HTML

Asperján György

Asperján György író Blog oldala

Friss topikok

  • csaba1959: Két könyvéről tudok ami megjelent: Vészkijárat bejárat, és Vetkőzzünk meztelenre.1976-ban. (2021.10.23. 14:47) Wittner Mariska erényességéről
  • Sheriff_007: @mirnyák: Ez semmilyen igazságszolgáltatás... Másrészt hogy évülhet el 20 év alatt egy ilyen brutá... (2020.12.27. 14:01) RIPORT A NÉPSZABADSÁGBÓL
  • Sheriff_007: Érintettség nélkül és úgy, hogy a gyilkosság idején még rég nem éltem is tombol bennem a düh, hogy... (2020.10.15. 14:19) Labancz Anna 42 éve halott
  • istvankalman: Egy dologban biztos vagyok: A nyomozóhatóság - különös tekintettel az elkövetés időszakára !!! -, ... (2020.10.01. 01:22) Labancz Anna gyilkosa ma 65 éves
  • Szabó Tiborné Hajnalka: @asperjangyorgy: Ez nagyon igazságtalan! Hogy lehet, hogy nem a gyilkos kapja a büntetést, hanem ... (2019.11.30. 14:40) Reménykedés

Linkblog

LEVÉL ERDŐ PÉTER BÍBOROSNAK

2007.12.04. 19:40 asperjangyorgy

Az alábbi levelet küldtem a Bíboros úrnak. Válasz máig nem érkezett, pedig én azt hittem, hogy a püspöki kar elnöke "fehérek közt egy európai", és az alázat és a testvéri szeretet akkor is él benne, ha embertársát tévelygőnek tartja, mert másként vélekedik a világról, a létezésről, mint ő. Ha nekem bárki levelet ír, bár nem vagyok olyan magas pozícióban, mint a Bíboros úr, és képtelen vagyok magasztos elveket hozzá hasonló módon magasztosan vallani, mégis válaszolok, nehogy azt higgye rólam az illető, hogy lenézem, a dölyfösség vétkébe estem.
Tisztelt Erdő Péter Bíboros Úr!
 
Az ATTISZ Kiadónál megjelent Jézus és Júdás aktája című 900 oldalas regényem. Ebből az alkalomból küldött Önnek a kiadó egy ismertetőt, a könyv borítólapját valamint az alábbi levelet. Egyrészt elnézését kérem, hogy zavarom, másrészt a kiadó nevében is, hogy - mint utólag kiderült - úgy küldték el Önnek a levelet, hogy figyelmetlenségből a titkárnő nem íratta alá.
Továbbá azért zavarom ezzel az e-maillal, mivel nem érkezett semmilyen válasz, amiből arra következtetek, hogy a küldemény valahol elakadt, nem jutott el Önig. Azt gondolom, hogy Ön olyan magas pozícióban van és olyan egyenes ember, hogy mindenképpen válaszolt volna, ha eljut önhöz a levél.
A kiadótól elkértem a levelet és alább most elküldöm Önnek. Természetesnek tartom, ha Ön nem ért egyet az én írói elképzelésemmel, hogy Jézust földi létezőként ábrázolom, miként tette pl. Ernest Renan Jézus élete című művében, gyakran hivatkozva az evangéliumok egyes megfogalmazásaira. Az én írói kísérletem vitatható, hiszen én Jézust a születésétől a haláláig követve szinte minden napját végigkísérem. Azt akartam, hogy olyan csodálatos létezőnek hasson az olvasó számára, mint amilyen csodálatos lehetett. Negyven évig készültem erre a regényre, sok-sok könyvet elolvastam hozzá, a végső változat előtt németül még XVI. Benedek pápa könyvét is, aki A názáreti Jézus című művében Jézus bemutatását a Jordánban történt megkeresztelésével kezdi. Bízom benne, hogy - miként ígéri - lesz ideje és ereje hozzá, hogy az első részt is megírja, aminek igen-igen sok tanulsága lenne számunkra, hiszen ott az evangéliumok eléggé ellentmondásos adatokat közölnek és kevésbé segítenek az alkotónak. Nagyon-nagyon érdekel, hogy Jézus életét a nyilvánosságra lépéséig miként gondolja el a Szentatya.
Végezetül még csak annyit: szemben a kiadó szűkmarkúságával, én - amennyiben Ön érdeklődést mutat a könyv iránt - megvásárolom a kiadótól a könyvet és saját költségemre elküldöm Önnek. Esetleg az is megoldás, ha valaki bemegy érte a kiadóba.
Köszönöm a figyelmét. Tisztelettel: Asperján György író
 
A Magyar Katolikus Köpöki Kar elnökének,
Erdő Péter excelenciás úrnak
 
Tisztelt Elnök Úr!
 
Szíves engedelmével felhívnánk figyelmét a mellékletekben ismertetett kiadványunkra. Kötelességünknek is érezzük ezt, hiszen egy olyan, az evangéliumok "meséjétől" és így a katolikus egyház kánonjától eltérő Jézus-ábrázolásról van szó, amelyre döntésének megfelelően talán figyelnie érdemes, illetve pontosabb az a megfogalmazás, hogy talán nem hiábavaló tudni ennek a könyvnek a létezéséről, már csak azért is, mert a könyv utószavában a József Attila-díjas, a költőről monumentális életrajzi regényt publikált szerző bizonyos kritikával illeti a pápát, illetve a katolikus, keresztény egyházak múltbéli és jelenlegi gyakorlatát. Amennyiben excelenciás úr a mellékelt ismertető alapján úgy vélekedik, hogy nem hiábavaló elfoglaltság ezt a kiadványt megismerni és esetlegesen valamelyik katolikus orgánumban írni vagy szólni róla, akkor biztosítani tudunk tiszteletpéldányt. Amennyiben viszont úgy vélekedik, hogy elegendő itt-ott beleolvasnia, abban az esetben kiadónkban 70 százalékos áron képviselője a könyvet megvásárolhatja.
Természetesen Ön, mint a katolikus egyház feje, dönthet úgy is, hogy egyáltalán nem érdeklődik egy ilyen vaskos kiadvány iránt, ez esetben a zavarásért excelenciás úr elnézését kérjük.
    Teljes tisztelettel excelenciás úr iránt
                                                    ATTISZ Kiadó
Bp. 2007. okt. 15-én
 
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://asperjangyorgy.blog.hu/api/trackback/id/tr26252485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása