HTML

Asperján György

Asperján György író Blog oldala

Friss topikok

  • csaba1959: Két könyvéről tudok ami megjelent: Vészkijárat bejárat, és Vetkőzzünk meztelenre.1976-ban. (2021.10.23. 14:47) Wittner Mariska erényességéről
  • Sheriff_007: @mirnyák: Ez semmilyen igazságszolgáltatás... Másrészt hogy évülhet el 20 év alatt egy ilyen brutá... (2020.12.27. 14:01) RIPORT A NÉPSZABADSÁGBÓL
  • Sheriff_007: Érintettség nélkül és úgy, hogy a gyilkosság idején még rég nem éltem is tombol bennem a düh, hogy... (2020.10.15. 14:19) Labancz Anna 42 éve halott
  • istvankalman: Egy dologban biztos vagyok: A nyomozóhatóság - különös tekintettel az elkövetés időszakára !!! -, ... (2020.10.01. 01:22) Labancz Anna gyilkosa ma 65 éves
  • Szabó Tiborné Hajnalka: @asperjangyorgy: Ez nagyon igazságtalan! Hogy lehet, hogy nem a gyilkos kapja a büntetést, hanem ... (2019.11.30. 14:40) Reménykedés

Linkblog

BLOGGOLO ÍRÁSA A BLOGBAN

2009.07.11. 21:14 asperjangyorgy

bloggolo 2009.07.11. 20:52:39

Ma is voltunk fagyizni, és tettünk egy kis kitérőt a Szabadság térre:) Ismét majálishoz hasonló hangulat fogadott minket, és az elkövetkezendő mondatokért biztosan megköveznek, de elgondolkodtam néhány dolgon. Valami nem tetszett itt, a tüntetés békés volt, néhány bekiabálón kívül, beszédeket mondtak az új gárda, új alapítói, közöttük Morvai Krisztina is, akinek a beszédében kb. annyi erőt éreztem, mint amikor én olvastam a gyereknek mesét. Ő most elutazik az EP-be, és azt hiszem ezzel megalapozta a karrierjét, Önök tudják hogy Morvai Krisztina tanít is?? Méghozzá az ELTE jogi karán. Vajon ha én ilyen nyiltan szimpatizálnék egy szélsőjobbos csoporttal, én is taníthatnék??? Pár éve egy diák azért repült a Pázmány Péter Egyetemről, mert bevalotta nyiltan hogy homoszexuális. Én nem hallottam, hogy Morvai Krisztinát menesztette volna az ELTE. Ugyan miért nem??? Aztán megjelent Pörzse Sándor (újságíró), és Für Lajos(volt honvédelmi miniszter, ő hajtotta végre az átalakulást a hadseregben a rendszerváltás után(nagyon jól sikerült:) ), (igazán nehéz helyzetben lehet a gárda), ők is mondtak egy-egy beszédet, amik a gyerekkoromat idézték, ezek is legalább olyan unalmasak voltak. Egyetlen értelmes beszéd hangzott el, azt hiszem Kiss Róberté volt. A nagy ovációtól nem hallottuk a nevét. Előre megrendezettnek és nagyon színpadiasnak tűnt az egész. Szinte úgy, mint egy rossz színdarab. A gárda felsorakozott egyenruhában, és ezen is elgondolkodtam, hogy miért van a gárda??? Valóban jogszerű egy ilyen mozgalom? Mit képviselnek ők valójában? Amikor nekem gondom van, valóban ott terem a gárda? Vagy ez csak egy kellemes szombat délutáni program, kicsit tüntetünk, beszélgetünk, szidjuk az államot, a vezetőket (ma épp Orbán Viktort és Bajnait), de ennek mikor lesz vége? Pár éve még Orbánt istenítették, most ő is lecsúszott, mi ez a vélemény rotáció? Nem lehet egyetlen ember mellett elköteleznünk magunkat, olyan ember mellett, aki méltó erre, aki nemcsak beszél, hanem tesz is? Lehetőleg fordított sorrendben. Rájöttem, hogy a gárda léte önbecsapás, az emberek ettől várnak megoldást, de ez nem vezet majd sehová. A férfiaknak szükséges, hogy férfiaknak érezzék magukat, a megszűnt katonaság, és a rendőrség lerombolt tekintélye alapozta meg a gárda alapítását, és rangok egymás közötti osztását. A megoldás az lenne, ha az állami szerveket újjászerveznék, értelmesen, visszaadva a tekintélyt, az elavult jogszabályokat pedig sürgősen módosítanák, vagy teljesen újakat írnának, amik szükségesek lennének egy "élhető élethez". Mert itt olyan nincs. Olyan van, hogy szombaton sétálunk a Deák téren, és legalább 2-300 rohamrendőr sorakozik, ami már idegesít, egyszerűen zavar. Zavar, hogy engem igazoltatnak, zaklatnak, vagy akár börtönbe is zárnak a semmiért, mindezt úgy, hogy köztörvényes bűnözők élnek közöttünk mindenféle nyugtalanság nélkül, nagy gazdagságban. Ugye itt jön az APEH, és az adóellenőrzései, mert ugye ezek a fiatal roma fiúk nem a zsebpénzükből veszik a 30 milliós terepjárókat. (de vannak nem roma fiúk is).Egy ember életében nagyjából 50 éves korára ér oda, hogy kicsit jobban élhet, mert szépen felépítette az életét, becsületes volt, vagy tanult, és ebből gyarapodott a vagyona, kivéve persze ha örököl, de azt most hagyjuk. Nagyon sok embernek lehetne itt a körme alá nézni, hogy ugyan honnan tett szert ekkora vagyonra, de sajnos az APEH is elveszítette sohasem volt tekintélyét. Az idők változnak, azt hiszem én is. Ma képtelen voltam elénekelni a Himnuszt, egy szó nem jött ki a torkomon. Meg is ijedtem, és valahol az eddig felgyülemlett csalódottság és keserűség eredménye ez, tudom, hogy szégyen, de el kezdtem "nem magyar"-nak érezni magam, szégyen ide vagy oda, ezt éreztem, és nagyon mélyről jött ez érzés, ha két állampolgárságom lenne, akkor erről rögtön lemondanék. Nem azért mert áruló vagyok, hanem mert elfogyott a bizalmam, és az erőm. Nem lehetek jó magyar, hát akkor nem leszek semmilyen. (A tv tiltja hogy lemondjak az állampolgárságomról, mert nem támogatja a hontalanságot, pedig...aki idegen a saját hazájában) Jó magyar nem lehet az, akit önbíráskodásra, görbe utakra, gerinctelenségre, és félelemre buzdítanak, mert én nem akarok senkit utálni, és nem akarok senkivel hadakozni, csak élni szeretnék, egy olyan országban, ahol ha baj van, hívom a rendőrséget, és rendet tesznek. Hiszen ezért vannak!!!
 
KEDVES BLOGGOLO, KIEMELTEM ÍRÁSÁT A BLOG KÜLÖN BEJEGYZÉSEKÉNT, MERT MINDEN SZAVÁVAL EGYETÉRTEK, SZÍVSZORONGVA EGYETÉRTEK. GRATULÁLOK HOZZÁ. EZT A PROBLÉMÁT, EZT AZ ÉRZELMI HELYZETET ENNÉL PONTOSABBAN, ENNÉL KÜLÖNBÜL NEM LEHET MEGFOGALMAZNI. KÖSZÖNÖM.

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://asperjangyorgy.blog.hu/api/trackback/id/tr971240907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dyen 2009.07.11. 23:35:39

Kedves Bloggolo!

Szomorúan olvastam írásodat s Asperján úrral ellentétben én sok mindennel vitába szállnék veled.
Sokan sokféleképp értelmezik azt ami ma történik országunkban. Nem is akarok most politikai vitába bocsátkozni,mindenki el tudja dönteni, hogy kinek/miben hisz, mit tart elfogadhatónak stb.

De!

"Jó magyar nem lehet az, akit önbíráskodásra, görbe utakra, gerinctelenségre, és félelemre buzdítanak, mert én nem akarok senkit utálni, és nem akarok senkivel hadakozni," - ezeket ott hallottad ma, így érzed, hogy ezt akarja a Jobbik?

Számomra elfogadhatatlan, sőt felháborító, hogy "mert elfogyott a bizalmam, és az erőm.", "az eddig felgyülemlett csalódottság és keserűség " miatt valaki úgy érezze, hogy nem akar magyar lenni, hogy ilyet mondjon, hogy "ha két állampolgárságom lenne, akkor erről rögtön lemondanék."
Egyszerűen nem találok szavakat. (mintha a kapcsolat.hu-ra tévedtem volna)

bloggolo (törölt) 2009.07.12. 00:18:18

@Dyen: Te biztosan más környezetben élsz, mint én, és mivel nem ismerjük egymás körülményeit, nehéz lenne megítélned, hogy kinek hol fogy el a türelme, és nem viccből írtam, ha tehetném, igenis lemondanék az állampolgárságomról, de még ezt is ráerőltetik az emberre, akarata ellenére. És a jobbik gondolkodásvilága igenis arról szól, hogy a lecsúszott, és elkeseredett embereket összefogja a szavazói táborába, a politika mindig arról szól, hogy kihasználják az embereket, és itt is ez történik. Tudom hogy mindenki másképp látja, de nekem ez a véleményem. Egyébként utálom a magyar politikát, mert köpenyegforgató, és hihetetlenül primitív.
És!!!
A jobbik és a gárda politikája görbe út, és nem is lesz járható, ezt látom. Nem lehet megoldás a szélsőjobbhoz nyúlni, azért hogy egy társadalom hiányosságait ezzel orvosolják, aki azt gondolja, hogy mégis, az ostoba.

Dyen 2009.07.12. 00:37:13

@bloggolo:

Ki erőlteti rád az állampolgárságod?

"Nem lehet megoldás a szélsőjobbhoz nyúlni, azért hogy egy társadalom hiányosságait ezzel orvosolják, aki azt gondolja, hogy mégis, az ostoba."

"szélsőjobbhoz nyúlni" - ez mit jelent?
"társadalom hiányosságai" ?? :))
"aki azt gondolja, hogy mégis, az ostoba. " :((
"Egyébként utálom a magyar politikát, mert köpenyegforgató, és hihetetlenül primitív." a politikát emberek "csinálják", a politika nem lehet primitív :)

Asperján Úrtól elnézést kérek, hiszen ebben a blogban nem szoktunk személyeskedni, de most előbújt belőlem a kisördög.

bloggolo (törölt) 2009.07.12. 00:45:24

@Dyen: Az állam erőlteti rám az áp-t, hiszen nem mondhatok le róla. Nem ártana bővíteni a jogi ismereteidet!!! Legalább egy áp-gal rendelkezned kell!!! A politika lehet primitív, épp azért mert emberek csinálják. Sajnálom egyébként hogy nem érted a "szélsőjobb" és "társadalom hiányoságai" kifejezéseket sem, de ne én tartsak már neked órát itt, inkább olvass többet. Megint egy olyan ember nyilvánul itt meg, aki közelében sem jár egyetlen ilyen jellegű rendezvénynek, és ez a pofátlanság, otthonról a tv-ből nézni, aztán meg itt osztani az észt ezerrel!!! Ráadásul még alapdolgokkal sem vagy tisztában.

bloggolo (törölt) 2009.07.12. 00:51:56

Kedves Dyen!

szélsőjobb:
hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A9ls%C5%91jobboldal
társadalom:
hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%A1rsadalom

A "hiányosságot" meg már ismered egyébként is...remélem segítettem a szellemi fejlődésed.

Dyen 2009.07.12. 01:00:45

@bloggolo:

Vörösmarty Mihály: Szózat

Hazádnak rendületlenől
Légy híve, ó magyar;
Bölcsıd az s majdan sírod is,
Mely ápol s eltakar.
A nagy világon e kivől
Nincsen számodra hely;
Áldjon vagy verjen sors keze:
Itt élned, halnod kell.
...

Evo 2009.07.12. 11:23:53

Kevdves bloggolo,

kár lenne megbántani mást azért, mert nem azt és nem úgy gondolja, ahogy Te. Sokan vagyunk, sokfélék és se a politika, se az emberek se semmi a világon nem kategorizálható be úgy hogy fekete vagy fehér. Minden relatív, és minden nézőpont kérdése - de ezt szerintem Te is nagyon jól tudod.
Egészen bizonyos vagyok abban, hogy Te és Dyen különböző helyről "jöttök" vagy akár "éltek". Te minden bizonnyal Budapesten, Dyen pedig egy olyan településen, ahogy mindennap féltenie és óvnia kell családját bizonyos "köröktől".
Dyennek nem a jogi ismereteit kellene bővítenie ő sok téren sok mindent megtett és tesz a mai napig is hogy ne ilyen országba kelljen élnünk.
Neked viszont nem ártana néhány hetet mondjuk nyári nyaralás címén egy olyan településen eltöltened ahol pl. Dyen éli a mindennapjait.
És hidd el, nem bántásból mondom!!
De talán megértenéd, hol, kiknek , mit is jelent a gárda, és hogy az amit Te szélsőjobbnak nevezel egy adott környezetben nem is annak fog tünni- mert talán tényleg nem is az.
Én mindkettőtöket nagyon kedvellek, mindkettőtöket nagyon értelmes és elszánt embereknek tartalak. És ezen a blogon azért vagyunk itt, hogy valamilyen formában megpróbáljunk "tenni". Ki így, ki úgy és amíg a szándék nemes és egy szebb Magyarország a cél, ezt mindenkiben tudni kell értékelni.
Ezért kérlek Titeket, ne bántsátok egymást azért mert más oldalról nézitek ugyanazt a problémát.
Ne ítéljük el egymást, mert senki sem tévedhetetlen, és senki sem birtokolhatja a totális igazságot, mert olyan nincs. Viszont mindenkinek van SAJÁT igazsága. Tiszteljük ezt egymásban és ne kövessük a mai politika által diktált széthúzást. Még ha nem is értünk időnként egyet bizonyos dolgokban , attól még lehetünk mi egy összetartó kis csapat akik valamilyen formában fejlődést, szint, és igaz szavakat vihetnek a mai világunkba!

bloggolo (törölt) 2009.07.12. 15:50:12

@Dyen: hu.wikipedia.org/wiki/Szabad_v%C3%A9lem%C3%A9nynyilv%C3%A1n%C3%ADt%C3%A1s
Jogom van hozzá hogy elmondjam a véleményem vagy leírjam, bárhol és bármikor, amit leírtam, a sajátomnak tekintem, és ma ezt gondolom, lehet hogy 10 év múlva másképp fogok gondolni erre. Megsérteni nem volt szándékom, de azért mégiscsak dühítő, hogy önnek nincs véleménye, csak támad, de megindolkolni nem sikerült logikusan megválaszolva, hogy miért...na ez a része nem tetszett, nem az hogy ön más más állaspontot képvisel. Rögtön támadni a másik gondolatait, és így, ez is jellemző magyar mentalitásra, de amikor szükséges lenne az összetartás, akkor kedves dyen és társai melyik lyukba bújnak be, mert ha ilyen embereknek nemcsak itt lenne nagy a szája, hanem kivonulna az utcára, amikor kellene, akkor azzal többet érnénk el, mint ezzel, hogy egy meddő vitába bocsátkozzak egy olyan emberrel, aki lehet hogy a rózsadombról írogat ide, mert ki tudja...

bloggolo (törölt) 2009.07.12. 15:53:00

@Evo: Én hozzád nem szóltam, nem emlékszem rá, hogy akár ebben a vitában is kértem volna a véleményed, és megmondom őszintén már nem először érezlek tehernek itt, ne haragudj érte, de olvasd már vissza amit leírtál, volt benne valami értelmes, mert én nem találtam ebben az írásban sem semmi rendkívülit, ahogy az eddigiekben sem. Korábban olvastam itt rólad egy találó megjegyzést: "fontoskodó", néha észre kellene venned, hogy jobb figyelni, mint közhelyekkel fárasztani másokat.

Evo 2009.07.12. 21:28:31

Kedves bloggolo,
sajnálom ha így gondolod.
De azt be kell látnod, hogy itt eddig nem volt jellemző az hogy egymás torkának esünk és hömbölgünk és ezt szerintem senki sem szeretné a továbbiakban sem.

bloggolo (törölt) 2009.07.12. 22:55:41

@Evo: Igen nem "hömbölgünk":))))) írjál még ide sok hülyeséget, legalább a saját anyanyelvedet tanuld meg, ha már annyira magyar vagy:)))

Dyen 2009.07.12. 23:31:21

@bloggolo:

Most már jó lenne, ha befejeznéd! Evo semmivel sem bántott meg, ne rajta vezesd le primitív indulataidat!

Dyen 2009.07.13. 00:10:47

@bloggolo:

Egyébként javaslom az értelmező szótár használatát, ha valamit nem értesz.

Józsa 2009.07.13. 08:05:29

@Dyen: Mi lett volna, ha a Szózat azt mondta volna, hogy ne tűrj, emeld fel a fejed,csapj az asztalra,legyen méltóságod, ne hagyd magad becsapni és megalázni, kihasználni?Vajon hogy gondolta azt Vörösmarty? Bármit tehetnek veled, itt kell élned, halnod?Mert MAGYAR vagy? Mert bár el lehet menni, csak itt van számodra hely?Hajtsd le a fejed, és tűrj a magyarságodért?

Józsa 2009.07.13. 08:43:45

És teljesen más okból mint bloggoló,de én is szégyellem,hogy magyar vagyok. Mert szeretnék leülni a buszváróban, de nem tudok, mert az egy hajléktalan öröklakása, és a padon és körülötte odaszáradt vértócsa van. Mert szeretnék egy gyermekkocsit végigtolni a járdán, de a "Megállni tilos!"tábla mögött 15 autó sorakozik egymás után a járdán éveken át, háborítatlanul.A csilli-villi székházról a csapadékelvezetőből a járdára folyatják a vizet, ami odafagy, évek óta nem szórják, hófogó híján az égi áldás bármikor agyonüthet. Hogy sorban állok, és mindig van olyan honfitárs, aki beáll elsőnek, aztán diadalmenetben távozva lesajnálja a sok barmot.Hogy az első ajtón szállok fel, de a 2.-on nem tudok leszállni, mert a "nem birkák" ott csörtetnek fel,utálva engem, a szabálytisztelőt. Hogy mindenütt szemét, szemét, kosz, rendetlenség.Hogy 2 diploma, 42 év munka után, egyetlen el nem tagadott fillér után pironkodnom kell a tv-ben bemutatott lakásokon, s ámulni huszonéves tulajdonosukon, amint összehasonlítom az enyémmel.Hogy két gyermekem gyönyörű hívatást választott, az egyik otthagyta,mert nem tudta erkölcsével összeegyeztetni azt, amire felesküdött, a másik örökké attól retteg, hogy kipenderítik.Hogy a családomat nem merem kivinni az utakra, mert nincs tankom, páncélautóm.Én úgy érzem, hontalan vagyok ebben a hazában, mert engem még senki nem tanított meg a tisztességtelen önérvényesítésre, én hittem a"jónak kell lenni" tanításban,meg a "Légy jó mindhalálig!" figyelmeztetésben. Egy a jó: nem sokáig lesznek már ilyenek, kihalnak, és felvirágzik a haza.

asperjangyorgy 2009.07.13. 10:48:31

Kedves Józsa!
Írása megrendített. Mi, akik egy másik nemzedékhez tartozunk, másként látjuk a világot mint a gyermekeink és unkáink. Nem biztos, hogy a mi nézőpontunk helyes, de kétségtelen, hogy a fiatalabb nemzedékek nézőpontjával és magatartásával is sok a baj, elsősorban persze lehetséges és eljövendő életük alakulásával összefüggésben. Hogy milyen út kínálkozik számukra, nehezen lehetne megjósolni. Egy biztos: reménykedjünk, hogy lesznek mindig köztük is olyanok, akiknek fontos a magyarság és e haza megmaradása.

Józsa 2009.07.13. 11:53:15

@asperjangyorgy: Igen, kedves György, mert nekem a HAZA azt jelentené, hogy nyugalomban élhetek, nem kell félnem, ha kimegyek az utcára, ha magamra zárom az ajtót.De a HAZA az ilyen szerencsétleneket nem védi, pedig az lenne a dolga, hogy rendet, fegyelmet biztosítson,számonkérjen,neveljen, szankcionáljon, példát mutasson,pozitív példaképeket állítson?E helyett mi van? És még csak nem is a politikáról beszélek, mert az már számomra régen nem érdemes szóra sem.

FairyFeller 2009.07.14. 13:39:46

Kedves Hozzászólók!

Néhány nap erejéig egy erdei túrán, kiránduláson vettem részt, így nem olvastam gondolataitok. Sajnálom, hogy egy természetszerűleg előidéződött nézeteltérésből, eltérő gondolkodásból személyeskedés alakult ki fentebb. Azt hiszem, Mi itt ezen a fórumon alapvetően jó érzésű emberek vagyunk, méltatlan volna egymást indulatosan kritizálni.

A témával korábban egy másik bejegyzés alatt igyekeztem kifejteni a véleményem, amely némelyest szembe helyezkedik Bloggolóéval és Asperján Úréval. Nos, én úgy gondolom: a Magyar Gárda és a Jobbik azért alakultak, azért jöttek létre, mert szükségszerűek. A politikai vezetés kritikán aluli teljesítménye sürgős beavatkozás, radikális intézkedések szükségességét eredményezte, sajnálatosan (lásd a jéghegy felé tartó hajó szimbólumát, amelyet sürgősen, nagy mértékben, "radikálisan" el kell "kormányozni"). Bár csak ne jutottunk volna ilyen veszélyes vizekre.

Olaszországban is megalakult egy afféle "Gárda", ugyanazon feltételek, eszmeiség mellett, mint a Magyar Gárda, a különbség csupán az, hogy ott a kormány is támogatja a bűnmegelőző, hazafi tevékenységet.

Nem szeretném kritikával illetni Bloggolo kiemelt gondolatait, de azt írja benne: olyan országban szeretne élni, ahol ha attrocitás éri, számíthat a rendőrségre, egy normális országban, ahol nincs szükség gárdára, nemzetőrségre, csendőrségre, mert elég a rendőrség egy "normális" országan. Ezzel kapcsolatban a szakmai vélemények is megoszlanak. Répás József úr elegendőnek tartja a Rendőrséget, véleménye szerint csupán a jogszabályokon kellene józan módosításokat beiktatni.

