Véres visszatérés Gyöngyöspatára
A falut pénteken elhagyó asszonyok és a gyerekek folyamatosan érkeznek vissza Budapestről és Szolnokról. Ha újabb atrocitás éri őket, a romák örökre elmennek. Miután állítólag provokálták, az egyik visszaérkező asszony megütött egy helyi nőt, akit kórházba szállítottak.
A csillebérci táborból vasárnap 4 órakor visszaérkezett Gyöngyöspatára azoknak a roma asszonyoknak és gyerekeknek az első csoportja, akik pénteken hagyták el a települést, majd az első szolnoki busz is megérkezett. A délután folyamán az eredeti terveknek megfelelően mindenki visszatér a faluba.

Farkas János helyi roma vezető az Indexnek elmondta, hogy a falu nyugodt, és a romák hálásak Pintér Sándor belügyminiszternek a közbelépésért. A jövőt azonban nem látja túl rózsásnak: szinte biztos benne, hogy a lemondott polgármester [1] helyére a falu a jobbikos Juhász Oszkárt fogja megválasztani.

"Ahogy az elmúlt két hónapban éltünk, úgy nem lehet élni. Ha újabb atrocitás ér minket, elmegyünk és többé nem jövünk vissza" – fogadkozott az Indexnek Farkas, aki szerint ebben a helyi roma közösség teljesen egységes állásponton van.
Farkas János szerint a sértett az egyik szomszéd volt, aki azzal fogadta az eleve kimerülten és rosszkedvűen hazaérkezőket, hogy minek jöttek haza, maradtak volna inkább ott. A megütött nőt mentővel szállították el a hatvani kórházba.
A hazatérők szerint szó sem volt üdülésről, mint ahogy azt a kormányfő szóvivője, Szijjártó Péter állította, hanem menekülniük kellett. Volt, aki úgy fogalmazott: "azt sem tudtam, hogy élve találom-e a férjem a hazatértemkor".
A 267 nőt és gyermeket azt követően szállították el [2] Csillebércre, illetve egy szolnoki táborba, hogy a Véderő elnevezésű szervezet honvédelmi alapismereteket oktató tábort hirdetett meg a község határában április 22-e és 24-e között.
A Véderő tagjait még pénteken előállította [3], illetve igazoltatta a rendőrség, ezt követően valamennyi "táborlakó" elhagyta a helyszínt.
A. Gy. megjegyzése: ha nem kikapcsolódás és üdülés volt a kétnapos távollét, ahol a "kimenekítettek" teljes ellátást és gondoskodást kaptak, akkor mi? Mitől merültek ki? És aki azzal fenyegetőzik, miközben semmi, az égvilágon semmi nem történt (akkor sem történt volna, ha egyetlen rendőr sem jelenik meg!!!), hogy a legközelebbi esetnél örökre elhagyja az országot, az indirekt (vagy nagyon is direkt) módon lázít a többségi társadalommal szemben? Az nem viselkedik rasszista módon? Miért gondolják a kényeztető pihenés közben végletesen kimerült asszonyok, akik közben tévét is nézhettek Csillebércen, Szolnokon és mindenről pontos képük lehetett, ami Gyöngyöspatán történt és nem-történt, hogy soha többé nem látja élve a férjét? Vagy ők ott Csillebércen nem látták, amit az egész ország, hogy az otthon maradt cigány férfiak feldobottan táncoltak és mulatoztak, a legkisebb félelem nélkül? Amire, megjegyzem, nem is volt okuk. Meddig keverik még a gyöngyöspatai cigányok és azok képviselői azt a szart, amit maguknak is készítenek? És mi jogosít fel valakit arra, hogy egy elhangzott vagy nem elhangzott kérdésre vagy lényegileg ártatlan megjegyzésre rögtön úgy üssön, hogy az illető sértettet kórházba kell szállítani? És mikor száll már magába az LMP, és hagyja abba a szarkeverést? Nem kellene ebben az ügyben valakinek világosan elmagyarázni, hogy mindennek van határa, és sem néhány, bármelyik munkaruha üzletben megvásárolható terepszínű ruhába öltözött buzgó magyarvédő, sem az önmagát is hergelt gyöngyöspatai cigányság miatt nem lehet az egész országot lejáratni? Mert bizony ha így mennek a dolgok, nekünk is elmegy a kedvünk az élettől is, nem csak a hazánktól, és akkor mi hol kaphatunk befogadást és nyugalmat? A temetőben?