HTML

Asperján György

Asperján György író Blog oldala

Friss topikok

  • csaba1959: Két könyvéről tudok ami megjelent: Vészkijárat bejárat, és Vetkőzzünk meztelenre.1976-ban. (2021.10.23. 14:47) Wittner Mariska erényességéről
  • Sheriff_007: @mirnyák: Ez semmilyen igazságszolgáltatás... Másrészt hogy évülhet el 20 év alatt egy ilyen brutá... (2020.12.27. 14:01) RIPORT A NÉPSZABADSÁGBÓL
  • Sheriff_007: Érintettség nélkül és úgy, hogy a gyilkosság idején még rég nem éltem is tombol bennem a düh, hogy... (2020.10.15. 14:19) Labancz Anna 42 éve halott
  • istvankalman: Egy dologban biztos vagyok: A nyomozóhatóság - különös tekintettel az elkövetés időszakára !!! -, ... (2020.10.01. 01:22) Labancz Anna gyilkosa ma 65 éves
  • Szabó Tiborné Hajnalka: @asperjangyorgy: Ez nagyon igazságtalan! Hogy lehet, hogy nem a gyilkos kapja a büntetést, hanem ... (2019.11.30. 14:40) Reménykedés

Linkblog

NE ÍTÉLJ, HOGY NE ÍTÉLTESS!

2008.04.30. 11:53 asperjangyorgy

Elájult, mikor megtudta az ítéletet

Miskolc - Öt és fél millió forint megfizetésére ítélte a fővárosi bíróság Asperján György írót. Az ítélet hallatán elájult és mentőt kellett hívni hozzá.

Asperján György az, aki a miskolci Labancz Anna-gyilkosságról írt könyvet 2006-ban. A megjelenésekor is nagy vihart kavart írása, hiszen a csaknem 40 évvel ezelőtt meggyilkolt miskolci ápolónő életét, és az ellene elkövetett gyilkosságot mutatja be. A könyv annyival több, mint a témában korábban megjelent írások, hogy Asperján György megnevezi benne azt, aki szerinte elkövette a gyilkosságot. Nemcsak az általa vélt gyilkost, de Anna életének szereplőit is név szerint említi. Az író azonban továbbra is kitart amellett, hogy ez egy fejlődésregény, amely az áldozat életútját mutatja be.

A könyvet még a megjelenés évében betiltották. Ugyanis L. József (akit Asperján  gyilkosként említ könyvében) személyiségi jogainak megsértése miatt pert kezdeményezett az író ellen. Az első tárgyalási napon a bíróság meghozta a könyv forgalmazásának betiltásáról szóló határozatot.

A regény egy szeméttelepen végezte, az írónak a pénze, lakása, mindene ráment a perre, jelenleg albérletben él, vagy barátoknál húzza meg magát.
L. József április 22-én pert nyert, így Asperján Györgyöt a fenti összeg megfizetésére kötelezték, valamint a kamatokat és a perköltséget is meg kell fizetnie. Így összesen csaknem 9 millió forintot. Az íróhoz mentőt kellett hívni az ítélet kihirdetése után, mert elájult.
- Nincs semmim, korábban a házamat is el kellett adnom – mondta lapunknak Asperján György, aki annak idején Miskolcon mutatta be könyvét.
Hogyan fizeti ki a büntetését? „Nem tudom, majd levonják a nyugdíjamból” – válaszolta az író.
Elmondta azt is, hogy a fővárosi bíróság ítéletét irreálisnak tartja, hiszen a legmagasabb kártérítést ítélte meg egy 40 évvel ezelőtti ügyben.
Az író továbbra sem bánta meg, hogy megírta könyvét. Szerinte ugyanis az áldozatnak igazságot kell szolgáltatni, és emlékét méltó módon megőrizni.
Hogyan tovább? A közelmúltban jelent meg egy könyvem, amiben 40 év munkája van, címe: Jézus és Judás aktája – mesélte. Ezért egy fillért sem kaptam – tette hozzá. Lelkileg, fizikailag megtörtek, ezért, ha vége az ellenem még folyó büntetőpernek, akkor menedékjogot kérek Kanadába, ott szeretnék letelepedni. Mindenképpen elhagyom az országot – mondta.

