HTML

Asperján György

Asperján György író Blog oldala

Friss topikok

  • csaba1959: Két könyvéről tudok ami megjelent: Vészkijárat bejárat, és Vetkőzzünk meztelenre.1976-ban. (2021.10.23. 14:47) Wittner Mariska erényességéről
  • Sheriff_007: @mirnyák: Ez semmilyen igazságszolgáltatás... Másrészt hogy évülhet el 20 év alatt egy ilyen brutá... (2020.12.27. 14:01) RIPORT A NÉPSZABADSÁGBÓL
  • Sheriff_007: Érintettség nélkül és úgy, hogy a gyilkosság idején még rég nem éltem is tombol bennem a düh, hogy... (2020.10.15. 14:19) Labancz Anna 42 éve halott
  • istvankalman: Egy dologban biztos vagyok: A nyomozóhatóság - különös tekintettel az elkövetés időszakára !!! -, ... (2020.10.01. 01:22) Labancz Anna gyilkosa ma 65 éves
  • Szabó Tiborné Hajnalka: @asperjangyorgy: Ez nagyon igazságtalan! Hogy lehet, hogy nem a gyilkos kapja a büntetést, hanem ... (2019.11.30. 14:40) Reménykedés

Linkblog

A katasztrófa emberi hiba következménye volt

2011.05.24. 09:44 asperjangyorgy

A.Gy. megjegyzése: Bár repülési szakember nem vagyok, a vizsgálat azt igazolja, amit józan ésszel a gép lezuhanásakor itt a blogban írtam. Azóta is sokat gondolok szegény Ritára és a kisfiára - ott enyésznek a négyezer méter mélységben. De a szívünkben élnek.

 

A pilóták hibája okozhatta az Air France-gép katasztrófáját

[origo]|2011. 05. 24., 7:58|Utolsó módosítás: 2011. 05. 24., 9:20|

eszközök:

Nem minden esetben tartották be az előírásokat a 2009-ben lezuhant Air France-gép pilótái, ami hozzájárult a légikatasztrófához. A Wall Street Journal a gép két fekete dobozának előzetes vizsgálataira hivatkozva azt írja, hogy bár a turbulenciába keveredett gép sebességmérője hibás adatokat mutatott, de a fontos műszerek nagy része jól működött, a pilóták pedig nem követték az ilyen esetekre előírt utasításokat.
 

Forrás: AFP

 

Keresés

 

 

A fekete dobozokból kinyert előzetes adatok szerint a pilóták hibája okozhatta az Air France-gép katasztrófáját 2009-ben - írja a Wall Street Journal amerikai napilap. A lap szerint hibásan működött a sebességmérő, ami elterelte a pilóták figyelmét, és amikor a repülő turbulenciába került a pilóták nem tartották be az ilyen esetekre vonatkozó előírásokat, nem szabályozták például kellőképpen a gép tolóerejét.

A lap a fekete doboz adatait ismerőkre hivatkozva megpróbálta rekonstruálni, hogy mi történt a lezuhant repülőgép pilótafülkéjében a tragédia előtt. A gép a lap szerint turbulenciába, és heves jégesőbe keveredett 11 ezer méteres magasságban. A jégeső miatt csak megbízhatatlan adatokat kaptak a pilóták a sebességmérőtől, és más külső érzékelőktől. Mindazonáltal a pilótafülkében lévő műszerek nagy része jól működött, a pilótáknak csak követniük kellett volna az ilyen helyzetekre szóló előírásokat, vagyis növelniük kellett volna a gép tolóerejét, valamint meg kellett volna emelniük a gép orrát - írja a lap az előzetes adatokra hivatkozva.

A balesetet közvetlenül az okozta, hogy miután a robotpilóta szerepét átvette a személyzet a gépnek veszélyesen lecsökkent a sebessége, miközben több automatika is kikapcsolt, vagy hibásan működött a sebességmérők hibájának köszönhetően. A pilótákat láthatólag zavarba hozták azok a riasztások, amelyeket a különböző automata repülésirányító rendszerekből érkeztek - írja a lap.

Az Air France 447-es járata 2009 június elsején zuhant le, miután heves viharba keveredett az Atlanti-óceán felett. A fedélzeti számítógép által küldött vészjelek szerint a gép érzékelői rossz sebességadatokat rögzítettek. A gép 2009 nyarán Rio de Janeiróból Párizsba indult, majd pár óra múlva a tengerbe zuhant. A fedélzeten lévő 228 emberből - köztük négy magyar állampolgár - senki sem élte túl a balesetet. Mindent az Air France-katasztrófáról egy helyen, itt talál.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://asperjangyorgy.blog.hu/api/trackback/id/tr272928148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása