HTML

Asperján György

Asperján György író Blog oldala

Friss topikok

  • csaba1959: Két könyvéről tudok ami megjelent: Vészkijárat bejárat, és Vetkőzzünk meztelenre.1976-ban. (2021.10.23. 14:47) Wittner Mariska erényességéről
  • Sheriff_007: @mirnyák: Ez semmilyen igazságszolgáltatás... Másrészt hogy évülhet el 20 év alatt egy ilyen brutá... (2020.12.27. 14:01) RIPORT A NÉPSZABADSÁGBÓL
  • Sheriff_007: Érintettség nélkül és úgy, hogy a gyilkosság idején még rég nem éltem is tombol bennem a düh, hogy... (2020.10.15. 14:19) Labancz Anna 42 éve halott
  • istvankalman: Egy dologban biztos vagyok: A nyomozóhatóság - különös tekintettel az elkövetés időszakára !!! -, ... (2020.10.01. 01:22) Labancz Anna gyilkosa ma 65 éves
  • Szabó Tiborné Hajnalka: @asperjangyorgy: Ez nagyon igazságtalan! Hogy lehet, hogy nem a gyilkos kapja a büntetést, hanem ... (2019.11.30. 14:40) Reménykedés

Linkblog

Irány-e Irán?

2009.06.22. 10:40 asperjangyorgy

Kedves FairyFeller!

Iránnal, illetve az elnökválasztásokkal kapcsolatos kérdésére se röviden, se hosszabban nem lehet igazán jó választ adni. Erre azok sem képesek - lásd a CIA szakembereit -, akik rengeteg információ birtokában naponta ezzel foglalkoznak és tanácsokat adnak az ügyben - okkal, s nem csak a készülő atombomba miatt -  rendkívül óvatos Obama elnöknek. Éppen ezért csak néhány megjegyzést tennék.

A harminc évvel ezelőtti eseményeket a magam részéről nem forradalomnak, hanem ellenforradalomnak látom. Kétségtelen, hogy Reza Pahlavi (vagy Pehlevi - ahogy egyesek a nevét ejtik) annak érdekében, hogy uralmát megerősítse, királyságát és országát az Egyesült Államokhoz kötötte (természetesen az USA hathatós, kényszerítő ösztökélésével). Irán nemcsak az olaja miatt nagyon fontos, hanem földrajzilag stratégiai szerepe miatt is. Pahlavi Amerikát kiszolgálta, az olajbevételekből igyekezett erős hadsereget létre hozni.  A nyolcadik, kilencedik századtól arab befolyás majd uralom alá került Iránban nagy szerepet kapott az iszlám, annak is a siita változata. Az egyház, a vallás szerepe másdolagossá vált Pahlavi uralma idején, és a mindennapok világában egyfajta modernizálódás, a Nyugathoz közeledés valósult meg. A nép természetesen, akár csak most, nyomorgott. Nem véletlen, hogy a franciországi emgrációból hazatérő Komeini ajatollah harcba tudni hívni a lakosságot. Marx azt mondta: Az emberek nem tudják, de teszik - vagyis úgy alakítják történelmüket, hogy nem tudják előre kiszámítani cselekedeteik irányát és eredményét. Az iszlámista főpapok mintha megoldást kínáltak volna a lényegében mezőgazdaságból élő, rendkivül elmaradott körülmények között tengődő lakosságnak.

A Korán mindent meghatározó könyv lett az irániak életében, az iszlám előírásai és azok sajátos iráni értelmezése kezdetben szívesen és örömmel fogadott bilincs lett a sokféle összetételő lakosság kezén, lelkén. Ha próbálta már elolvasni a Koránt, gyorsan rájöhetett, hogy azt sem magyar, sem arab halandó nem tudja igazán értelmezni. Az iszlámmal foglalkozó tudósok is módjával, ezért jöttek létre és keletkeznek máig a Szúra-magyarázatok. Vagyis az emberek egy olyan könyvbe és eszmébe kapaszkodnak, amelyet a kilencedik században kanonizáltak. Félig költői hablaty, félig a korabeli arab hitvilág, szokások, történelmi helyzetek (családi, törzsi viszonyulások, marakodások) magyarázásának gyűjteménye, valamennyire az ó-és újszövetségi Biblia nagyon szabadon értelmezett felhasználása. Egy ilyen könyvből kiindulva nehéz a mai, nagyon összetett, új gondolkodást és megoldásokat kínáló és kívánó világban jó válaszokat adni.

Az 1979-es események óta felnőtt két új generáció. A papi vezetés pechjére olyan új technológia lépett az emberek életébe, mint a mobil telefon és az internet. E kettő rendkívül elősegíti egyrészt a szerveződést, másrészt a tájékozódást. Persze csak bizonyos réteg számára, amely hozzáfér ezekhez az eszközökhöz, kezelni képes és van is rá szellemi igénye. Tudjuk, hogy ez a húsz és harminc körüli fiatalok rétege. A jelenlegi események jellegét nem az u.n. iráni nép, hanem ezeknek a fiataloknak a magatartása határozza meg. Kétségtelen, hogy nem fordultak és nem fordulnak szembe az iszlámmal, de problámájuk van azzal a vallási-politikai vezetéssel, amely mindent a Koránon át és ahhoz igazítva mér, a világ rendjének változásait ehhez kívánja igazítani és értelmezni. És aki csak egy kicsit is ismeri a Koránt, tudja, hogy ez előbb-utóbb iszonyatos ellentmondásokkal jár.

Hogy a mostani, az elnökválasztás eredményeivel, amelyekről senki nem tudja teljes biztonsággal, hogy meghamisították-e, elégedetlenkedő fiatalok az eredmények felülvizsgálatának követelésével a mindennapok nagyobb szabadságát, mozgásterét szeretnék elérni, az eléggé kétségtelennek látszik.  Még nem fordultak szembe az Őrök Tanácsával, még az iszlám bűvöletében teszik, amit tesznek. Hogy majd milyen eredménnyel, azt jelen pillanatban senki sem tudja. Ha átmenetileg győz is (esetleg) a papi vezetés, ennek az értelmiségi fiatal rétegnek a tudatában megmarad, hogy felléptek ellenük, hogy semmi sem örök és állandó.

Ha most nem, később valami változni fog. Hegel azt mondta, ahhoz, hogy valami változzék, valaminek meg kell változnia, s ha ez a valami megváltozik, beláthatatlan, hogy milyen újabb ellentmondásokat szül és tör szét, milyen irányba viszi az eseményeket, a további változásokat.

Egyébként azt gondolom, hogy valamiképpen az iráni események részét képezik a jelenlegi gazdasági- és hitelválságnak. Ami mögött viszont jól vagy még kevésbé jól kivehető hatalmas árnyékként ott sötétlik a környezeti változás kényszere és elkerülhetetlen következménye. Rendeződnek majd a világgazdasági viszonyok, de ez az első olyan válság a kapitalizmus történetében, amelynek leküzdése után nem lehet automatikusan visszatérni a korábbi alapgondolathoz, vagyis ahhoz, hogy a gazdaság egyedüli értelme és lehetősége a szüntelenül bővített újratermelés. De ez egy másik történet.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://asperjangyorgy.blog.hu/api/trackback/id/tr681200465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FairyFeller 2009.06.22. 22:29:54

Tisztelt Asperján Úr,

hálásan köszönöm a külön blogbejegyzését a kérdésemmel kapcsolatosan. Rendkívüli jelentőségű, ami történik most Iránban és jellemzően az USA égisze alatt zajló világpolitikában, a média zavarosságában.

Egészen ellentmondásos cikkek jelennek meg címlapokon az iráni helyzetről, olykor tetten érhető politikai ferdítésekkel, hirtelen "információs össztűz" éri a teokratikus államot. Nekem egyre inkább az a véleményem, hogy ezek a külföldi információk nem is nekünk, hanem az iráni polgároknak szólnak.

Legújabban azt lehet olvasni, hogy bevetni készülnek a Forradalmi Gárdát, amely már a rendszer sajátságos katonasága. Talán félnének egy új választástól...? Ha erőszakkal folytják el a felkelést, azzal csak nagyobb bajt hoz magára a vezetés. Megérné egy új választást tartaniuk, megkérve minden szavazót, hogy ugyanarra a jelöltre szavazzon, akire előzőleg.

FairyFeller 2009.06.22. 22:30:37

@FairyFeller: "folytják" -> fojtják... :-|

FairyFeller 2010.06.16. 01:55:21

A jogi kettős mérce nemzetközi szinten is megnyilvánul: "a világ színe előtt"

Alig 1 hete megszavazta az ENSZ BT az Irán elleni szankciókat

...
"Az új szankciókkal Iránt nukleáris programja miatt büntetik, a nyugati országok szerint ugyanis Teherán tudományos programja leple alatt atomfegyverek előállítására készül. A szankciók szerint Irán nem vásárolhat nehézfegyvereket, támadó helikoptereket és rakétákat. Utazási és pénzügyi korlátozásokat is elrendeltek egyes iráni intézmények, cégek, magánszemélyek ellen. A határozatra igennel szavazott az öt állandó (Kína, Franciaország, Oroszország, Nagy-Britannia, Egyesült Államok) és hét nem állandó tag (Ausztria, Bosznia-Hercegovina, Gabon, Japán, Mexikó, Nigéria, Uganda)...Brazília - Törökországgal együtt - kompromisszumos megoldást dolgozott ki [az iráni urán török földön való dúsítását], amelyet azonban a nyugati országok elvetettek [...?)]...Barack Obama amerikai elnök szerint a szankció egy eltéveszthetetlen üzenet, ami az atomfegyverek elterjedése ellen szól. Obama szerint ugyanakkor a szankciókkal nem zárult le a diplomáciai megoldás lehetősége." (...)