Kapcsolódó cikkek:

A gyilkossággal vádolt megszólal

L. József mérnököt nevezi meg Labancz Anna  gyilkosaként  Asperján György író a regényében.

Keser az édesben - Jegyzet
Ez jutott eszembe, miközben olvastam Asperján György Labancz Annáról írt könyvét. Mert van egy regény, amely a képzelet szüleménye, de akikkel történik, mind valóságosak.

A 40 éves rejtélyre fény derült?
Nagy sikere volt Miskolcon az Asperján GyörgyA Labancz Anna gyilkosság című regényének.


 


Írja meg véleményét!
23 hozzászólás van ehhez a témához.

Mi az Ön véleménye?

Hozzászóló: 654321gy ,

Csodálatos emberek

Maguk, kedves hozzászólók, akik kiokítanak, csodálatos emberek. Nem olvasták a könyvet, fogalmuk sincs az egész ügyről, de bírálnak keményen. Nem engem, mert engem bírálhatnak, én visszaválaszolhatok, hanem Annát. Feslett életűnek nevezik. Azon kívül azt próbálják valakiknek bebeszélni, hogy én a megyei rendőrfőkapitányság egykori vezetői és nyomozóit ilyennek meg olyannak nevezem. Nem nevezem őket sehogyan. Egyet tudok, hogy egy szerelmi féltékenység következményeként elkövetett gyilkosság tettesét nem találták meg. Ez a tény minősíti a munkájukat, nem én. Ami pedig Annát illeti: honnan veszi azt az állítását, hogy Anna feslett életet élt? Miből? Ki mesélte Önnek? Attól, hogy egy nő - akár 1970-ben is!!!! - keresi a megfelelő férfit, akivel együtt tudna élni, még nem feslett. És soha, de soha nem Anna volt, aki mindenáron az ágyukba akart bujni azoknak a férfiaknak, akikkel valami kapcsolatba került, hanem ezek a bizonyos férfiak akarták mindenáron az ágyukba ráncigálni a "kis ribancot", mert véleményük szerint, és az öjn véleménye szerint is, egy ápolónő csak ribanc lehet, feslett épletű ember, aki még azt is megérdemli, hogy meggyilkolják. Önök, igen Önök azok, akik Annát újra meg újra elpusztítják. És minden emberi tragédia tragédia. Akit megölnek, annak nincs közügy-tragédia, és magánügy-tragédia, hanem tragédia van. És a rendőrségnek minden, de mindent meg kell tennie, hogy a tettes ekbyerje méltó büntetését. Anna igenis tisztességes, becsületes, melegszívű, segítőkész ember volt. Szerették a betegek és becsülték a munkatársai. Csodálom, hogy egy ilyen hozzászólás után ott helyben senki nem akad, aki a védelmébe venné, mindenki csak pálcát tör fölötte. Nem veszik észre, hogy Önök saját maguk fölött törnek pálcát. Gogol Revizorjában a darab végén azt mondja a polgármester: "Mit röhögtök? Magatokon röhögtök!" Én is kérdezhetném: mit ítélkeztek? Magatok felett ítélkeztek.
Hozzászóló: olvasgatok ,

Asperján úr

Én sem olvastam a könyvét, és nem is óhajtom.
Mert...
Mert eleve nem érdekel egy feslett nőszemély élete, főleg nem az ilyetén vége. Ugyanis annyit kivettem azon műsorokból ahol pl. Ön is megszólalt, hogy ennek a Labanc Annának több férfivel is viszonya volt. Innentől fogva az egész egy szenzációhajhász ügy, mivel minél több f.fivel van viszonya egy nőnek, annál nagyobb az esélye a szerelemféltésből elkövetett bűncselekménynek.
Miért nem azzal foglalkozik, hogy miért kellett meghalnia Olaszliszkán egy bizonyítottan ártatlan tanárnak?
Ez már közügy, míg ennek a Labancnak a halála magánügy. Egy ilyen ember emlékét pedig nem ápolgatni kellene, hanem szépen békén hagyni. És mi van akkor, ha ez volt Labancnak az igazságszolgáltatás? Tudja-e valaki, hogy ez a nő hány ember, hány család életét tette tönkre azzal, hogy fűvel-fával...? Egyébként is, mit gondol, hány felderítetlen bűncselekmény van a megyében vagy az országban? Ha mindegyikről egy-egy ilyen könyv születne, akkor lennénk csak bajban.
Ön magát nevezi írónak vagy újságírónak?
Akkor tudnia kellene, nincs olyan, hogy ha... Ha ez lett volna, vagy így történt volna, ha ... akkor nem ez lett volna. Ez nem lehet érv semmire.
Szerintem ez a könyv az írás szégyene, még akkor is ha véletlenül eltalálta a gyilkos személyét, mivel ennek megállapítása a Magyar Bíróság feladata!
Jól néznénk ki, ha minden felderítetlen bűncselekménnyel kapcsolatban egyre-másra jelennének meg az irományok a vélt vagy valós tettesekről. Ez tipikus önbíráskodás, ami nem vezet sehova. Vagyis vezet. A káoszhoz.
Hozzászóló: Magaskosaras ,

Asperjan úr

A könyvét nem olvastam, nem is érdekel. Azt tudom, hogy Ön meggyalázott egy megyényi rendőrt, akik Ön szerint hülyék, hisz ott volt a jegyzőkönyvben a gyilkos, de nem látták a barmok. Azaz vagy hülyék, vagy meg lettek vesztegetve. A gyilkos kiléte minden akkor élt embert foglalkoztat, de ne felelőtlenül sározzunk, hanem csak a tények és a bizonyítékok alapján. A tv-ben láttam önt, az ügyben nem tűnt okosnak. Ennyi. Nem régen a MÁV biztosító főnöke ájult el, amikor közölték, ülni fog. Ön is elájult. Ettől hányok. Ön vádolt, hát bizonyítson, vagy fizessen.
Hozzászóló: 654321gy ,

Köszöntöm a jól tájékozottakat

Asperján György vagyok. Köszöntöm a jól tájékozottakat, akik nem is olvasták a könyvet, de van megalapozott elítélő véleményük, pontosan tudják, hogy a könyvön megszedtem magam és szenzációhajhász vagyok stb.stb. Én A Labancz Anna gyilkosság című regényen éveken át dolgoztam, sok-sok kihallgatási jegyzőkönyvet elolvastam. Nekem ugyanis, szemben a megyei rendőrkapitánysággal, megvannak a jegyzőkönyvek, mert nem dobtam ki őket. Engem csak és kizárólag az érdekelt, miért kellett meghalnia ennek a 23 éves fiatal nőnek, aki ott élt Önök között Miskolcon, ott reménykedett, ott kereste élete célját. És aki olvasta a könyvet, tudja, ha akkor Anna nővértársai nem állnak neki diagnosztizálni, "gyógyítani", hanem azonnal telefonálnak a kórháznak, vagy egy székbe ültetve átrohannak vele a traumatológiára, Anna talán ma is él, és akkor az, aki rátámadt, hosszú börtönbüntetést vagy éppen kötelet kapott volna. Engem csak és kizárólag Anna sorsa érdekelt. Az a nagy és fájdalmas kérdés, hogy miért alakult minden úgy vele, az életében, ahogyan alakult, és miért kellett meghalnia 23 évesen. Anna áldozat volt. Április 22-e óta Sajópetri temetőjében nyugszik. Nekünk, akik még élünk: írónak, ujságírónak, rendőrnek, és ott a megyében mindenkinek, aki gondolkodik, érez és sajnos, szinte naponta lát hasonló tragédiákat, nemcsak ápolnunk kell az áldozatok emlékét, hanem valamiképpen erkölcsi igazságot is szolgáltatni nekik. Feltámasztani senkit nem lehet, de az emlékének elégtételt igen, hogy az élőkben gyökeret verhessen: büntetlenül senki nem támadhat rájuk, ha normális, tisztességes életet élnek, mint egykoron Anna. És ha mégis, a rendőrség, az ügyészség, a bíróság és mindenki más, kiemelt feladatának tartja, hogy a tettes elnyerje méltó büntetését. Erről szól, erről akart szólni ez a regény, amely nem volt olyan nagy siker még Miskolcon sem, ahol állítólag él Anna emléke. A kimutatások szerint összesen 250 példány kelt el a városban. Az emberek nem olvasnak és nem akarnak szembenézni a tényekkel. Most, a megjelent cikk kapcsán is könnyebb vádaskodni, leköpni engem, aki nem tettem mást, mint a jegyzőköynvek és egyéb információk alapján igyekeztem megmutatni Anna arcát, hátha a sorsa, a tragédiája hasznára lesz valakinek, mondjuk ott a városban. Láthatóan senki nem akar tanulni a sorsából, inkább engem mocskol információk, pontos ismeretek nélkül. A hozzászólók jó része engem ítél el, és nem veszi észre, hogy ezzel nem is felettem, hanem az áldozat, a 23 évesen 14 késszúrással brutálisan megölt Anna emléke felett ítélkezik. Még halálában is megölik a miskolciak????
Hozzászóló: beach2 ,

dr.Kende Peter

Elfelejtettem, dr. Kende Peter konyvet mindenkinek ajanlom. Ir benne alaposan minden problemarol. Be is pereltek.
Hozzászóló: beach2 ,

Magaskosaras

A magyar igazsagszolgaltatas nem arrol szol, kinek van igaza... Jordaknak igaza van. Sajnos ez van. A biroktol fugg, mit itelnek meg. Ha a biro es az ugyved jo viszonyban van, veged van. Nem a te ugyveded nyer. Sot meg az is ellened lesz. Ez tortent egy ugyben egy ismerosommel. Az ugyvedek is neha annyira jaratlanok ugyekben, hogy na. A jo ugyved az atlat azonnal mindenen es tudja a kiskapukat. Sajnos neha vagy sokszor erkolcstelen dolgokkal ijesztgetik a masik felet. Ugy belevisznek a hinarba, hogy a vegen nem tudod magad kibogozni. Nagyon meg kell gondolni amikor valaki ugyvedet fogad, ki az ugyved. Szomoru, ez van.
Hozzászóló: jordak ,

Igazság

Igazság csak a mesékben létezik.A valóságban,különösen
a ma Magyarországán hiába is keresnénk.

Milyen ország az,ahol a csalók,gazemberek,bűnözök,sikkasztók döntően megússzák,vagy elképesztően csekély mértékű ítéletet kapnak.
Köszönhető ez annak,hogy amikor egy bűnöző látótérbe
kerül,egy sztárügyvéd másnap előkerül és felvállalja védelmét.
Nem igaz,hogy a jog embereinek nincs hányingere saját maguktól,mikor bűnözőket,gyilkosokat védenek a pénz,vagy népszerűség hajszolása érdekében.

Ez az eset is azt példázza,hogy egy jószándékú,de óvatlan embert a bürokrácia elgázolja,mindent behajt rajta,amit a jogszabályok lehetővé tesznek.
Más esetben a ravasz,jogszabályok kijátszására törekvő
gazemberek pénz segítségével ebben az országban mindent megtehetnek.
Ezt az eltorzúlt rendszert akarta Mo.mikor a változás talajára lépett?
Nem hiszem !
Hozzászóló: olvasgatok ,

...

Asperján nem jószándékú, hanem szenzációhajhász, s a kettő nem ugyanaz. Néztem egy-két nyilatkozatát. Kicsit ostobának és butyutának tűnt.
Hozzászóló: olvasgatok ,

...

Ha egy újságban jelenik meg egy téves információ (ez lehet szándékos, de lehet véletlen is), akkor nem a cikk íróját, hanem a lap kiadóját bünteti a bíróság, ha odakerül az ügy.
Egyetértek azzal a hozzászólóval, aki azt írta, hogy a kiadót kellene büntetni, mert igazából az ő felelősége kiadni egy anyagot, s nem az írónak. Persze az írónak meg kellett volna annyi bölcsességének lennie, hogy óvatosabban fogalmaz.
Egyébként ma Magyarországon nem igazságszolgáltatás van, hanem jogszolgáltatás, s annak adnak igazat, akinek jobb az érdekérvényesítő képessége.
Hozzászóló: beach2 ,

Magaskosaras..

Neked vagy Onnek meg biztosan nem volt sok tapasztalatod az igazsagszolgaltatasnal.... Kivanom neked, soha ne is legyen. Te nagyon naiv ember lehetsz. Az ironak pedig ajanlanek egy nagyon jo ugyvedet ha lehet meg ez ugyben. Budapesti, hires es hirhedt, a baratnom ellenfelenek az ugyvede. Ha o nem tud segitseget nyujtani, akkor SENIKI. Dr. Landes Judit meg kell keresni az interneten. Nem is olyan borzasztoan draga ugyved. Kezeben van Budapesten MINDENKI. AJANLOM. SOK SIKERT.PERSZE MINDENKINEK AJANLOM AKI UGY ERZI JO UGYVEDRE VAN SZUKSEGE, MERT EZ A NO KITAPOS MINDENT MINDENKIBOL A LEHETETLENT IS!
Hozzászóló: Magaskosaras ,

