HTML

Asperján György

Asperján György író Blog oldala

Friss topikok

  • csaba1959: Két könyvéről tudok ami megjelent: Vészkijárat bejárat, és Vetkőzzünk meztelenre.1976-ban. (2021.10.23. 14:47) Wittner Mariska erényességéről
  • Sheriff_007: @mirnyák: Ez semmilyen igazságszolgáltatás... Másrészt hogy évülhet el 20 év alatt egy ilyen brutá... (2020.12.27. 14:01) RIPORT A NÉPSZABADSÁGBÓL
  • Sheriff_007: Érintettség nélkül és úgy, hogy a gyilkosság idején még rég nem éltem is tombol bennem a düh, hogy... (2020.10.15. 14:19) Labancz Anna 42 éve halott
  • istvankalman: Egy dologban biztos vagyok: A nyomozóhatóság - különös tekintettel az elkövetés időszakára !!! -, ... (2020.10.01. 01:22) Labancz Anna gyilkosa ma 65 éves
  • Szabó Tiborné Hajnalka: @asperjangyorgy: Ez nagyon igazságtalan! Hogy lehet, hogy nem a gyilkos kapja a büntetést, hanem ... (2019.11.30. 14:40) Reménykedés

Linkblog

Labancz Anna gyilkosa ma 65 éves

2011.06.26. 12:46 asperjangyorgy

A szép miskolci szemészeti asszisztensnőt, Labancz Annát 1970-ben, 23 évesen gyilkolta meg az a már akkor Gyöngyösön lakó mérnök, aki a mai napon tölti be a 65. életévét, és boldog nagypapapaként közmegbecsülésnek örvendve ma is ugyanott él. Az esetről a gyilkosság után 36 évvel, rendőrségi dokumentumok alapján, regényt írtam, amelyben közzétettem a csak tanúként kihallgatott gyilkossal készült jegyzőkönyv facsimiléjét is. Akit érdekelt, a gyilkosság után 36 évvel elolvashatta és kicsit elgondolkodva a vallomáson, rájöhetett, hogy a jegyzőkönyvben rögzített tanúvallomás ezer sebből vérzik.

A rendőrség nem vizsgálta a gyilkos alibijét, nem kérdezte ki alaposan a szülőket, így az is csak később dcerült ki, hogy a tanú állítása, miszerint a lakóházban már fél kilenckor lefeküdt és tévét nézett, nem volt igaz, ugyanis azon az estén a gyilkos a melléképületbe vonult el, ahol nem tévét nézett, hanem a gyilkosságra készült. A rendőrség azt sem vizsgálta, hogy az április 19-én hajnalban történt gyilkosság után a következő napon a fiatal mérnök gyöngyösi lakásán miért ázott a lavórban több véres holmi, elfogadták azt a nagyon primitív védekezést, hogy az illető egy hónappal korábban akkor közösült a barátnőjével, amikor az éppen menstruált. Egy rendőrnyomozó százados és később én magam is beszéltem a bizonyos hölggyel, aki azt mondta, hogy soha életében nem feküdt le az illető mérnökkel (se menstruális közben, se máskor), aki ezért egy ízben alaposan helyben is hagyta, miközben meg akarta erőszakolni. A brutálisan viselkedő fiatalembernek a hölgynél elszenvedett kudarcát ékesen bizonyítja a lányhoz intézett igen zavaros szakító levele is (az ügyről szóló regényemben szó szerint közzé tettem).

De mindez a rendőrséget nem érdekelte. A gyorstalpalón végzett nyomozótiszt, aki a gyilkossági ügyet vizsgálta, húsz éven keresztül egy szőke fiatalember után kutatott, akivel Anna 1970 húsvét vasárnapján este kétszer táncolt egy szórakozóhelyen és soha többé nem látta. Annyit talán a rendőrtiszt tudhatott volna, hogy egy olyan gyilkossághoz, mint amilyet Labancz Anna ellen elkövettek, rengeteg információ kellett. Sok-sok információval csak az rendelkezhetett, aki hosszú idún keresztül ismerte Annát, sőt, egy időben szoros kapcsolatban volt vele.

Nos, a tettest a rendőrség mindössze egyetlen alkalommal hallgatta ki. Az illető csupán néhány órát töltött a megyei rendőrség épületében. És mint írtam, ma 65 évesen boldog és lelkifurdalás nélkül élő, gyilkos kézzel unokafejet simogató nagypapa.

Egy évben született Annával, csak Anna októrben. De Anna már 41 éve halott. Mikor a bátyját az ő sírjába temették, akkor földi maradékát összekaparták és a sírgödör egyik végében ásott mélyedésbe húzták. Annát mindenki elfeledte. Egyedül én mentettem ki a sír örök homályából azzal, hogy regényt írtam róla. Meg is kaptam a jutalmam. A királyi magyar bíróság idiótái (avagy a törvénykönyvet visszájáról olvasó álszent felkentjei?) olyan kártérítési összeget sóztak a nyakamba - a gyilkos javára -, hogy míg élek fizethetem. Igen, fizetem azt az életem vérével, hogy egy gyilkos minél felhőtlenebb öregkort tudhasson magának.

És ezt hívják Magyarországon igazságszolgáltatásnak!!!

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://asperjangyorgy.blog.hu/api/trackback/id/tr143015745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jónévez 2011.11.19. 18:16:18

Van ez így is. Néha elítélik a rágalmazókat, néha kártérítésre is kötelezik őket.
Remélem, a kártérítés összege eléri, vagy meg is haladja azt az összeget, amit a rágalomkönyvvel kerestél. Akkor van igazság.

asperjangyorgy 2011.11.24. 14:19:21

jónévez
Kommentje kapcsán azt jutott eszembe, hogy szemét és mocskos lelkű emberek mindig voltak és mindig is lesznek.

seresmernok 2012.04.17. 14:04:37

Emlékezzünk Labancz Annára.