[ www.origo.hu/nagyvilag/20100609-megszavazta-az-enszbt-az-iran-elleni-szankciokat.html ]

A közelmúltban rendezett Atomsorompó utókonferencián [itt olvasható erről egy cikk: www.nepszava.hu/articles/article.php?id=303622 ] 192 tagú ENSZ nem talált kifogást Irán ellen, semmilyen bizonyítékot nem tud felmutatni. Ezt a májusi konferencia hivatalos zárónyilatkozata is kifejezi. Az ENSZ Biztonsági Tanács (15 taggal) mégis megbünteti a perzsa államot. Éppen olyan ez, mint egy koncepciós bírósági ítélet, amely semmibe veszi a tanúk (az ENSZ további közel 180 országa) elmondásait és nem inog meg bizonyítékok hiányában sem.

Vegyük csak sorra:

1. Megszegett e Irán valamilyen nemzetközi jogszabályt?

NEM. A nemzetközi jog nem tiltja az urándúsítást.

2. Tagja e Irán az Atomsorompó Egyezménynek, amelynek célja, hogy ne terjedjenek tovább az atomfegyverek, hogy ne legyenek új országok is atomhatalmak?

IGEN. már 40 éve tag, NEMZETKÖZI MEGFIGYELŐK dolgoznak Iránban, akik felügyelhetik Irán atomprogramját.

3. Találtak bármilyen bizonyítékot arra vonatkozóan, hogy Irán atomfegyvert fejleszt?

NEM.

4. Volt e olyan nemzetközi "speciális elvárás" Irán felé, hogy mondjon le azon jogáról, hogy uránt dúsítson a saját területén?

IGEN, Irán nem akart lemondani erről a jogáról, ezért fenyegették meg szankciókkal. Erről folytak a tárgyalások, végül eleget tett ennek a külön elvárásnak és megegyezett Törökországgal, hogy ott dúsítanának uránt a jövőben és nem Irán területén.

5.Figyelembe vette ezt az ENSZ, hogy Irán eleget tett ezeknek a speciális elvárásoknak?

NEM. Valamiért elutasította. Hogy miért, arra még magyarázattal tartóznak. De nem tudják megmagyarázni. Nem is akarják.

6. Van tehát bármilyen jogos megalapozott kifogás Irán ellen?

NINCS.

7. Ellenben: Izrael tagja az Atomsorompó Egyezménynek?

NEM.

8. Izrael szándékozik e belépni, hogy ezéltal a nukleáris létesítményei nemzetközi ellenőrzés alá kerüljenek, mint például Irán esetén?

NEM.

6. Támogatja e Izrael az atomfegyvermentes Közel-kelet elképzelését (hivatalosan Törökországban tart az USA néhány atomfegyvert, nem hivatalosan Izraelnek több tízszer annyi atomfegyvere van, mint a közel-keleten nyilvántartott)...

NEM.

Tehát akkor? Miért is ítélték el Iránt? Milyen jogon? Azért mert: "szerintük", netán azért mert: "CSAK"?

Miért nem a valódi közel-keleti atomfegyverekkel foglalkoznak?

Netán: "CSAK"?

Miért nem vonatkoznak mindenkire egyformán a nemzetközi közösség törvényei?

Netán: "CSAK"?

Ez volna a jéghegy csúcsának a csúcsa. Vajon mit várhatunk olyan esetekben, amelyek nem "reflektorfényben", nem "a világ színe előtt" zajlanak, hanem a médianyilvánosság kizárása mellett?

FairyFeller 2010.11.28. 16:30:53

Külföldön híreszteli a Népszava: Magyarországnál csak Irán rosszabb

Az amerikai magyar Népszava főszerkesztője, Bartus László "Fajvédelem" címmel jelentetett meg lejárató cikket Magyarországról.

...
"Kísérletet teszek arra, hogy magyarázatát adjam annak, mi az oka, hogy Magyarországon a lakosságot (szándékosan nem írom, hogy „az embereket”) nem zavarja a jogállam megszüntetése, a demokrácia szisztematikus felszámolása. A helyzet ugyanis az, hogy jelenleg Orbán Viktornak bármi eszébe juthat, vagy annak ellenkezője, az attól a perctől kezdve a nép akarata lesz, amire a nép úgymond felhatalmazást adott. Bármekkora hazugság ez, csodák csodája, a nép tényleg nem tiltakozik, egy külső szemlélő azt hihetné, hogy ez tényleg a nép akarata. Olyan, mintha Orbán kitalálná a nép gondolatát, megfogalmazná helyettük, amit ők akarnak, a nép pedig ráismer tulajdon akaratára. Természetesen ez nem igaz, de mindenesetre annyi látszik, hogy a diktatúra a magyar nép orra előtt, annak teljes támogatásával jön létre. Mindaz, ami történik, „a népnek” tetszik vagy legalábbis nincs ellenére.

Mi lehet az oka ennek? Miért nem zavarja a lakosságot, hogy elveszik tőlük a szabadságot?

A válasz egyszerű: a nép azt hiszi, hogy nem az ő szabadságát veszik el, hanem azokét, akiket ő utál. Azért pedig nem kár, gondolják. Emiatt értenek egyet minden lépéssel, ami amúgy a demokrácia ellen hat. Ezeket a lépéseket ugyanis a Fidesz azokhoz az intézkedésekhez köti, amelyek tetszenek a népnek. Orbán azt a látszatot kelti, mintha a szabadság és a demokrácia felszámolása az „igazságtételt” szolgálná, és csak azokat érinti hátrányosan, akik úgymond tönkretették az országot. Azokat, akiket ő pellengérre állított, akiket bűnbaknak kinevezett, akikkel szemben a lakosság gyűlöletét felkorbácsolta. A lakosság azt hiszi, hogy a diktatúra bevezetésének egyes lépései az általa követelt igazságszolgáltatás részei. Ha a demokratikus jogállam útjában áll a bosszúnak, akkor nem kell a demokratikus jogállam. Az már Orbán felelőssége, hogy kiépítette ezt a bosszúvágyat, miután elhitette a hazugságait, hogy minden jó lenne, ha „ezek” nem tették volna tönkre. Mintha ez nem az elmúlt húsz év közös produktuma lenne, amiben ő is benne van nyakig. Az ellenzék legalább annyira felelős az elmúlt nyolc év tönkretételéért, mint az általa szétvert, megbénított kormányok. Ez tehát a hazugság egyik része. Másrészt a demokrácia és a jogállam leépítése azért szükséges, hogy ez még egyszer ne fordulhasson elő. A magyar népnek ez is tetszik. Soha ne jöjjenek vissza „ezek”, soha többé ne tehessék tönkre az ő csodálatos, eddig kacsalábon forgott országukat. Mindez értük van. Nem érdekli őket az sem, hogy ez a szöveg csak trójai faló. Csak azért van, hogy Orbánt ne lehessen soha többé leváltani.

De ez idáig evidencia, nem túlságosan érdekes.

Az igazi kérdés az, hogy kik azok az „ezek”. Ha azt gondoljuk, hogy „ezek” alatt csupán a valóban levitézlett politikai ellenfeleket, pártokat kell érteni, nem fogunk eljutni az események pontosabb megértéséhez. Nem akarom leegyszerűsíteni a kérdést, de ha a dolgok lényegét nézzük, Orbán Viktor diktatúrájának támogatottsága alapvetően két pilléren nyugszik. Az egyik a fajvédelem, a másik a szociális demagógia. A kettő pedig összefügg egymással. Szeretném előre hangsúlyozni, a Tisztelt Bíróságnak, hogy amit ebben a cikkben leírok, kizárólag vélemény, az én személyes véleményem és következtetésem. Írásomban egyetlen tényállítás nincs, a kijelentő mondataim is kizárólag a saját véleményemet tükrözik, semmi mást.

Nézzük az elsőt. Ami egykor politikai botránynak számított, az a szélsőjobboldal és a Fidesz kódolt propagandájának köszönhetően ma már bevett és elfogadott közvélekedés: nem mindenki magyar, aki magyarul beszél. Vannak „idegenek”, akik nem magyar érzelműek, akik nem magyar érdeket szolgálnak, akik csak magyar állampolgárok, de a magyar népet cinikusan kiszipolyozzák, elnyomják. A rendes magyar ember elhitte, hogy ezek száraz tények és tapasztalatok támasztják alá. Nem akarnék ünneprontó lenni, de ezek a szép és nemes gondolatok vegytiszta formában Adolf Hitler Mein Kampf című művében olvashatók. Mielőtt Ön, kedves „magyar érzelmű” olvasó, elkezd hőzöngeni, tegyen egy próbát. Üljön be Budapesten egy taxiba, fodrászhoz, cukrászdába, menjen be egy boltba. Öt percen belül a zsidókról fog hallani, anélkül, hogy egy szót szólna. Ezért nincs igaza a Spiegel című lapnak, amely azt írta, hogy Budapest Európa antiszemita fővárosa. Ez nem igaz. Budapest a világ antiszemita fővárosa, mert ilyen mélyen gyökerező antiszemitizmus sehol nincs a világon, beleértve a gázai övezetet. Legfeljebb a testvéri iráni nép mutathat némi hasonlóságot. Egy kis faluban nőttem fel, ahol soha el nem hangzott a szó, hogy zsidó. Rendes emberek lakják. Ha most egy évben egyszer hazamegyek, a saját rokonaimat, ismerőseimet, gyerekkori barátaimat figyelmeztetnem kell, hogy nekem ne zsidózzanak. És nem értik, hogy miért ne.

Nagy kár volt betiltani Magyarországon a Mein Kampf-ot, mert ha olvashatnák, talán észrevennék, hogy valójában egy gyilkos ideológiát szajkóznak. Semmiféle tapasztalat nem áll mögötte, csak az uszítók hazug propagandája. Mára elrejtették a tényeket, nincsenek elemzések és érvek a gazdasági nehézségek valós hátteréről, ami el is jutna a magyar nép agyáig, mert már nem kíváncsiak a magyar társadalom zsákutcájának igazi okaira. Csak egyszerű bűnbakképzés zajlik, amely felmentést ad mindenkinek saját felelőssége alól is. Keveseknek fordul meg a fejében, hogy amikor elmondják Tiborc mai panaszát, ugyanazt hajtogatják, amit Adolf Hitler írt, és azért az mégsem kóser. Ne szépítsük: amit ők szeretett vezérüktől egy évtizede hallanak, az a Mein Kampf kivonata. Ezt csak azok vonják kétségbe, akik nem olvasták a „művet”. Akár mondatról mondatra idézhetnénk olyan részeket, amelyek pontos tükörképei Orbán Viktor egyes beszédeinek. „Magyarország legyen a magyaroké” – ezt eredetiben olvashatjuk a Mein Kampfban: „Németország legyen a németeké.” Mindkét esetben a jelentés ugyanaz: ne legyen a zsidóké. Németországban ilyeneket politikus nem mondhat, mert ezt a mondatot Hitler lefoglalta. Ahogyan a civilizált világ vezetői közül senki sem idéz Hitlert Orbán Viktoron kívül. Se Szálasit. És miután nemzettestvérnek nevezte hallgatóságát, és figyelmeztették arra, hogy ez Szálasi Ferenc szövege, Orbán Viktor nem bocsánatot kért, hanem gyorsan elmondta ezt még kétszer, csakazértis, és a talpnyalók is egyből kerepelni kezdték: nemzettestvér, nemzettestvér. Hadd ivódjon bele a köztudatba a szó, és mindaz, ami mögötte van. Soha egy pillanatra ne feledje senki, hogy kik az ellenségek, és kik vagyunk mi. A haza nem lehet ellenzékben. Ez is náci szöveg, ha valaki nem tudná.

Nem állítom azt, hogy Orbán náci. Nem állítom azt, hogy maga ezeket a szövegeket komolyan gondolja. Legalábbis, amikor otthonról jobban ismertem, még nem úgy tűnt, mint aki azonosul is a szerepével. Azóta nem tudom, hol tart. De az, hogy akarva vagy akaratlanul, ezekre az érzésekre és indulatokra játszik, abban egészen biztos vagyok. Aki viszont ezt elhiszi, akinek efféle gondolatai vannak, mint amiket a fentiekben idéztünk, az ne érezzen semmi bizonytalanságot, ne kételkedjen magában. Legyen biztos abban, hogy ő egy tőről metszett, derék náci. Pontosan úgy gondolkodik, ahogy a Führer. Orbánnak sikerült elhitetnie, hogy a zsidók fosztották ki a szegény magyar népet, tették tönkre az országot. Durván hangzik? Kódolhatjuk is, ahogy szokták. Mondhatjuk ugyanezt szebben: a bankárkormány. Finomabban: az oligarchák. Ennél is finomabban: azok, akik a magánérdeket a közérdek fölé helyezik. Ez mind ugyanazt jelenti. Ha nem így gondolta, mondja másképp. Mert a hallgatóság ezt hallja ki belőle, és ezt dekódolja. Hogy a legtöbben nem is zsidók ezek közül? Ezen senki nem akad fenn, nemzetárulók mindenhol vannak, és egy pesti taxis is azonnal tudja, anélkül, hogy a Mein Kampf-ot olvasta volna, hogy nem a vallás számít, hanem a mentalitás. A „zsidó mentalitás”. Ismerős ugye? Vagy nem tetszettek még Pesten az utcán járni? Ebből pedig az következik, hogy még zsidónak sem kell lennie valakinek, hogy szellemi értelemben "zsidó", ellenség legyen. Ebbe a kifejezésbe tartoznak mindazok, akik a demokrácia, a jogállam hívei, úgy mint zsidóbérencek. Antiszemtizmus ott is van, ahol egy szál zsidó nincs.

Mint mondom, ne szépítsük, ma már egy kis magyar falu népe is tudja, mit jelent a szó: zsidó. És már nem is kell gondolkodniuk azon, miért nincs munkájuk, miért nincs pénzük, miért mentek tönkre, miért nincs eső. Mindenre megvan a magyarázat. Ha ezek nem lennének, jó lenne. Nem kell nekünk megváltozni, gondolkodni, valamihez kezdeni. Elég elvenni a zsidóktól, bocsánat: a bankoktól, oligarcháktól, amit elloptak, és ha azt odaadják nekünk, amit már megszoktunk, akkor minden jó lesz. Orbánnak nem kell kimondania, kikre gondol, tudják azt a hallgatói anélkül is, hogy kikről beszél.

A vele szembeni türelem, támogatás egyik legfontosabb pillére tehát az antiszemita érzület. Tessék ezt a mondatot figyelni: "most legalább Magyarországnak magyar kormánya van. Magyarország végre a magyaroké". Emiatt megértő a magyar ember mindennel szemben, mert úgy gondolja, hogy Orbán mindezt azért csinálja, hogy félreállítsa a zsidókat, akik meglopták, kifosztották a szegény magyar népet. Erre az áthallásra játszik rá Orbán Viktor. És azt reméli a magyar ember, hogy ebből az következik majd, hogy Orbán elveszi azt, ami a másé, és azt ők kapják meg. És nem is kell csalatkozniuk, Orbán saját logikája alapján nem is tehet mást, mint ezt. Elég azt mondani, hogy valakik szándékosan vagy nem, tervszerűen vagy spontán, de tönkretették az országot. Elvették a magyar embertől azt, ami az övé. Nem ő tehet róla. Ez a szegénység oka, nem az, hogy húsz éve nem történtek meg olyan reformok, amik nélkül csak egyik hiteltől a másikig tud létezni egy ország. Hogy ennek a magyar nép mindig ellenállt. Ki kell találni, hogy még a hitelt is azért adták, hogy tönkretegyenek, nem azért, hogy megmentsenek. Orbán tehát nemcsak megakadályozta, hogy működőképes ország jöjjön létre (ha azt nem ő vezeti), hanem azt is elhitette, hogy semmi baj nem lenne, ha ezek nem lopták volna el a tejjel mézzel folyó magyar kánaánt. Ezért most vissza kell venni a lopott holmit, visszaadni a szegény magyar népnek, és újra itt lesz a kánaán. Ez a világ legnagyobb hazugsága, de jól hangzik. A baj csak az, hogy mindig újabb ellenségekre lesz szükség, hogy ezt a hazugságot fenn lehessen tartani.

A demokráciát tehát azért lehet minden különösebb ellenállás nélkül lerombolni, mert amikor Orbán lerombolja a jogállamot, akkor csak eltünteti azokat az akadályokat, amelyek ennek az igazságtételnek az útjában állnak. A demokrácia és a jogállam Orbán ellenfeleit védi. Azokat, akikről ő már kimondta az ítéletet. És azért, mert Orbánnak tényekkel kellene bizonyítania, hogy amivel eteti a magyar népet, az igaz. Pontról pontra kellene bizonyítania, hogy amit állít, az valóság. Hazugságról jogállami keretek között nem lehet bebizonyítani, hogy igaz. A jogállamot ezért éppen az ilyen demagóg hazudozók ellen találták ki, hogy ne lehessen törvénytelenségeket elkövetni, ne lehessen bizonyítékok nélkül, politikai megrendelésre elítélni senkit, ne lehessen uszítani, bűnbaknak megtenni senkit.