Ledöbbentettél beach2

Olyan ügyvédet javasolsz, akinek a kezében van mindenki. Ezzel elismered, hogy a büntetés jogos, csak olyan ember tud másítani, akinek a kezében van mindenki. Az is lehet, nem így gondoltad, de a szavaknak súlya van. Én bízom az emberekben, ha ez naívság, akkor az vagyok. Egyébként jelentős igazságszolgáltatási tapasztalatom van, ezért írom mindig, bizonyíték nélkül nincs értelme vádaskodni. Az ügyben volt rendszerváltás. Kinek érdekében állt a további titoktartás? Egy író egyoldalúan értelmez dolgokat. Ez nem igazságszolgáltatás, ez röhej. Okosan írd meg, kinek érdekében állt a negyven éven keresztűli eltitkolás.
Hozzászóló: Magaskosaras ,

Igazságszolgáltatás?

Nem értem. Néhány embernek mindegy, csak az ítélet ellen ugathasson, ész és értelem nélkül. Biztosan az itt bíráló néhány ember szivesen venné, ha őt is megvádolnák 40 év után, egy gyilkosság elkövetésével, amit lehet, el sem követett. Névvel címmel, beazonosíthatóan. Igaz sokan megvették a könyvet, lehetett kaszálni vele, szegény ürge most nincstelen, előre tudta, fizetni kell, hát eladott mindent. Egyet nem értek. Ha a rendőrök ki akartak mosni egy senkit, miért lehet megállapítani az aktákból ki a tettes. Miért írták bele. Annak idején valóban elterjedt, magasbeosztású ember van a háttérben, hát egy gyöngyösi mérnökké lett egyetemista valóban magasbeosztású lehetett, sőt apuci is aki ilyen magas helyre helyezte kicsi fiát. Ha ez a logika él akkor megállapíthatjuk, a megvádolt ember senki most és korábban is az volt. Kinek volt akkor érdeke az eltussolás? Senkinek. De egy könyvnek jó hírverése lett. Néhány nap alatt is gondolom sok fogyott.
Hozzászóló: Karancs ,

Idézet egy korábbi cikkből:

Egy, a napokban megjelenő dokumentumregény szerint azonban az igazi tettes nem ő. Hanem egy Labancz Annával egykorú mérnök, aki egy rövid és beteljesületlen kapcsolat után éveken át zaklatta a fiatal ápolónőt még azt követően is, hogy az egyetem elvégzése után Gyöngyösre helyezték át, a Mátravidéki Erőműbe. A könyv szerzője Asperján György író, aki 1990-ben - az ügy elévülése után - belügyminiszter-helyettesi engedéllyel megkapta a teljes nyomozati iratanyagot, és az abban foglaltak alapján hónapról hónapra haladva, kronologikus sorrendbe illesztette az eseményeket. A könyvben meg is nevezi az általa feltételezett tettest, aki tudomása szerint ma hatvanéves és boldog nagypapa. A szerzőtől arra a kérdésünkre, hogy állítását tudja-e bizonyítani, azt a választ kaptuk: a rendőrség által rendelkezésére bocsátott dokumentumok alapján - magánnyomozása során - erre a következtetésre jutott. Asperján György azt állította: az ügy egykori nyomozói közül többen is alátámasztják ezt a feltételezését.
Hozzászóló: bekatalp ,

szerintem igaz a könyv

Olvastam a könyvet láttam a benne fénymásolt rendőrségi jegyzökönyvet, szerintem is ő a gyilkos, akkor és most is érdeke valakinek vagy valakiknek hogy ez ne derüljön ki. Nem az irőt kell büntetni hanem fiatal jogászoknak kiadni az ügyet nyomozni hátha megtalálják az igezi bünöst bár már nem kaphat ugysem büntetést elévülés miatt.
Hozzászóló: beach2 ,

Felfordul a gyomrom ettol az orszagtol!