Dr. jegeket_bérleteket 2012.08.16. 17:14:59

Tegnap került a kezembe a könyv, és 12 óra leforgása alatt végig is olvastam. Összességében nagyon hatásos, de legalább függelékben jó lett volna egy kicsit többet is olvasni a rendőrségi eljárásról. Továbbá szívesen láttam volna még több becsatolt facsimile dokumentumot (még ha anonimizálva is), amelyek alátámasztják, hogy ami állítások a regényben szerepelnek, azok tényleg úgy is történtek, van rájuk tanú, stb.

nem vagyunk egyedül 2012.08.18. 20:12:20

Kedves Asperján Úr!

Az Ön blogjához a pécsi Bándy Kata gyilkosság kapcsán jutottam el. Nagyon érdekes a Labancz Anna ügy. Valójában egy hozzászóló hívta Önre és könyvére fel a figyelmünket, az esetek közötti párhuzamot meglátva. Szeretném elolvasni a könyvét, remélem sikerül beszereznem:)
Sajnálom amit el kell szenvednie az 'igaszságszolgáltatás' által, de nekem és sokaknak erőt ad az Ön bátor szívének és nyilt kommunikációjának energiája. Csak így tovább!

asperjangyorgy 2012.08.20. 13:12:50

@nem vagyunk egyedül: Köszönöm a bátorító szavakat. Nem könnyű az ember élete, ha az igazságszolgáltatás teljes mellszélességgel kiáll a bűnös mellett, mert ha már jogilag elévült is az ügy, egy ember megölése utólag akkor sem jelentheti az illető mennybemenetelét és más, ez esetben az én zsebem kákára az anyagi biztonságát.

szakértőbb 2012.08.20. 15:41:42

@asperjangyorgy:
Tisztelt Asperján Úr! A napokban írtam Önnek egy személyes üzenetet, nem tudom, tetszett-e olvasni?

Tisztelettel:
egy olvasója

asperjangyorgy 2012.08.25. 12:27:26

Szakértőbb
T. Szakértőbb, nem kaptam semmilyen személyes üzenetet. Ha fontos, kérem ismételje meg, és biztos, hogy azonnal válaszolok rá. Üdvözli A.Gy.

üvegfal 2012.10.29. 09:00:25

Üdvözlöm!Először is engedje meg,hogy nagyon-nagy kitartást és ezen keresztül sok sikert kívánjak Önnek eddigi és további munkájához!Én is,mint sokan mások egy véletlen folytán kerültem ezeknek az írásoknak közelébe,mégpedig a 2-éve történt Tényői családi dráma "kutakodása"közepette.Remélem nem mindenkiben aludt ki ez az ügy sem,mert szégyenletes,mondvacsinált kuszaságok halmazában zárta le az ügyet ott is az "IGAZSáGSZOLGáLtATáS". Utólag már mindegy(bár szörnyű körülmények közt végezték)de ha lehet "szépíteni a dolgon,legalább egy sírba temetném az apát a családjával(exhumálás!!!!)Tisztelettel!

cardiobascuralis 2016.02.08. 15:43:13

Az azért elég röhejes, hogy a szerző a saját elgondolásai alapján gyilkosnak bélyegez valakit, mint bizonyíték nélkül.

Persze biztos jobban nyomozott, mint a rendőrség, meg több bizonyítékot gyűjtött be.
Mert ez az 1970-es évek elején nyilván így ment.

Abba kéne hagyni a néphülyítést!

asperjangyorgy 2016.03.11. 10:15:02

Hát majd igyekszem abbahagyni, hogy magának nyugodt legyen a lelke.

Linzi 2019.05.28. 19:36:42

Engem már csak az érdekelne, hogy milyen jogi ítélet vonatkozhatott a szerzőre, ami egy újság íróra, aki napi szinten ír létező emberekről pedig nem.. Ennyi erővel ezért is fel lehetne jelenteni az újságírókat.. Nem lehet felebezni még? Sok kitartást kívánok!

Linzi 2019.05.28. 19:37:15

És ne adja fel!!!

istvankalman 2020.10.01. 01:22:07

Egy dologban biztos vagyok: A nyomozóhatóság - különös tekintettel az elkövetés időszakára !!! -, ha akarta volna, felderítette volna az ügyet! (ez meggyőződésem) Sajnos, a könyvét nem olvastam, de a Wikipédián található anyagot áttanulmányoztam. Egyetértek az ön által vázolt verzióval. Éppen erre tekintettel, a perköltséget inkább az államnak illett volna kifizetnie, ha valóban úgy nyomoztak az eljáró személyek, mint ahogyan az a Wikipédia részletes összefoglalójában (és nyilván más, általam nem ismert dokumentumokban is)rögzítésre került. Sajnos, a magyar jog nem arról híres, hogy igazságot, hanem sokkal inkább csupán jogot szolgáltat. A "mérnöki" vonal nyomozásának leírása döbbenetes, - szándékos vagy gondatlan - szakmai hiányosságokra mutat rá. Már csak ezekre tekintettel is, az eredetileg a sértettek érdekét védeni hivatott állam a saját szerve által elkövetett súlyos mulasztás miatt akár felelősséget is vállalhatott volna ön helyett! (ami persze csak egy fikció) Megpróbálom felkutatni a könyvét. Érdekel! Sok sikert kívánok önnek!
süti beállítások módosítása