Kedves Bloggolo, ez mind a politikától függ. A jelenlegiektől semmi jót ne várj ezzel kapcsolatban. A Jobbik megerősödésének eredméánye képpen, most úgy tesznek, mintha hirtelen észrevették volna, hogy súlyos bajok vannak a közbiztonsággal, a vagyonvédelemmel. Ezért nagy kegyesen számos pontban is módosítani fogják a Btk-t. Azt gondolom, hogy ez az gyakorlatilag az EP-választások következménye, illetőleg a Jobbik további térnyerésétől tartó "önféltés". Ugyanakkot alapjába véve elégtelen intézkedéseknek tartom őket. Remélem nincs igazam.

Dyen, én és Te is bizonyosan aggódó, együttérző emberek vagyunk. Együttérzőek a jelenlegi egyre kilátástalanabb társadalmi, gazdasági (politikai) helyzet áldozataival, együttérzőek Mindazokkal, "akik áldozatul estek egy embertelen világnak".

Függetelnül lakhelytől, életkörülményektől, származástól, nemtől, kinézettől, vallási, vagy felekezeti hovatartozástól.

Sajnos a Rózsadombról általában másként ítélik meg az ország helyzetét, ott kimagaslóan sokan szavaztak az SZDSZ-re.

Új idők szele fúj, remélem hogy következő kormány a (Jobbik féle-) kényszerhelyzetnek megfelelően beváltja majd szép ígéreteit és megindulhat országunk az erkölcsi, a gazdasági emelkedés, a méltányosság ösvényén.

:)

FairyFeller 2009.07.14. 13:43:22

@FairyFeller: "Dyen, én és Te..." Ezt úgy értem: Dyen, én és Te-Bloggoló :) (és Mi kommentelők mind).

FairyFeller 2009.07.15. 12:38:28

@FairyFeller:

"...a Rózsadombról általában másként ítélik meg az ország helyzetét, ott kimagaslóan sokan szavaztak az SZDSZ-re."

Kiegészíteném ezt az állításomat. Az alábbi link alatt található ábrán látható, hogy például a Rózsadombról (és a Pasarétről és a Svábhegyről és a budapesti belvárosból) kimagaslóan sokan szavaztak az EP-választáson az SZDSZ-re (mint ahogy országos szinten Bp-n), AZONBAN még így is kevesebben, mint a Jobbikra. A Rózsadombon például úgy 7% szavazott az SZDSZ-re és úgy 10% a Jobbikra.

Ebből is az látszik, hogy az eddig pimasz törpepárt, amely annak ellenére próbálta ERŐSZAKOSAN ráerőltetni politikáját (úgy mint az oktatás, vagy közbiztonság hanyatlása...) a tübbségre, hogy csupán egy nagyon szűk, megkérdőjelezhető értékrendű szavazóbázist képviselt valójában (jóval kevesebbet, mint akik rá szavaztak). Ebből is az látszik, hogy a hajdani törpepárt mára csupán egy nagyon szánalmas, kicsiny mikro-párttá vált, már látni is alig lehet...

-> mightyhand.uw.hu/JOBBIK-SZDSZ-EP-2009.jpg

FairyFeller 2009.07.15. 12:46:01

@Józsa: Kedves Józsa!

Értem mire célzol. A Szózat mindamellett átfogó, a magyarok sorsát, múltját, a történelmünket átölelő mondandóval bír. Pokoli nehéz volt a magyarok történelme, sok történész csodálja, hogy egyáltalán még fennáll az országunk. Tudjuk, hogy miért, mikért...
Nem gondolom, hogy a Szózat arra tanítana, hogy tűrjünk, hogy beletörődjünk a kilátástalan sorsba. Én inkább úgy érzem, hogy arra buzdít: rendíthetetlenek legyünk. Számomra ez egyértelmű. Eddig sikerült.

Pálffy István rádiós jegyzetében biszont úgy érzi: "valami végleg elromlott..." :(

-> www.youtube.com/watch?v=PpHPXyL4cHg

FairyFeller 2009.07.15. 13:11:40

@Józsa:

"...más okból mint bloggoló,de én is szégyellem,hogy magyar vagyok."

Az EP választások előtt bennem is megfogalmazódott ilyesmi. Bennem azért, mert azt mondtam: ha az emberek többen fognak szavazni az SZDSZ-re, mint a Jobbikra (amelyikről még a bejutását is megkérdőjelezték két héttel a választások előt...), ha a kormánypárt ezek után is vetélytársa marad a Fidesznek - az számomra azt jelezte volna, hogy ez a lakosság "totál idióta". Már elnézést! Bennem is megfogalmazódott, mint oly sok más emberben: ha itt így folytatódnak a dolgok, ha az embereknek nem nyílik ki a szeme, akkor menekülőre kell fogni, mert akik ilyen hülyék (lettek volna!), azok meg is érdemlik. Ausztriából fogok nevetni, röhögni rajtuk. Természetesen ez esetben is segítettem volna az itthoni szeretteimet - de ez az egész csupán feltételezés. Szerencsére több, mint kellemesen csalódtam. Kifejeződött: az emberek nem hajlandóak tovább tűrni.

Azt hiszem ez nagyon fontos.

"De a HAZA az ilyen szerencsétleneket nem védi, pedig az lenne a dolga, hogy rendet, fegyelmet biztosítson,számonkérjen,neveljen, szankcionáljon, példát mutasson,pozitív példaképeket állítson?"

Azt hiszem nem vagy egyedül ezen gondolatokkal, érzésekkel. Teljesen helyesen látod.

Erkölcsi megújulásra voksolt a lakosság. Egyértelműen. A jelenlegi vezetés végleg elvesztette szavahihetőségét, becsületét, ha egyáltalán volt is nekik valaha.