Orbán ezzel szemben azt mondja, hogy a demokrácia eszköz azok kezében, akik el akarják venni a magyar néptől azt, ami az övé. A demokrácia csak arra jó, hogy megossza a nemzetet, kirabolja és idegen érdekek martalékává tegye az országot, lehetőséget adjon, hogy a nemzet képviselői kiszoruljanak saját országuk vezetéséből. Ha jól összerakjuk Orbán beszédeit, a lényeg ez. Amit itt elmondtunk, az kristálytiszta náci elmélet. Ne tessék zúgolódni, tessék olvasni, művelődni, utánanézni. Hitler ebből azt a következtetést vonja le, hogy a demokrácia a zsidók találmánya, amit meg kell szüntetni. Erős népnek egy pártra van szüksége és egy vezérre. A demokráciát a zsidók arra találták ki, hogy a sajátos érdekeiket érvényesítsék, és a felelősségrevonást elkerüljék. Ezért a demokrácia felszámolandó, mert nemzeti egység és demokrácia egymást kizáró fogalmak. A magyarországi médiatörvény tervezete, a központi agyból sugárzott egységes tájékoztatás igénye, jelentős fejezeteket foglal el a Mein Kampfban, kedves magyar nemzettestvérek. Tessék utána járni. És mielőtt elhamarkodottan azt mondaná bárki, hogy akkor még az is lehet, hogy Hitlernek igaza van, szeretnénk kérni mindenkit, hogy ébredjen fel: a nyugati világban, ahol jólét és szabadság van, demokrácia működik. Mindaz, amit a magyar nép hiányol, nem a kevesebb, hanem a több demokrácia gyümölcse. A diktatúrákban nemcsak a szabadság, de a jólét is elveszik. Ezt azért érdemes hangsúlyozni, mert azt hiszik egyesek, hogy a szabadságot a jólétért áldozzák fel. Ha igaz lenne, hogy a demokrácia kizárólag a zsidók műve, meg kellene köszönni nekik. A jogállam a diktatúra akadálya. A diktatúra következménye pedig teljes pusztulás. Hitler elméletei életveszélyesek, világégést, tömeges pusztulást okoztak. Orbán azt ordibálja, hogy a jogállam valamiféle régi világnak kedvez. Ha ez a „régi világ” a demokrácia, akkor neki ebben igaza van. A Mein Kampf hasonlóan vélekedik erről. Ha Orbán titokban nem ezt a könyvet olvassa, akkor nem tudja mit beszél, mert amit mond, az náci elmélet. Orbán tudatosan vagy ösztönösen, remekül interpretálja, kódolja és ülteti át mindezt a gyakorlatba. A magyaroknak pedig van fülük a hallásra. Jól tudják, hogy a demokrácia lerombolása értük van és nem ellenük. Nem véletlen, hogy a zsidók és bérenceik vinnyognak ellene.

Fajvédelem áll a nemzeti együttműködés rendszere mögött. Akiket megsarcolnak, akiktől a pénzt elveszik, azokról azt gondolják, zsidók. Hadd kacsintsak egyet: a bankok vajon kiknek a kezében vannak? És a multik, azok kicsodák? Folytassam? Honnan idézzek? A Mein Kampfból vagy a jobboldali magyar sajtóból? Majdnem ugyanaz. Orbán beszédei a pénzuralom ellen, vajon miről szólnak? Kikre gondol, mikor a Nyugat hanyatlásáról beszél és Kelet felé fordul? Vajon a Szent Korona-tan miért kell az Alkotmányba? Ha valaki nem tudná, a zsidók nem tartoznak a Szent Korona alá. Botrány lett a köztársasági elnök által kiadott szöveg, amivel egyebek mellett a Szent Koronát ajánlották az Alkotmányba. A magyartalan, érthetetlen betűhalmaz nem véletlen. Egyrészt mutatja, mekkora hülyék akarnak itt alkotmányozni, másrészt jól látszik, hogy akiket most elővettek, akik ezeket a nézeteket vallják, egytől-egyig gyakorló elmebetegek, akik rendesen még írni sem tudnak magyarul. Aki nem hiszi, olvasson utána, mielőtt bármit mond. Ezek általános iskolás szinten álló, szélsőséges buta emberek, kőkemény antiszemiták. Ideje lenni végre rámutatni arra, miért kell a Szent Korona. Mondjuk már ki végre, hogy a Szent Korona-tannal most beleírják az antiszemitizmust az Alkotmányba. Nem lehetne végre észhez térni? Kit fognak március 15-én ünnepelni a kokárdák alatt? Azt a Petőfit, aki azt mondta, hogy akasszák fel a királyokat? A korona azoknak a királyoknak a fején van, akiket fel akart akasztani. Ha az Alkotmányba bekerül a Szent Korona, akkor március 15-e ne legyen többet nemzeti ünnep. 1848-ban egy polgári demokratikus forradalom zajlott. Hagyjuk a süket dumákat a király nélküli királyságról, és hogy a koronához kell hűnek lenni, nem a királyhoz. Ezeket az eszement elméleteket azok találták ki, akik nem akartak engedelmeskedni a királynak. Ennyi a nagy állam- és alkotmányelmélet, ami előtt most hasra kéne esni. Szimbolikusnak tekinthető, hogy már a vitézi rend kitüntetéseit adogatják a kormány második emberének, Senjén Zsoltnak, aki valamiféle kereszténynek és demokratának hazudja magát, és ne feledjük el, a jobboldali főpolgármesternek. A vitézi rend legfontosabb követelménye az volt, hogy fajmagyar legyen az illető, zsidó nem lehet. Ez a nemzeti együttműködés alapja. Ezen nyugszik az a szolidaritás, amely Orbán törvénytelenségeit követi. Soha nem hittem volna, hogy ez az esztelenség egyszer Ekrem Kemál, Potyka bácsi, Kéri Edit és Szabó Albert köreit kinövi, és állami szintre emelkedik. A Jobbik nagy bajban és ideológiai hátrányban van Orbánhoz képest.

A másik pillér, a szociális demagógia, szorosan összefügg ezzel. Adósságcsapda, mondja Orbán, és máris a témánál vagyunk. Azért nincs semmink, mert belevittek bennünket az adósságcsapdába. Kik? Hát azok. Kik azok? Tudod te. Hát azok. Igaz, hogy senki nem kényszerített senkit, hogy vegyen fel kölcsönt, és amikor felvették, pontosan tudták, hogy az mibe kerül. Amikor felvették, boldogok voltak, amikor vissza kell fizetni, ami a másé, akkor adósságcsapdába estek. Az adósságcsapda szintén lefoglalt náci kifejezés. Emlékszem, hogy ezek a szövegek egykor a betiltott Szent Korona című újságban, a Szittyakürtben jelenhettek csak meg, ahol Szálasi születésnapját ünneplik, most pedig a magyar miniszterelnök mondja. Hogy mer ilyen szöveget szájára venni egy miniszterelnök? A szociális demagógia ingyen ígér jólétet, azt mondja, hogy nem kell tenned semmit, majd elvesszük azoktól, akiknek van. Nem a magyar emberektől vesszük el a pénzt, hanem azoktól, akik a magyar emberektől elvették.

Hogy ez hova vezet? Kell ezt kérdezni? Aki kíváncsi, olvasgasson bele a Mein Kampfba.

Tisztelt Bíróság, szeretném még egyszer hangsúlyozni, hogy a fentiekben személyes véleményemet fejtettem ki, ezek csupán következtetések, nem tényállítások, ez csak egy vélemény, nem más." (...)

[ nepszava.com/index.php?topic=1&page=4743 ]

***

Ezek szerint a külföldi média koncepciójában mi is kezdünk olyasféle "különleges elbánásban" részesülni, mint az irániak immár 1978 óta. 1978-79-ben Iránban valódi forradalom volt, ahol a nép elűzte, illetve kivégezte árulóit (a 444-napig tartó teheráni túszdráma, a perzsa fővárosban az amerikai nagykövetség alkalmazottait tartották fogva, cserébe a Nyugat által védelmezett, rendszere megdőlésének idején éppen Budapesten tartózkodó Reza Pahlavi kiszolgáltatását követelve - egy sikertelen amerikai elit katonai beavatkozás is történt a túszok kiszabadítására, majd végül Reza Pahlavi bekövetkezett halála váltotta ki a nyugati foglyokat). Előzőleg az 1953-ban nyílt idegen katonai beavatkozás (Ajax hadművelet), puccs révén megalakult, amerikai-izraeli titkosszolgálatok által felügyelt Reza Pahlavi sah fehér diktatúráját 25 év dühe söpörte el, a sahhal, az államaparátussal és a katonasággal együtt. Helyettük a siíta iszlám rendszer hívei, önkéntes gárdisták (immár a 21. századi Bush-adminisztárció óta "terroristaként" nyilvántartott Forradalmi Gárda) alkották és, alkotják máig az állam védelmének alapját. Felettük egyedül a legfőbb siíta vallási vezető, a főajatollah áll, aki -az égyébként népszavazással- megalakult teokratikus iszlám köztársaság ideján Khomenei volt. Ma a hasonló nevű Ali Khamanei a muszlimok 20%-át kitevő siíták legfelsőbb vezetője (a világ muzumánjai közel 75%-ban szunniták és alig 5%-ban salafi wahabbik - lényegében a minden más iszlám ágazatot tagadó szaúdi arabok). Tehát az iráni főajatollah bármikor leválthatja az iráni politikai vezetést, amelyhez joga és katonai ereje is van. Az 1980 óta eleddig erre egyszer nem volt példa. Az iráni gárdisták védték meg az országot az akkor még nyugati szövetséges (mára a nyugati demokrácia követei révén kivégzett) Szaddam Husszein mondva csinált indokkal kezdeményezett háborújában, amelyben a Perzsa-öböl északi részén található, Irakkal határos olajmezők elfoglalása volt a cél. A 8 éves háborúban közel 2 millió ember halt meg, főleg irániak, akik ellen egy részről fegyverembargót hirdettek, más részről nyugati közreműködéssel vegyifegyvereket is bevetettek. Iránt tehát (akárcsak Horák Nórát - mivel külsejét tekintve Nóra akár iráni származúsú is lehetett volna -sajnos már csak volna-, míg Irán nőnemű...) olyan villámtámadás érte, amelyre nem volt felkészülve, védekezését pedig a Nyugat akadályozta azzal, hogy elzárta a fegyverek vásárlásától. Ellenben Irakot a legmodernebb fegyverekkel, műholdas, információs segítséggel és katonai tanácsadókkal is ellátta az amerikai-izraeli (vagy fordítva) irányítású katonai politika.
A drámai veszteségek, a sok szenvedés ellenére Irán nem tört meg, honvédő gárdisták özöne jelentkezett Szaddam seregei ellen. Olyan fanatikus elszántságra is volt példa, amikor a saját testükkel "aknamentesítettek" egy stratégiai átkelőhelyet. Bár rendelkezésére álltak az irakihoz hasonló vegyifegyverek, morális okból soha nem vetette be őket, sőt a világ közvéleményét éppen ezáltal próbálta maga mellé állítani (nagyon bölcs módon!).
A hosszú és az olajszektor rombolására is kiterjedő háború befejezése már a világgazdaság érdeke volt. Az Irán-ellenes szövetség akkor kudarcot vallott. Irak gazdaságilag belerobbapant az első öbölháborúnak is nevezett (hivatalosan az Irak elleni első nyugati koalíciós háborút nevezik "Öbölháborúnak") Irak-iráni háborúba, eladósodott, olajszektorát az irániak lerombolták.
Mivel Szaddam úgy látta, a Nyugat cserben hagyta, rövidesen kijelentette: Kuwait Irak része, majd hadseregével bevonult a pazar gazdagságú városállamba. A kuwaiti olajbevételekből tervezte helyreállítani az iraki gazdaságot. Ebből következett az 1990-es Öbölháború, ahol egy tucat ország -köztük a legerősebbekkel- falka/horda-mód (sajnos ismerjhetjük Magyarországon ezt a hasonlatot...) alig fél év alatt tönkreverte Szaddam seregeit.
Irán a GDP-nek átlagosan csupán 12%-át (kb. ilyen hányadban költ évente Izrael a hadseregére napjainkban) költötte az Irak elleni védelmi háborúra (igyekezett kiépíteni saját hadiiparát, illetve csempészni a modern fegyvereket), míg Irak évente átlagosan több, mint a GDP-jének a felét. Tehát a perzsa állam bár nehezen, de a '90-es évek végére képes volt kiheverni a háborús károkat, manapság komoly fejlődést, gazdasági erőt mutat fel. Ami viszont Izraelt aggasztja, az leginkább politikai erejének, nemzetközi pozíciójának megerősödése. Habár a Nyugat kezdettől fogva igyekszik gátolni Irán fejlődését, mind gazdaságilag, mind katonailag, mind politikailag elszgetelte, mégsem képes gátat vetni a jelenlegi közel-keleti hegemóniára veszélyt jelentő Irán befolyásának.

Magyarország egy gazdasági, pénzügyi, de leginkább morális válságban lévő kicsiny, nem túl jelentős ország a világtérképen.

Úgy látszik, valakik számára mégis fontosak vagyunk, akiknek "csupán térkép e táj"...
Vannak akik meg tudják becsülni Hazánk értékes mivoltát. Bartus László is "ilyen személy" lehet. Számára igenis fontos Magyarország, csupán a "felszínén lakó" magyarokkal van problémája. Sajnálja, hogy számos olyan magyar is lakik Magyarországon, akik nem járulnak hozzá feltétlenül a globalista tendenciákhoz és ezek zöme -azok közül, akik részt vettek a választásokon- a jobboldalra voksolt. Könnyen lehet, hogy jó sokan közülük be lettek, illetve be lesznek csapva és valójában annak a folyamatnak a kiteljesedéséhez járultak hozzá ezzel is, amiért Iránban valódi forradalom tört ki 1978-ban. A különbség az, hogy Irán lakossága mindig is tisztában volt értékeivel és lehetőségeivel. Jól tudták, hogy a saját olajat vehetnék a világpiacinál olcsóbban is, hogy csak egy példát mondjak a sok közül...

Nem hiszem, hogy Magyarországot egy lapon lehetne említeni a valódi Iránnal, legfeljebb csak azért, mert (honfolgaló magyarok csontjai) genetikai vizsgálatok alapján az ősi rokonaiknak tartanak minket...

Keselyőbérc 2010.11.29. 09:56:55

Kedves Fairyfeller!

Rengeteg ősi rokonunk van, hiszen mi is keletről érkeztünk annak idején. Időnként ezt, máskor azt a népet tartjuk rokonunknak. Persze ebben is lehet némi valóság alap, mint például a finnek esetében, de úgy gondolom, hogy ilyen alapon tucatnyi néppel mutatható ki rokonság. Ami a szép az egészben, hogy még igazolhatók is valamennyire ezek az elméletek. A kérdés már csak a rokonság foka! A teremtésig visszavezetve minden nép rokonunk kivétel nélkül. A többi barátnál, ismerősnél mindezt nem árt bizonyítani! Mivel a bizonyítás hosszadalmas folyamat, így még várhatunk egy darabig, míg a hitelt is érdemlő bizonyítékokkal előáll a tudomány. Addig is valószínűleg mindenki a maga által elképzeltekben hisz leginkább. Akiben pedig még nem épült volna ki semmilyen elképzelés a
magyarság eredetével kapcsolatban, annak majd megtanítják az iskolában. A hivatalos tananyag mindig helyes, nem illik megkérdőjelezni.
Ami a perzsákat illeti, elég a jászságba elmenni, és máris csodálatos iráni arcokat láthatunk.
Akit ez nem győzne meg, annak irány a Nemzeti Múzeum. Ott megláthatja az ősmagyar művészeti motívumokat, melyek erős perzsa hatást mutatnak!
Az irániak mellett a mongolok is éreznek rokoni szálakat, úgy tudom, hogy náluk tanítják is, hogy a magyarok a legnyugatabbra elszármazott rokonaik.
Most megpróbálom összehasonlítani a két országot.
Magyarországra, és Iránra gondolok. És itt abba is hagyom, mivel milyen szempontok szerint lehetne összehasonlítani két teljesen eltérő kultúrájú, és társadalmi berendezkedésű országot?
Ilyen összehasonlítást csak az végezzen, aki legalább annyira ért az iráni viszonyokhoz, mint a hazaiakhoz. Én nem tartozom közéjük, ezért helyesebb, ha nem hasonlítgatok, és az esetlegesen téves eredményű összevetésekből nem vonok le messzemenő következtetéseket.
Érdekes módon més emberek, országok nem ezt a logikát követve gyakran, és szívesen mérik össze viszonyaikat, és jogrendszerüket más országokéival.
Ami nem volna baj, de a végeredmény gyakran egyoldalú. Egyrészt mindig önigazolást nyernek, hogy a saját társadalmuk a követendő példa, míg a másik ország rendszerint hibásan működik. Tovább fejlesztve az ideológiát, innen már csak egy lépés, hogy elvigyük mások számára - előbb-utóbb -
a földi menyországot, a demokráciát. A nyugati hatalmi blokk mindezt háborúkkal végzi, mivel máshogy nem eredményes, hiszen a címzettek, a demokrácia várományosai ezidőtájt más viszonyok között élnek. Persze be lehet őket is vonni a demokrácia áldása alá, de vajon jót teszünk-e?
Nem kellene-e előbb saját demokráciánkat úgy működtetni, hogy az mások számára is vonzó-követendő legyen? Hiszen tartalom nélkül a demokrácia is csak egy magasra vont zászló, és csupán egy szimbóluma annak, hogy mit is szeretnénk! A jelenlegi magyar társadalom elindult a demokrácia útján. Ez nem jelenti azt, hogy demokrácia van, és komoly esélye van annak is, hogy a hőn áhított állapotot soha nem érjük el. Tőlünk nyugatabbra, és a tengeren túl nagy lépésekkel haladnak a már elért demokratikus vívmányok megnyírbálásának útján. Segéd ideológia: terrorveszély. Nem is rossz, szinte joker, mindenhol bevethető, megkérdőjelezhetetlen! Eredmény: kettős jogrendszer, rendőrállamok, totális diktatúrák.
A folyamat eredményeként alacsonyabbra kell vonni a lobogót. Amint annak idején az egyház lelkiismeret furdalás nélkül elégetett kb. 40000
boszorkánysággal megvádolt nőt, nem keresvén ellentmondást a tízparancsolatban, úgy támadja meg demokratikus blokkunk a világ nem szeretem országait. Az eredményes katonai tevékenység során kifosztjuk ezeket a népeket, lerombolva értékeiket, majd szolgasorba taszítjuk őket.
Ha egyikkel végeztünk, jöhet a másik! Amelyik fejlődő ország mindezek ellenére megpróbálja a saját útját járni, azt ellehetetlenítik. Minden altarnatív fejlődési út halálos veszélyt jelent a jelenlegi döglődő kapitalista-demokratikus rendszerek számára, ugyanis kiutat jelenthet azon országok-földrészek számára, ahol tisztán látják, hogy a fejlődésnek mely útját nem szabad választani, de még bizonytalanok abban, hogy merre induljanak.

FairyFeller 2010.12.02. 21:11:33

Három nő rabolta ki az idős férfit a fehérvári vasútállomás várótermében - kamerák előtt

...
"Három nő a székesfehérvári vasútállomás várótermében környékezett meg egy idősebb férfit...Szerdán délután a városi térfigyelők diszpécsere egy szeme előtt zajló zsebelés miatt riasztotta a Székesfehérvári Rendőrkapitányság ügyeletét. A monitoron végig kísérhető volt, amint három nő a vasútállomás melegedő termében megkörnyékezi az idősödő urat, erősen gesztikulálva szóval tartja, majd egyikőjük kezét fekete sálja alá rejtve benyúl a férfi zsebébe és már emeli is ki a tárcát. A bizalom fenntartása érdekében ez idő alatt is barátian simogatja a sértettet és továbbra is szóval tartja. A másik két nő e közben szorosan körbeállja őket, mintegy testükkel takarva az akciót. A kinti váróterem felvételén már az látszott, ahogy számolják a zsákmányt. A sértett férfiben, gyakorlatilag a rendőrök helyszínre érkezésével egy időben tudatosult, hogy meglopták. Tárcáját egy pad alatt megtalálták, de a benne lévő 17 ezer forintnak nyoma veszett. A három kamera felvételen látszó nőt a járőrök a Székesfehérvári Rendőrkapitányságra állították elő. A náluk megtalált bankjegyeket lefoglalták. A nők tagadták, hogy meglopták volna a férfit, állításuk szerint csak egy rokonuk elé mentek ki a vasútra. A térfigyelő kamera felvétele viszont mást állít. A három nő közül kettőt gyanúsítottként hallgatták ki a fehérvári nyomozók, majd őrizetbe vették. A két őrizetbe vett gyanúsított egyike, a közelmúltban szabadult rablás miatt rá kirótt szabadságvesztésből." (...)

[ www.police.hu/friss/fej20101202_03.html ]

***

Irány-e Irán? Iránban a tolvajoknak verés jár, visszaeső tolvajoknak pedig karlevágás.
Ha itt is ez a rendszer működne, a félkarúak is nagy mértékben szaporodnának. Valaki azt írta valahol, na igen, Iránban keményen üldözik a tolvajlást (ott -többek közt- a fegyveres rablásért, vagy a nemi erőszakért is halálbüntetés jár), és noha ez itt, a "civilizált" Európában elképzelhetetlen volna: nem lehetne csak az idült, visszaeső tolvajok egyik-másik végtagját eltörni (a megélhetési szaporodóknak is el lehetne törni...)?

Az volna csak igazán iráni irány.

A mai napon egy magyartanárt ütött arcon egy órát zavaró diáknebuló, amiért kiküldték volna a teremből (a tanári felszólításnak nem akart eleget tenni...). Állítólag 1-től 5 évig terjedő "büntetést" is kaphat. Ezt így fogalmazták meg a hírekben: "büntetést". Érdekes, rejtélyes, úgy értem: gyanús megfogalmazás.
Az előzményekből hajlamos vagyok arra következtetni: AKÁR MÉG EGY EJNYE-BEJNYÉT IS KAPHAT a tanárán elkövetett agresszió miatt.

Irány-e Irán? Ugyan már!

FairyFeller 2010.12.04. 02:29:46

@Keselyőbérc: Kedves Keselyőbérc!

Az ősi magyar és perzsa rokonságot a legmodernebb genetikai kutatások támasztják alá. Ez alatt azt kell érteni, hogy abból a számos népből, amelyből a magyarság már a honfoglalás előtti időkben összetevődött, más területket bejárva, azokon letelepedve, más népekkel vegyülve, közülük is a perzsákhoz állott a legközelebb.
A valószínű két lépcsős honfoglalásnak megfelelően az ősi, keleti pogány (értsd: nem keresztény) magyarság az ellenállást jellemzően nem mutató Kárpát-medencei népekre "települt rá", rendszerezte saját államába. A magyarság eleve kulturák és genetikai származások olvasztótégelye volt, ritka példával szolgálva a világ népei között.
Mert a rómaiak a saját kultúrájukat vitték terjeszttették, ha kellett erőszakkal (akárcsak ma a Nyugat), míg a keleti világbirodalom, a perzsáké csupán egybentartotta, rendszerezte és rendben tartotta a gigászi méretű, rendkívül színes népességű és kultúrájú Perzsa világbirodalmat. A perzsák nem erőltették rá a saját kultúrájukat a más származású és más kulturáljú népekre, ugyanakkor szignifikáns, mindig is különálló népességet alkottak, kevésbé voltak hajlamosak vegyülni a környező népekkel (természetesen az idő során ők is keveredtek más népekkel, de nem olyan nagy mértékben, mint a történelem más népei). A perzsák mindig is büszke és magát nagyra tartó nép volt. Irán neve nem mást jelent, mint: az "Árják földje", vagy a "tisztaság földje". Nem véletlen az sem, hogy a II. világháborúban a magyarokhoz hasonlóan a nacionalista tengely mellett foglaltak állást és bár őket (Magyarországgal ellentétben) nem tudták gyarmatosítani (legalább is nem olyan hosszú időre), nekik is rengeteg áldozattal járt a vesztes háború következményeinek a viselése.
Visszaugorva a történelemre: a rómaiakat leginkább a mai USA-hoz lehetne hasonlítani (a saját kultúráját terjesztni), míg a perzsákét az EU-hoz: elvileg különböző nemzetek és kulturák egysgée volna, bár próbálják ezt időről-időre egy afféle "Európai Egyesült Államok" jellegre változtatni, nem fog sikerülni...
Nem is baj! Európa népei csakis kölcsönös tiszteleten alapuló érdekszövetséget alkothatnak.
Miben vagyunk tehát mi magyarok, illetve az őseink különlegesek, a kezdettől fogva?
Kevés népnek sikerült harmónikus, alapvetően természetes módon nemzeteket és kultúrákat egyesíteni. Az sem véletlen, hogy a Magyar királyság volt az első Európában, ahol törvényt alkottak a zsidóüldözéssel szemben.
Tehát a magyarok országa volt királyság, hódoltság, fejedelemség, monarchia, köztársaság, népköztársaság....
Többnyire idegen érdekeket kiszolgáló bábkormány volt Magyarország élén, törtélelme során.
Legalább 20 féle nemzetből tevődik össze a magyarság. Befogadó nép. Ezt elismerik azok, akik nem a külföldi lejárató médiumokból szereznek ismereteket.
Természetesen, nehéz összehasonlítani különböző, egymástól távoli rendszereket.
Minden relatív ugyebár.
Vannak olyan országok, amelyek nem volnának képesek (vagy nem képesek, lásd: Dél-Afrikai Köztársaság - "brutális demokráciaként" is ismeretes) demokratikusan működni. Van, ahol nagyobb szigor kell, jellemzően viharos idők idején. Van ahol a demokrácia jól működik, az emberek javát szolgálja. De ez nagyban függ a társadalom morális minőségétől.

Kanadában működik a liberalizmus (ott kb. 40%-os a liberális szavazótábor - na persze az évi 400 ezer bevándorlót befogadó gigantikus állam ódzkodik évi néhány ezer cigánytól...), mert alkalmas rá a társadalom. Ez tehát relatív, melyik országban milyen államforma, vagy rendszer képes kiszolgálni a "normális", normális módon élni akaró emberek jogi szükségleteit, életfeltételét.
Egy jól működő demokrácia alapja a társadalmi morál. Ebből következik, hogy minden népnek olyan vezetői vannak, amelyet megválaszt magának, vagy enged megválasztani.
Magyarországon vannap pozitív jelek, de minden problémánál fontosabb a társadalmi morál helyzete. Ilyen tendenciák mellett a demokrácia nem lesz képest megoldásokkal szolgálni az előttünk lévő problémákra.
De azért bizakodjunk!
Nagy lehetőségeink volnának, csak oda kellene figyelnünk, a közöny helyett felelős gondolkodásmód elterjedése volna kívánatos. Na persze a politikai hátterű oktatás, a kultúra, és a média mindent megtesz, hogy a magyar érdekek, pozíciók időről-időre gyengüljenek (elég csak a zsidó származású homoszexuális Alföldi Róbert legújabb kiplakátozott színházi művére gondolnunk, nem jut eszembe a címe, de valami "magyar" van benne és a címlapon egy '40-es évekbeli zsidó kisfiú szerepel, kabátján a 6 ágú csillaggal). Az irányítás más érdekekt szolgál.
Mi viszonylag kis súlyú ország vagyunk, egyre fogyatkozó lakossággal és egyre inkább azt érezhetjük, hogy már lassan "itthon sem lehetünk otthon". Nem volna más dolgunk, mint megvédeni magunkat, országunkat érdekeinket. Nem hatalmaskodni, más országokkal konfliktust keresni. Nem. Egyszerűen itt, Magyarországon megerősíteni a magyar pozíciókat. Na persze ez ellen van a politika, érzékelhetően.