Szomoru, hogy kepesek ilyen szemet iteletet hozni egy olyan ugyben, ami regen elavult. Ha be lehetne bizonyitani is ki olte meg azt a not, akkor sem lehetne leultetni senkit. A regi rendszerben a gyilkos nagyon nagy befolyassal volt a nyomozasra. Ezt a szegeny embert kepes a magyar torvenyszek igy kicsinalni. Ilyen ugyekre van idejuk, sot pofajuk ilyen iteletet hozni. A helyebe nem hagynam, megkeresnem az emberi jogok birosagat. Fellebbeznek es lecserelnem az ugyvedet. Hogy egy embernek elmenekulni Kanadaba ezert? Szemet egy rohadt orszag vagyunk! S ezt hagyjuk. A mocsok olaszliszkai gyilkosok meg mindig nincsenek elitelve! S nem is fognak kapni sokat, mert ebben a kurva nagy demokraciaban a ciganynak sokkal tobb joga van mint nekunk. Szegeny kisebbseg! Ugy sajnalom oket. Kar, hogy Hitler nem veluk kezdte.Igy most szebb, jobb orszagban elnenk es nem a magyar menne kulfoldre. De igazan mehetnenek ok megint Kanadaba es ne is jojjenek vissza. Csak ott nem osztogatjak annyira a segelyt a kolykok utan mint itthon.
Hozzászóló: beach2 ,

 

Új hozzászólás
Hozzászóló: babo66 ,

Igazság?

A gyilkos szabadon, az író büntetve? Szép egy igazság!!!
Hozzászóló: redstar ,

ez magyarország

Miért nem a kiadót büntetik meg? agy azt aki hagyta, hogy megjelenjen a könyv? Azoknak is tudni kellett volna, hogy emberek vannak benne megnevezve, tudhatták volna hogy háború lesz belőle. De nem, majd szerencsétlen öreg elviszi a balhét...
Én olvastam a könyvet, elég elgondolkodtató és sok igazság lehet benne.
Valakinek valószínűleg érdeke, hogy neboncolgassák tovább az ügyet.
Hozzászóló: andrea37 ,

Mi lehet az igazság?

Én ugyan nem is éltem akkor, de hallottam erről a nővérszálós esetről. Ha jól emlékszem az író már hozzá férhető aktákból és nyomozati anyagból dolgozott. Ezekből állt össze számára a nővér esete. Furcsa dolog egy megjelenő könyvet betiltani, amikor ettől sokkal mocskosabb dolgok történnek nap mint nap. Miért nincs meg ennyi idő után a gyilkos? Azért fura dolog ám ez! De hogy pont egy írót így megbüntetni mások pedig milliárdokat lopnak és mindezt törvényel védve. Mégis csak egy könyv lett volna, amiről tudni lehet hogy egy teoria...
Hozzászóló: jeromos ,

Ügyes

"A közelmúltban jelent meg egy könyvem"
"Ezért egy fillért sem kaptam"
Hozzászóló: Yomama ,

s

Ami ebben a "Magyarországnak" nevezett, porfészekben folyik az egy katasztrófa. Emebereket ítélnek el ártatlanul, vagy a bűnösök megússzák. Mindig is egy kelet-európai provincia voltunk, barbárokkal, és azok is maradunk. Arcosság, önteltség, hozzánemértés - ezek a magyar "erények".
Hozzászóló: Yomama ,

egyetértek

Új hozzászólás
Hozzászóló: Ronin11 ,

úgy kell neki!

inkább sikkasztott volna 30 milliárdot,mint Princz,akkor megúszta volna 3 millióval!!

Esetleg 10 milliárdot,mint Kulcsár,akkor nyugodtan éldegélhetne!!
Jogállam???
Közröhej!! Az olaszliszkai mészárosokat meg nem képesek elítélni!!

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://asperjangyorgy.blog.hu/api/trackback/id/tr28448441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

asperján 2008.04.30. 12:10:19

Eddig mindig azt mondtam, hogy nem bántam meg az Annáról írott könyvemet. Most, ezket a véleményeket olvasva, azt mondom, megbántam, rohadt volna le a kezem, amikor írni kezdtem ezt a regényt. Ilyen rohadt szívű embereknek írni öngyalázás. Önmagam bemocskolása. Ilyen közönyös, ilyen felületes, ilyen érdemi információ nélkül ítélkező embereknek írni: a legnagyobb írói szégyen, amit megérhet az, aki írással foglalkozik. És ilyen felületes, ilyen ostoba, tájékozatlan emberek vonnak kétségbe engem, a szándékaimat, az akarásomat. Ilyen emberek vonják kétségbe Anna becsületességét, tisztaságát, emberségét! Ilyen emberek ítélkeznek az áldozat felett még 38 év múltán is. És persze felettem is. Nem eléág a bíróság szúkagyúsága, ím, kiderül, hogy ma itt, Magyarországon így gondolkodik az emberek egy jelentős része. Azonnal ítélkezik! Azonnal véleményt alkot arról, amiről nincs is információja. Igen, megbántam, hogy megírtam a Labancz Anna könyvet. Most rettenetesen megbántam. Nem egyszerűen megbántam, hanem szégyellem. És megrémülve veszem tudomásul: igen, még 38 év múltán is egyesek a "feslett" életű nőszeméllyel szemben a tettest véfik, szinte örömüket lelik abban, hogy a "feslett" életűt "kiiktatták" a becsületeseek, a magulátlanok, az ítélkezők világából. Megrémülve és megdöbbenve olvastam a hozzászólók többségének véleményét, és ismét azt írom le: ilyen középkori sötétség láttán valóban nem szabad az ártatlanok védelmére kelni, gyilkolják csak egymást az emberek - büntetlenül és következmények nélkül.
"És mégis, könnyezve intlek szép hazám" - írja József Attila. Igen, és mégis, könnyezve intem az ítélkezőket, legyenek megfontoltabbak. És mégis, helyes, hogy megírtam sok egyéb könyvem mellett ezt a könyvet is. Helyes, hogy felmutattam az áldozat arcát. Helyes, hogy én, igen, én tudtam az ismereteim birtokában és megérzéseimnél fogva hinni az ártatlanban, az áldozatban. És bocsánatot kérek mindazoktól az olvasóktól, akik mégis hisznek bennem és becsülnek, mert ők alapvetően az igazságot, a tisztességet becsülik. Nem feltétlenül bennem, hanem Anna, az áldozat személyében. Isten nyugtassa, és ha van örök világosság, neki mindenképpen fényeskedjék. Asperján György

ROBIKING 2008.04.30. 12:38:52

Ilyen mocskos szájbab@szott szemétláda embereket!!!!
Már régóta csak olvasgatom az Annával kapcsolatos fejleményeket és hát mit mondjak...nem csodálkozom. Évekkel korábban /és itt most nem évtizedeket írok/ nagy Magyarnak tartottam magam. Mai napig nagyon jól ismerem a történelmünk minden egyes szegletét és elég sok olyan szeglete van, ahol kinyomhatnánk a mellünket és büszkén ütögethetnénk: Igen, én Magyar vagyok!!
Na ez pár év alatt megfordult. Nem a multunkról változott meg a véleményem, hanem a jelenről. Igazi Magyar módjára viselkedünk pár éve. A szépséges középkor jut eszembe, mikor Magyar testvér a testvérnek kivájta a szemét, hátbadöfte a hatalomért. Néhány igazi nagy Magyar uralkodón kívül mindegyik kis senkiházi patkány volt. MINDIG, szinte. A hősöket a hétköznapok termelték ki, nem az uralkodó osztály.
És ez méginkább így van ma is.
Szégyellek ma Magyarnak lenni. És ha nem itt lennének a vállalkozásaim és nem kötődnék a családomhoz ennyire, akkor már én is külföldön lazulnék.
Aki teheti, menjen ki ebből a fertőből. Tenni nem lehet semmit, csak fegyverrel, ahhoz meg összetartás kéne, amit kiöltek belőlünk a Kommunisták 35 év alatt. És teszik ezt mai napig is.
Hogy ez hogy jön ehhez a témakörhöz?
Természetes módon. Ma a hatalom és a kiszolgáló személyzete is azon van, hogy minket, polgárokat egymásnak ugrasszon, bizonytalanságot keltsen, félelmet egymás iránt. Jelentsd fel a másikat az APEH majd lerendezi, bármilyen becsületes is. Kell a pénz!
A bíróságokat ellepte a hozzá nem értő, gyakorlatlan senkiházi és ezt személyes tapasztalatokból mondom, nem kitalálom! És a legfelsőbb bíróságon is ugyanez a helyzet. A pénzszerzés elvakítja őket, mindegy mit, csak ítéletet hozhassanak, jó kis haszonnal.
Asperján úr is ezen vérszívók áldozata.
És a hozzászólások!
Szerencsétlen baromarcúak! Olvasgatok név alatt! Nem elég ítélkezni, ha csak "olvasgatsz", Te gyökér!! Az itt nem jogosít fel ilyen kritikára! Előbb tanulmányozd miről akarsz írni. Meg a másik hozzáböfögő. Soha életében nem olvasott semmit az írótól, de megkérdőjelezi szakmai tudását!
Hát hol él ez a trágyalé???
Bármelyik könyvet olvasd el, persze csak abban az esetben, ha tudsz olvasni és rájössz, hogy egy írói zsenit kritizálsz! Egy olyan istenadta tehetséget, aki valóban csak külföldön tud igazán kibontakozni, mert ott nem ilyen szarházi köcsögök veszik körül, mint itthon.
Ugyhogy tisztelt György csak biztatni tudom, hogy igenis ha megteheti, vonuljon külföldre és megdöbbenve fogja tapasztalni a változást pozitív irányba.
Az egészség és a nyugalom mindennél fontosabb. Egy élete van, élvezze amíg lehet. Itthon nem lehet.
De azért ne felejtse el, hogy nincs egyedül, mi mindig Ön mellett állunk!!!!!