Két dolgot tehetsz:

1. Négy évente egyszer van demokrácia: szavazol az országos választásokon, kiválasztod az értékrendedhez leginkább közel állót, a legkisebb rosszat.

2. Nem szavazol, bízol. Ha kiborulsz, akkor járni fogsz a tüntetésekre (az 1-es esetben is könnyen lehetséges ez).

De ami a fontos: gondolkodjunk átfogóan, helyileg pedig próbáljunk jó példát mutatni, megtenni amit lehet, amit eddig is megtettünk, vagy annál még egy kicsit többet is.

Józsa 2009.07.16. 20:58:46

@FairyFeller: Kedves vagy FF. Ha 20-30 éves volnék, akkor talán bíznék egy jobb jövőben. Mint ahogy bíztam is, amikor 30 voltam.Ma nem bízok, hanem TUDOM, hogy már nem lesz jobb.Nekünk MÁR nem.Pedig nem voltam rossz állampolgár. Tanultam, ifjak százait neveltem jóra, gyarapítottam szakmám értékeit-a google is számon tart. Úgy tűnt, közepes szinten, de nyugalomban élhetünk életünk végéig.És akkor megkezdődőtt egy rothadás.Minden szinten. Nem akartam elhinni, hogy valóban tud pl.egy munkahely nihilizmusban, szakmai posványban létezni éveken át. Tudott, így életem legboldogabb napjai között tartom számon, amikor a portán utoljára adhattam le a kulcsot.Bárhova kapkodja a fejét az ember, tartás, erkölcs, szabályok nélküli hozzáállást, igénytelenséget lát minden szinten. Ma már megölték a bizakodás képességét.Most már csak a gyerekeim, meg az ő gyerekeik jövőjéért aggódom, én kivonultam a társadalomból.És a múltkor írtam itt Asperján úrnak, hogy nem játszották még le ezt a meccset.Marék üveggyöngy kiszórásával lehet még itt meglepetés. Mert azt elérték, hogy gondolkodni, mérlegelni,hosszútávú jövőt tervezni, felelős állampolgárként élni nem tanult meg ez a nép.Sem összefogni szép célokért, értékekért. Nem ítéli el, kikérve magának a rá zúduló szennyet,igénytelenséget,gagyit,embert lealázó kézdeményezéseket.Amíg a szekeret valakik tolnák előre, mások ugyanolyan erővel húzzák vissza, akkor már annak is örühetünk, ha egyhelyben topogunk.

asperjangyorgy 2009.07.16. 22:01:19

Kedves Józsa, bár FairyFellert szólította meg és biztosan válaszolni is fog, de néhány sort hozzáfűznék kommentjéhez:
mindaz igaz, amit ír, mégis abban bízom, hogy az eljövendő nemzedék és nemzedékek java megoldja a maga problémáját. Más lesz az élet, mint gondoljuk vagy el tudjuk képzelni. De hát ez az élmény minden generációnak kijár. Gondolja csak el, mindennapjainkat mennyire átalakította és meghátározza, hogy ismeretlenül is érintkezhetünk egymással, elmondhatjuk gondolatainkat, vagy bármely pillanatban elérhetjük mobiltelefonon egymást. A technika fejlődésében ez a nagy ugrás csak egy kicsit ugrás. Mennyi minden csoda jön még ezután! A kicserélehtő szervek, a befolyásolható gondolatok, az értünk vagy ellenünk dolgozó robotok, a másfajta lélek és másfajta gondolkodás, a másfajta morál. Bizonyára olvasta Szatmári Sándor Kazohinia című könyvét. Milyen élmény volt ez, mikor megjelent, és - hál istennek még nem tartunk ott, ahol a Kazohinia világa -, de sokban túlléptünk rajta.
Mi már készülünk lassan haza, az örök hazába. Nyugodjon meg, megoldják a gondjaikat, majd a maguk kárán tanulva, de megoldják. Mindig lesznek kiválók, akik képesel lesznek lépni, gondolkodni, teremteni. A mi itteni és mostani katyvaszunk majd kissé letisztul vagy átadjuk a helyünket más nemzetnek. Szóval lesz megoldás, akár úgy is, hogy eltűnik egy nemzet. Ha ez következik be, azt gondolom, hogy megérdemli, sajnos.

Józsa 2009.07.16. 22:38:55

@asperjangyorgy: Kedves György, köszönöm bizakodó és biztató sorait. Gyermekkorunk játéka volt a kaleidoszkóp: felráztuk, majd a zagyvaság csodálatos, harmónikus képpé állt össze. Reménykedjünk, hogy mostanság rázzuk fel magunkat...?"Katartikus" élmény volt, amikor a tv-ben hallottam Horn.G. megvilágusult mondatait:mi jót akartunk, de nem tudtuk, hogy nem lehet felülről elrendelni a jót. Úgy átalakítani egészségügyet, oktatásügyet, hogy kihagyjuk belőle az orvosokat, betegeket, pedagógusokat, szülőket. Mi készteti őket most a gondolkodásra? Hogy kezd összerendeződni a kép?És egyre több értelmes fiatal hallja meg az intést: ne féljetek?Reménykedjünk!Kis lépés az embernek, nagy az emberiségnek? Ne legyünk önzők, hogy csak a mi kis lépéseink miatt aggódjunk? Csak olyan rossz elfogadni, hogy ez a 60-70 év, ami adatott nekünk, szebb és jobb is lehetett volna.De lehet, hogy szép is volt, csak most romlott el valami, nem is kicsit, nagyon.De a nemes bor is hogy indul, milyen átalakuláson megy át?..Jó, akkor reménykedek.:)Jó éjt!

Dyen 2009.07.19. 23:36:26

A héten „elvonókúrán” vettem részt. ( számítógép, hírek, gondok) :)

Mivel idén (sem) tudunk nyaralni menni, kis családom elhatározta, hogy valamivel megpróbál kizökkenteni a hétköznapok egyhangúságából. Elhatározták, hogy meglepnek egy „kis” családi összejövetellel. Mit mondjak, sikerült is nekik. :) Éppen a szokásos, évi lekvárfőzési procedúra előkészületeivel voltam elfoglalva – ami nem túl kellemes tevékenység ebben a döglesztő melegben, de az ember lánya a családjáért sok mindenre kapható – amikor veszett dudálás és ennek folyományaként még hangosabb ugatás jelezte, hogy valaki be akar térni kies portánkra (a csengőnket ugyanis már régen ellenséges, megsemmisítésre ítélendő objektumnak tekintette valaki ). Mivel mindig vita tárgyát képezi nálunk, hogy ki legyen az aki megnézi, hogy - minek ugat az a „dög” már megint? - ráadásul most egyik csemetém sem tartózkodott itthon, így én siettem a kapuhoz. Egy pillanatig azt hittem, hogy káprázik a szemem amikor megpillantottam a népes, vihogó csapatot. Mind a hat gyerekünk (enyém, övé, közös) csatolmányaikkal :)) és rengeteg holmival, bebocsátásra várt. Csomagjaik mennyiségéből azonnal láttam, hogy nem néhány órára jöttek látogatóba. Kicsit meg is rémültem, hogyan fogunk ennyien elférni, de örömöm határtalan volt. Szóval; kitalálták és titokban megszervezték, hogy néhány napot együtt töltsön a család. Csodálatos hetünk volt. Hogy teljes legyen az örömünk, utolsó nap a nagyszülők, néhány anyós/após és barát is is csatlakozott hozzánk egy búcsúebédre. Szerencsére szinte mindenki segédkezett a hatalmas mennyiségű étel elkészítésében. A sütemény elkészítésére legkisebb lánykám vállalkozott, mert régóta szeretett volna eldicsekedni, hogy már ő is tud piskótát sütni – lepipálva ezzel a tudományával nem egy felnőttet. A várt dicséret nem is maradt el – tényleg nagyon finom lett. Egyik barátunk meg is jegyezte, hogy milyen szerencsés vagyok, hogy ilyen aranyos, rendes, ügyes gyerekeim vannak. Ekkor olyan „ajándékot” kaptam, aminél szebbet egy szülő sem remélhet. Gyerekeim azt válaszolták, hogy ők a szerencsések, hogy ilyen anyjuk , apjuk van, hogy nekik mi vagyunk a példaképek és remélik, hogy ők is így tudják majd nevelni gyerekeiket. Tudom, érzem, hogy ők valóban így is gondolják, mégis fantasztikus érzés volt. Hát így telt a hetem.

Miért meséltem ezt el?

MERT ÉN BÍZOM A JÖVŐBEN, a gyerekeim, unokáim jövőjében. Az én gyerekeim tisztességes, becsületes emberek és az ő gyerekeik is azok lesznek. És tudom, hogy nagyon sok hozzájuk hasonló fiatal és hozzám hasonló szülő, nagyszülő él még ebben az országban. Sokszor hallani, hogy a mai fiatalokat nem érdekli semmi csak a szórakozás, hogy műveletlenek, hogy nem tisztelnek semmit stb, stb. De mitől lettek ilyenek, kinek a felelőssége? Lehet a politikai helyzetre, az oktatásra, a népbutító médiumokra, mindig másra hárítani, de elsősorban a szülők, a család felelőssége, hogy itt tart az ország. „Bárhova kapkodja a fejét az ember, tartás, erkölcs, szabályok nélküli hozzáállást, igénytelenséget lát minden szinten.” – írta Józsa. Igen, nagy a baj, rettenetes az emberek közönye, tehetetlensége, de én hiszem, hogy nincs még minden elveszve. Az emberek, a fiatalok már ébredeznek sok éves hipnózisukból. Már egyre többen vannak olyanok, akik elutasítják a mai modern, liberalizált világot, akiknek igenis fontos a múlt, őseink, jelképeink ismerete, anyanyelvünk szeretete, megőrzése stb. Egyre többen vannak olyanok, akik nem akarnak világpolgárok lenni, nem akarnak elmenni ebből az országból, mert mások bűnei miatt nem szégyellik, nem akarják szégyellni magyarságukat. Én tizenöt éve költöztem Budapestről vidékre, de a mai napig „honvágyam” van, el sem tudnám képzelni, hogy elhagyjam ezt az országot.

Józsa, szerintem sem kell lehajtani a fejünket és tűrni mindent a magyarságunkért. Pontosan ezért szavaztam a Jobbikra és ezért vagyok büszke a Magyar Gárdára. Lehet, hogy rossz válaszokat adnak a meglévő problémákra, de ők legalább megpróbálnak tenni valamit, megpróbálják felébreszteni az embereket és megpróbálják - ha még lehet – megmenteni ezt az országot a végleges pusztulástól. Rasszistának, fasisztának mondják őket, mert rettenetesen félnek tőlük. Félnek tőlük, mert hatásukra az emberek ismét kezdenek büszkék lenni magyarságukra, félnek, mert leleplezik több évtizedes hazugságaikat, bűneiket, félnek az elszámoltatástól - és szándékosan összetévesztik a leszámolással. Félnek a Gárdától, mert a kiszolgáltatott embereknek végre reményt ad, hogy nincsenek egyedül. Félnek attól a Magyar Gárdától, melynek soraiban fiatal lányok, középkorú asszonyok, tejfelesszájú fiúk, nagypapakorú bácsik „masíroznak”. Szerintem jó is lenne, ha a cigányok valóban félnének tőlük, a rendőröktől, a börtöntől úgysem félnek.