Ha nem fog működni a demokrácia, ha nem szolgál majd megoldásokkal a fokozódó problémákra, akár gazdasági, akár más téren, ha nem sikerül a cigány integráció, stb., akkor más utakat kell keresni.

Egyes elméletek szerint a 21. század lesz a demokrácia halála, ugyanis a megváltozott és megváltozó viszonyok közt nem bizonyos, hogy képes lesz a működni a társadalmak fölött.

Irán erős, erősödő ország. Manapság középhatalom. Jellemzően nem avatkozik be más országok belügyeibe. Nem úgy mint a nagyhatalmak. Önellátásra berendezkedett és nagyjából működik is (elég nagy hozzá). Bizonyostekintetben példát vehetne róluk Magyarország. Nekünk saját érdekeink vannak. Békében és békésen kellene együttélni más népekkel, a jövőben is, kölcsönös tisztelet mellett. De ez csak akkor működik, ha ezt az elvet a politikai feletti erők nem zilálják szét. Ki tudja, hogy lesz, mint lesz...

FairyFeller 2010.12.10. 19:17:54

Önök erről mit gondolnak, őszintén?!

Ez a kommentemet is inkább az a "Húsz év múlva" c. Asperján úr bejegyzése alá szántam volna, azonban található benne egy érdekes szempont (az alábbi idézetben), amely kapcsolódik ahhoz a VÉLEMÉNYhez, amely ezen GONDOLATOKtól egyel fentebb olvasható.

Magamat idézném röviden, némi szerénységgel :$

"...viszonylag kis súlyú ország vagyunk, egyre fogyatkozó lakossággal és egyre inkább azt érezhetjük, hogy már lassan "itthon sem lehetünk otthon". Nem volna más dolgunk, mint megvédeni magunkat, országunkat érdekeinket. Nem hatalmaskodni, más országokkal konfliktust keresni. Nem. Egyszerűen itt, Magyarországon megerősíteni a magyar pozíciókat."

Ezen gondolataimat Asperján úr is méltányolta, kiemelte egy bejegyzésben. Utólag ehhez még hozzáírnám: természetesen egy stabil, következetes Magyarország felelőssége az elszakított területeken élő magyarok érdekeinek képviselte, az őket érő rendszeres méltánytalanságok, jogsértések ellen való fellépés is. Ebből a szempontból tartom érdekfeszítőnek Szegedi Csanád, EU parlamenti képviselő alábbi közleményét.

Mi erről a véleménye Önöknek?

"Területi önrendelkezést a délvidéki magyaroknak Szerbia uniós tagságáért cserébe!"

...
"Mint ismeretes, a Délvidéket elfoglaló szerb állam minden eszközzel igyekszik eltüntetni, kivándorlásra kényszeríteni a ma alig 290 ezres, 20 éve még félmilliós délvidéki magyarságot.

Most éppen a szabadkai Népszínház felújítását próbálják ellehetetleníteni azzal, hogy nem utalták ki hosszú időn át a már járó pénzt, s egyéb, balkáni módszerekkel késleltetik az átadást. Közben a színészek hideg, bűzös teremben próbálják a Hyppolit a lakájt. Mondani sem kell, hogy semmiféle valódi tartalommal bíró magyar önrendelkezést nem engedélyez a szerb hatalom, de ez nem csoda.

Orbán Viktor és kormánya ugyanis, Gyurcsány Ferencékkel teljes összhangban, megismételve Erdély elárulását teljes mellszélességgel támogatja Szerbia uniós csatlakozási kérelmét. Kérni cserébe eszükbe nincs nemhogy területi autonómiát, amely a délvidéki magyarság megmaradásának egyetlen záloga, de semmi más említésre méltót sem, így a szerbek joggal érezhetik, hogy azt teszik, amit akarnak. Pláne, hogy a mai napig folyó magyarveréseket, a temerini magyar fiúk kínzóbörtönben tartását, s a folyamatos szerb asszimilációs törekvéseket sem kéri számon Budapest.

A Jobbik EP-képviselőjeként nem tehetek mást, mint hogy ha kell, nap mint nap rámutatok a Fidesz-kormány szavai és tettei közti óriási szakadékra, s rögzítem: Erdély cserbenhagyása után a Délvidék elárulására készül a Fidesz . A Jobbik Magyarországért Mozgalom, mint a nemzeti ellenzék, Szerbia uniós csatlakozását minimum a délvidéki magyarok területi önrendelkezéséhez kötné."
...

[ www.szegedicsanad.eu/index.php/kozlemenyek/3192.html ]

***

A tavalyi évben a szerb állam elviekben biztosított valamiféle autonómiát kulturális, oktatási, önrendelkezést a történelmi terelületen élő magyaroknak, bizonyosan az uniós tagságuk magyarországi támogatásáért cserébe, egyesek szerint ez csupán szemfényvesztés, gyakorlati értelemben nem változtak meg az általános tendenciák. Az igazat megvallva, én magam jelenleg nemigen tudom értékelni a délvidéki helyzet állását, a dolgok menetét, de az a véleményem, méltányolandóak azok a szempontok, amelyek jelenleginél jogszerűbbé, igazságosabbá tehetnék a délvidéki magyar entitás történelmi helyzetét. Az EU-ra nem számíthatunk. Ez bebizonyosodott, hiába vannak olyan szépen megfogalmazva és leírva az "alapelvek". Ha Erdély esetében elhibázták azt a lépést (HA elhibázták - ti. nem biztos, hogy más ország is "elhibázta" volna, fordított helyzetben), amely erősebb pozícióba helyezte volna az erdélyi magyar entitást, akkor talán ez esetben jobban át kellene gondolnia ezt a kérdéskört, a mindenkori (MSZP/FIDESZ -> FIDESZ/MSZP - avagy a két legnagyobb párt) kormánynak. És nem hallgatnia, sunyi mód.

FairyFeller 2010.12.13. 13:04:37

Leválthatják a méltatlan Alföldit

...
A barikad.hu információi szerint a Fidesszel jó kapcsolatot ápoló Vidnyánszky Attila, a debreceni Csokonai Színház igazgatója kerül jövő év elejétől a Nemzeti Színház élére. A kulturális kormányzat eddig várna a botrányairól elhíresült Alföldi Róbertet eltávolításával.

Vidnyánszky Attila: 1964. március 6-án született a kárpátaljai Beregszászon. 1985-ben az Ungvári Állami Egyetemen, magyar-történelem szakon bölcsészdiplomát szerzett, majd folytatta tanulmányait a Kijevi Állami Karpenko-Karij Színház- és Filmművészeti Egyetemen. Itt 1992-ben szerzett rendezői diplomát, emellett 1990-től egészen 1997-ig színészmesterséget oktatott az intézményben. 1992-ben alapító igazgatója volt a Beregszászi Illyés Gyula Magyar Nemzeti Színháznak,melynek 1993-ban művészeti vezetője lett, napjainkban pedig főrendezőként segíti a színház munkáját. Magyarországon 1999-től a régi Nemzeti Színházban, 2000-től a Pesti Magyar Színházban állított színpadra darabokat. 2004-től egy évig a Magyar Állami Operaház vezető rendezője volt. 2006 januárjától a Csokonai Színház művészeti vezetője, 2007 áprilisától ugyanitt megbízott igazgató.

Értesüléseink szerint a Fidesz csak januárban lép, mert szeretné elkerülni azt a látszatot, hogy cselekedete a Jobbik követelésére történik. A kormánypárt reménykedik abban, hogy addigra feledésbe merül a nemzeti radikális párt Alföldi ellen tartott december elsejei tüntetése, illetve a rengeteg, az ügyet érintő parlamenti felszólalása, sajtótájékoztatója. Alföldi Róbert menesztését a Jobbik kezdeményezte, akkor amikor az igazgató szóbeli megállapodást kötött a Budapesti Román Kulturális Intézettel. Az egyezség szerint a román nemzeti ünnep alkalmából rendezvényt tartottak volna november 30-án a Nemzeti Színházban. Ez csak az utolsó csepp volt a pohárban. Alföldi, kinevezése óta botrányt botrányra halmoz. Többek között nevéhez fűződnek olyan, a jó ízlést messzemenően sértő előadások, amelyek pedofíliát, homoszexualitást és egyéb devianciákat népszerűsítenek. Talán a legnagyobb port a János vitéz Alföldi-féle "feldolgozása" kavarta, melyben Iluskát Nyugati téri prostituáltként jelenítette meg. De érdemes szót ejteni Alföldi rendezésében Závada Pál Magyar ünnep című darabjáról is. A mű egyértelműen kiemeli, fokozza a magyarok bűnösségét a zsidó néppel szemben. Természetesen nem maradnak el az Alfölditől megszokott, a jóízlést és a művészi színvonalat is sértő szexuális jelenetek sem, mindezt például egy Nagy-Magyarország térképre maszturbáló magyar katona testesíti meg. A nézők ilyen és ehhez hasonló jelenetekre számíthatnak, ha ellátogatnak az Alföldi által vezetett intézménybe, holott a Nemzeti Színház küldetése épp a magyar irodalmi értékek és hagyományok megőrzése lenne. ( Alföldi utódjáról a Hírextra is hírt adott. )"
...

