeti a tanítóját.-Dugd fel magadnak-felkiáltással dobja az asztalra az elvett tárgyat.Na most, egy pedagógus nem remélhet segítséget sem az igazgatótól, sem a szülőtől, fél a gyerektől, bizonytalan az eszközeiben-módszereiben. Tantervek váltják egymást, töménytelen, de koncepció nélküli tankönyvekkel kísérletezgetnek. Más tárgyakból már tankönyvet sem rendelnek, nézik egymást, vagy a tanító, saját pénzen gyártja a feladatlapokat. Nem sorolom. Egy dolog ad megnyugvást: leléptem a pályáról.Üdvözlettel: egy kiábrándult pedagógus

Végzős 2007.12.02. 09:54:59

Olvastam állásfoglalását, véleményét. EZ IGAZ, MINDEN IGAZ, mert ezt Ön így látja onnan fentről a pulpitus tetejéről. Engedje meg, hadd írjam le én is azt, amit a padsorokban ülve tapasztaltam! Én egy hallgató vagyok a tömegből. És hozzáfűzöm csalódtam rengetegszer, mert azt hittem becsületesebbek a társaim. Bevallom magánéletbeli problémák miatt előfordult nálam is nem egyszer, hogy egy-egy tantárgyat nem sikerült az évfolyammal együtt befejeznem, sikeresre teljesítenem. De kérdezem: Ön szerint mi a helyesebb viselkedés: 1: ha markunkban tartott apró-betűs puskákkal izzadunk pár órát a sorok között, tudva azt: görbülni fog és szörnyű, de azt se tudjuk, vajon ki gyártotta „lételem” visz előbbre? vagy 2: nem volt időm készülni erre a tárgyra címszó alatt, úgy dönt az illető, hogy felveszi keresztfélévben újból az ominózus tantárgyat? MERT ÜZENEM ÖNNEK: VANNAK MÉG BECSÜLETES DIÁKOK, AKIK TANULNAK!!! És képzelje el, de volt olyan negyedik évfolyamos kötelező tantárgy, ami megszerettette velem a még nem sikerült harmadik évfolyamosat, és nagyobb kedvvel álltam neki a tanulásnak. Hozzáteszem nem jártam puskaolvasó táborba, nem jártam szórakozni, hanem tanultam, ahogy időm engedte. Ennyi a becsületességről. És volt rá precedens, hogy kijegyzeteltem egy 600 oldalas könyvet a zárthelyi vizsgára, és odaadtam a többieknek, hadd tanuljanak, mert hittem ebben. És mit kaptam? Segítséget se. Ennyit erről. El lehet végezni főiskolát, egyetemet úgy is, hogy a tömeggel együtt sodródunk, de higgye el: van olyan „szemét”, aki lemarad. És nem akar büszke fejtartással úgy előbbre lépni, hogy „JAJ sikerült, ez is megvolt!” Mert vannak ám, és én úgy érzem, közéjük tartozom, olyan diákok, akik azért jelentkeztek felsőoktatási intézménybe, mert tanulni akarnak és nem azért, mert apu és anyu küldte!
Üdvözlettel: egy szorgalmas diák, aki néha lemarad a többiektől, mert nem kell neki a Times New Roman betűtípusú, hatos betűméretű „lételem fecni”.

egy kiábrándult 2007.12.02. 12:12:08

Kedves Végzős hallgató!Megszólított, tehát néhány sorban válaszolok. Ha az ember 34 évet eltölt a hallgatók között, a tekintetükből felismeri, hogy ki az aki, tanulni szeretne, s ki az, aki csak a diplomát akarja. A puska ellen nekem soha nem volt kifogásom, ha az engem nem sértett.Emlékeztetőnek neveztem inkább, és elébe mentem azzal, hogy a lényeges kérdéseket a tételre írtam. Ha azokra válazt kaptam, akkor lemérhettem a hallgató felkészültségét, de ő is kapott egy lényeglátó gondolkodást.Azt is tudom, hogy vannak, akiknek nem csupán a tanulás az egyetlen gondja, családot tartanak el, dolgoznak, stb.Szerintem ők a becsületesebbek.És megértem, hogy néha halasztaniuk kell-bár az én időmben szégyen volt az évismétlés. Nekem a link, italozó hallgatókkal volt bajom.Amikor a félév 13 órájából 10-en nem jelent meg,és úgy gondoltam ,nem adok aláírást,s ez engem bántott, akkor lazán megjegyezte:miért izgatja magát, hát van időm.De én a jövő nemzedéket néztem, kiket szabadítunk rájuk.Ilyenkor, akár a vezetőmtől is megkaptam, hogy ez szélsőséges gondolkodás részemről. Segítő közösséget én már évek óta nem tapasztaltam.Kívánom, hogy eredményesen fejezze be tanulmányait,s sikeres legyen hívatásában!,

aranyhaj.blogspot.com 2007.12.02. 14:00:52

Ha nem állítanak fel automatákat, akkor majd nem élnek többé nemi életet a fiatalok? Vagy az lenne jobb, ha még több nem kívánt terhesség, betegség fordulna elő a jövőben? Aki a dolgot kitalálta - Vojnik Mária - orvosnő létére talán érthet az egészhez annyit, mint akik arctalanul kritizálják a módszert az interneten. Mikor foglalkozzanak a szexszel a diákok, vénember/vénasszony korukban?

aranyhaj.blogspot.com
süti beállítások módosítása