Végezetül megint Vörösmartyt idézném, mert bízom, hogy így is lesz :

Még jőni kell, még jőni fog
Egy jobb kor, mely után
Buzgó imádság epedez
Százezrek ajakán.

Evo 2009.07.20. 12:50:09

@Dyen: :))) fantasztikus, irigylésre méltó családod van!!!! :)))

FairyFeller 2009.07.21. 13:00:26

@Dyen: Kedves Dyen!

Csodálatos ez a kommented! :) Csatlakozom Evo-hoz, példamutató a családi életed!

Én is úgy gondolom, ahogyan Te is: sohasem szabad feladni, beletörődni. Mindig hinni kell, bízni kell, remélni kell. Mi mást tehetnénk...?

A Szovjetunió összeomlott, az USA hatalma hanyatlóban, a közel-keleten változnak az erőviszonyok, a politikai koncepciók. Magyarországon pedig az emberek erkölcsi megújulást, új vezetést, radikális "kormányelcsavarást" akarnak. Orbán újabban olyan nyilatkozatokat "enged el", amely akár Vona-tól is származhatna (tusnádfürdői beszéd), az MDF a rendőrség megerősítésének égető fontosságáról beszél (így hirtelen az EP-választások után - szerintem a szavazatok azon 4 ezreléke, amellyel Bokros bekerült - különben az ő mandátumát is jobbikos nyerte volna el... - könnyedén elcsalható volt, nem zárom ki, hogy simán csalással került be a delegációba), az MSZP úgyszintén. A fővárostól néhány kilométerre délre található Ercsiben a renitensek által rendezett oktalan, "érthetetlen" (...?) vérfürdő következtében a baloldalon is megjelent egy "Répás József", Szabó polgármesterúr személyében. Míg tavaly novemberben "Elég volt!" jelige alatt demonstráltak Kiskunlacházán, addig alig több, mint 1 hete "Az féljen, aki tisztességes?" jelszóval demonstráltak a romák által nagy számban lakott Ercsiben. A különbség az volt, hogy míg Répás József nem kommentálta a Magyar Gárda szimbolikáját (kvázi teljességgel hasonló tartalommal nyilatkozott), addig Szabó -feltehetőleg pártutasításra- elítélte a Magyar Gárda szerepét. Az eredmény: kifütyülés volt!

Érzésem szerint valóban új irányba, egy merőben más irányba kezdtünk el haladni, talán sikerülhet kijutnunk ezekről a veszélyes vizekről. Bizonyosan nehéz lesz, fájdalmas, nagy lélekjelenlét, nagy áldozatok, összefogás lesz hozzá szükséges. Ilyen gondolkodásúak, mint Te is, ill. mi ezen a fórumon! ;)

Csak így adhat az Isten erős szelet, amely belekap vitorláinkba és új reménnyel szolgál minden jóérzésű ember számára.

Egyik kedvenc dalom: Demjén Ferenc - Szabadság vándorai

A közvetlenül a rendszerváltás körül szerzett dal hibátlanul kifejezi, hogyan kellene szemlélni a jövőnket, kifejezi azon érzelmi töltést, amely nélkül nem boldogulhatunk a történelem tengerén...

"Azt hiszem hosszú az út..." -> www.youtube.com/watch?v=vLKLsvGqEQo

Dyen 2009.07.21. 13:30:11

@FairyFeller: Köszönöm :))

Ma reggel a Mokka telefonos kérdése : "Ön szerint ki a népszerűbb politikus? Orbán, Bajnai, Vona"
Végig Vona vezetett, Orbán lett a harmadik! :)))
Lehet, hogy mégsem lesz annyira biztos az a kétharmados győzelem? :)))

FairyFeller 2009.07.21. 15:07:10

@Dyen: Ha engem kérdezel, akkor a Jobbikról immáron második erőként beszélhetünk. Pedig... egyesek másfél hónappal ezelőtt még azt pedzegették, hogy vajon ők lesznek e a "harmadik erő"...? Sőt! Az M1 Este c. műsorában tisztelt Göncz Kinga akkori külügyminiszter, jelenleg EP képviselő asszony 2 héttel a választások előtt úgy nyilatkozott a Jobbikról (meglehetősen elbagatelizálóan): "Tudomásom szerint olyan 4% környékén vannak..."

:)

Elképesztőnek tartom, hogy Vona volt a legnépszerűbb ebben a reprezentatív felmérésben, de azt is, hogy Orbán Bajnai mögé került.

Az én megítélésem szerint (dehát ez csak én vagyok) Bajnai valóban szimpatikusabb alkat, mint Gyurcsány volt, bizonyosan nem annyira irritáló jelenség, mint közmegvetés által illetett elődje - de persze egyre többeknek irritáló már az is, hogy a kormánynak dolgozik, mi több annak az elnöke. Orbán összehasonlíthatatlanul népszerűbb kell, hogy legyen a valóságban. Az viszont valóban realisztikus tényállás lehet, hogy Vona népszerűbb Bajnainál és ez előrevetíti költői kérdésed helyes megvilágítását: elképzelhető lesz e a Jobbik nélkül a kétharmados többség?

Szinte bizonyos, hogy nem. Még ha koalícióra nem is lehet számítani, de együttműködésük útján együttesen sikerülhet kikormányozni nagymúltú országunkat ebből a szégyenteljes helyzetből. A Jobbik hangoztatja: kifejezetten nyitott mindennemű, az ország helyzetét javítani célzó az együttműködésre.

Dyen 2009.07.21. 15:18:33

@FairyFeller:

"Bajnai valóban szimpatikusabb alkat, mint Gyurcsány volt," a látszat néha csal. Szerintem ő is amolyan báránybőrbe bújt farkas :( Bár kétségtelen, hogy első ránézésre még akár normális is lehetne :)
süti beállítások módosítása