[ barikad.hu/vidny%C3%A1nszky_attila_lehet_alf%C3%B6ldi_ut%C3%B3dja_de_csak_j%C3%B6v%C5%91re-20101213 ]

***

Megvan Alföldi utódja

...
"Lapunk biztos forrásból úgy tudja, Vidnyánszky Attila váltja Alföldi Róbertet a Nemzeti Színház igazgatói posztján. A kárpátaljai rendező jelenleg a debreceni Csokonai Színház igazgatója és művészeti vezetője, de előtte több színházat is vezetett, és ő alapította a Beregszászi Illyés Gyula Magyar Nemzeti Színházat Kárpátalján, Ukrajnában. Alföldi távozása a kormányváltás óta többször is felmerült. Legutoljára akkor, mikor a Nemzeti igazgatója kis híján odaadta az ország első teátrumát a Budapesti Román Kulturális Intézetnek, hogy ott ünnepeljék nemzeti ünnepüket - mely egyben Erdély elcsatolásának dátuma. A Jobbik parlamenti albizottság felállítását kezdeményezte az ügy kivizsgálására. Alföldi elsőre elígérkezett a meghallgatásra, majd később lemondta azt. Ez, illetve a több darabján való megbotránkozás vezetett odáig, hogy személye ellen nemrég tüntetést is szerveztek. A HírExtra információi szerint Alföldi leváltásának időpontjáról jelenleg még folyik a vita. Szerződése elméletben 2013-ig van."
...

[ www.hirextra.hu/2010/12/13/megvan-alfoldi-utodja/ ]

FairyFeller 2010.12.17. 14:54:56

Irány-e Irán? Előfordulhat, hogy magyar katonák harcolnak majd a perzsák ellen a 21. században...?

"Izrael békés, igazságos, önkritikus ország – izraeli diplomaták fogadása a magyar Parlamentben"

(Tegnap délutáni esemény.)

...
"Szokatlan biztonsági jelenlét előzte meg a ma délután 14.00 órakor kezdődő Külügyi és határon túli magyarok- illetve az Európai Ügyek bizottságának együttes ülését, amelynek apropóját magas rangú izraeli diplomaták fogadása adta. A találkozón a bizottsági tagok mellett az Interparlamentáris Unió (IPU) magyar-izraeli baráti tagozatának képviselői is tiszteletüket tették...Az izraeli delegáció nevében először Aliza Bin-Noun budapesti nagykövet szólalt fel, aki Magyarországot nemzetközi viszonylatban is Izrael egyik legjobb barátjaként aposztrofálta, méltatva a két ország gazdasági kapcsolatait és a magyarországi zsidóság részvételét a társadalmi életben. A magát második generációs magyar zsidónak nevező Bin-Noun szerint a két ország közös érdeke a jó kapcsolatok fenntartása, elmondása szerint rendszeresen járnak magyar politikai vezetők – múlt héten épp Martonyi János – Izraelbe és viszont. A nagykövet asszony Izraelt a Közel-Kelet egyetlen demokratikus országának nevezte...A nagykövetet Yacov Hadas-Handelsman, az izraeli külügyminisztérium Közel-Keletért és békefolyamatokért felelős osztályának vezetője követte, aki örömmel nyugtázta, hogy az utóbbi években Magyarország több más kelet-európai országhoz hasonlóan hirtelen megnyílt Izrael előtt. Hadas-Handelsman úr felvezetőjében kifejtette: lehetetlen nem észrevenni, hogy Magyarország a rendszerváltás óta milyen sikereket könyvelhet el magának, majd rátért a találkozó legátfogóbb témájára: a közel-keleti politikai helyzetre. A diplomata szerint az arab-izraeli (és ezen belül a palesztin-izraeli) konfliktus csak egyike a számtalan közel-keleti problémának...leszögezte: Irán nukleáris fegyverkezése nem csak Izrael problémája, a Wikileaks által kiszivárogtatott dokumentumok szerint az egész arab világot fenyegetik. (Az osztályvezető instabil térségnek jelölte még meg Irakot, Jement, Szudánt és Libanont). A palesztin konfliktusra kitérve az izraeli politikus sajnálatosnak nevezte Ariel Sharon korábbi miniszterelnök erőszakos gázai kitelepítését, az új vezetés érdemeként említette azonban a Gáza-övezeti zsidó telepítések 10 hónapos moratóriumát, illetve hogy nemrég engedélyezték, hogy a terület nyugatra exportáljon. (Mint ismert, az izraeli bombázásoknak köszönhetően a Gáza-övezet mára gyakorlatilag semmilyen exportcikk gyártására nem képes, jelentős importra szorul viszont élelmiszerből, gyógyszerekből és építőanyagból, amelynek behozatalát azonban Izrael a mai napig tiltja, fegyveres blokád alatt tartva az övezetet – a szerk.)...Elítélte továbbá, hogy a múlt héten Brazília és Argentína az 1967-es háború után szerzett izraeli hódítások figyelmen kívül hagyásával ismerte el Palesztina létét. A külügy közel-keleti osztályának képviselőjét annak közép-európai megbízottja, Gershon Zohar követte, aki elárulta: látható és láthatatlan kötések („invisible bonds”) vannak Izrael és az Unió között, Európa pedig magán hordozza a zsidó örökség és kultúra hatásait...magyar részről Fónagy János, a magyar-izraeli baráti tagozat elnöke..magát az Országgyűlés egyetlen holokauszt-túlélőjeként mutatta be, leszögezve, hogy a magyar nép nem antiszemita, csak vannak hangadói, akik rövid távú politikai érdekeik miatt ezt kihasználják...A mintegy 2 órás ülést az izraeli delegáció magyarázkodásnak beillő válaszai zárták. Aliza Bin-Noun védelmébe vette Simon Peresz beszédét, mondván szó sem volt gyarmatosításról, Izraelből csak befektetők érkeznek Magyarországra: a TEVA gyógyszervállalat például 500 új munkahelyet teremtett Debrecenben. A nagykövet szerint Izraelnek nem érdeke, hogy más országot elfoglaljon (sic!), Magyarországot pedig különösen nem. Yacov Hadas-Handelsman szerint továbbá Izraelben bárki szabadon vásárolhat földet, ők mindenkit szívesen fogadnak, hiszen demokratikus ország, és bár egyik demokrácia sem tökéletes: Izrael békés, igazságszerető ország, lakosai pedig túlzottan is szeretik kritizálni magukat, az önkritika zsidó népszokás. A Goldstone-jelentés kapcsán kijelentette: az izraeliek maguk is megvizsgálták volna a visszaéléseket, sőt, több aktát is megnyitottak, mint az ENSZ küldöttei. A rabbik felhívásával kapcsolatban elmondta, ők csak köztisztviselői jogállásban vannak, az akciót azonban a miniszterelnök, az államfő és a főügyész egyaránt elítélte. Az ország negatív megítélése kapcsán megtudhattuk: attól mert az Amnesty International éves jelentésében Kuba, Észak-Korea, Szíria és Irán csak Izrael után következik a listán, annak nem az az oka, hogy ott nem történnek jogsértések, hanem mert az adatokhoz nem jutnak hozzá. A diplomata szerint ha egy újságíró Iránba megy, vele együtt a jelentését is eltemetik, Izraelben ezzel szemben engedély se kell, hogy valaki újságíróként nyomozzon." (...)

[ barikad.hu/izrael_b%C3%A9k%C3%A9s_igazs%C3%A1gos_%C3%B6nkritikus_orsz%C3%A1g_%E2%80%93_izraeli_diplomat%C3%A1k_fogad%C3%A1sa_magyar_parlamentben-20101216 ]

***

[ www.youtube.com/watch?v=qdn9Z-NzdzE ]

Az iráni fél álláspontja: néhány héttel ezelőtt rendkívüli és ritka esemény volt ECHO TV-ben, amelynek vendége volt Ali Ahani iráni külügyminiszter helyettes. A 22 perces, kimerítő és igényes interjúban szó esett a magyar és a perzsa nép ősi rokonságáról és számos -a fentebbiekhez hasonló- fontos kérdés mellett arról is, mi történne, ha Magyarország Izrael oldalán bonyolódna politikai és katonai konfliktusba Irán ellen. A perzsa diplomata meglepően optimistán látja a helyzetet, szerinte "0% az esélye" annak, hogy Irán ellen katonai támadást indítsanak "a cionisták", mivel Izrael egyedül túl nagy kockázatokat vállalna ezzel, az USA-nak jelenleg pénze sem volna erre, míg a világ számára is gazdasági kockázatokkal járna. A magyar viszonyt úgy értékelte: a pillanatnyi politikai helyzet nem írhatja felül az eredő és örök ősi kötődést a két nép között, így nem gondolja, hogy a hagyományosan jó iráni-magyar kapcsolatok a jövőben megromlanának.
süti beállítások módosítása