csio 2008.04.30. 13:26:20

Hát, bizony elég ütős hozzászólásokat olvastam itt nagy hirtelen. Csupán halkan, mintegy suttogva jegyzem meg: bár lényegileg egyetértek Robikinggel, azért az ő hozzászólása is jócskán mutatja szép anyanyelvünk árnyaltabb oldalát...
Valóban elképesztő, hogy olyan emberek mondanak véleményt, mi több: ítéletet a Labancz A. ügyben, akik hallották egy ismerőstől, aki látott valakit, aki hallott valamit. Nyilván mindenkinek van véleménye, és nem is emberek lennénk, ha ezt nem akarnánk mindenáron és mindenkinél hangosabban hangoztatni. De úgy okoskodni, tanácsot adni, hogy még az adott könyvet sem olvasta az illető, bizony nagy önteltségről ad bizonyítványt. Az ilyen típusú emberek azok, akik mindig tudják, ki a bűnös, gyorsan fel is akasztják, aztán a szél fordultával segítenek felhajtani a galádot, aki segédkezett az akasztásban.
A Bíróság ítélete elkeserítő, az emberek negatívizmusa szintén. Ha valaki felvállal egy ügyet, mint Asperján György Labancz Anna történetét, mindenki azonnal szakértővé válik a témában. Nagy kár, hogy 38 éve nem volt ennyi hozzáértő ész a környéken. Ha az ügy pozitív véget ért volna, Asperján Györgyöt ezek az emberek, akik most ostoba módon ítélnek, szentté avatják.
Ma Magyarországon írónak lenni szinte lehetetlen vállalkozás. A Da Vinci-kód nyomába sem léphet a Jézus és Júdás aktájának. Mi történt? A Da Vinci kód bestseller lett, film készült belőle, világszenzáció. A Jézus és Júdás aktájáról pedig mélyen hallgat mindenki, és csak reméljük, hogy az egyház nem pereskedik. Ha ez a csodálatos, és bátran merem kijelenteni: világ viszonylatban is ritka értékű könyv, Amerikában íródik, Asperján györgy már dollár milliomos, ünnepelt sztáríró.
A Labancz Anna ügy kapcsán az állóvízben kavartak hullámokat, egy elévült ügyből valós emberi tragédiát csinálva. Egy író személyes sorsát és jövőjét tették tönkre, sok ostoba, tájékozatlan , de magát világ eszének képzelő Bólogató János lelkes csápolása kíséretében.
Az irodalomban számtalan példát találunk valós események valódi névvel történő megírásáról. Egyetlen egynek sem lett ilyen felháborító vége.
Nagyon sajnálom a történteket, az Író úrnak mindezek ellenére kívánok kitartást a további munkájához, és azért remélem meggondolja ezt a Kanada dolgot.

Olga 2008.04.30. 13:52:03

"ne felelőtlenül sározzunk, hanem csak a tények és a bizonyítékok alapján." Ön pontosan ezt teszi az emített könyvben. Tényeket, bizonyítékokat, dokumentumokat mellékel. A hozzászólás írója bevallja: nem olvasta a könyvet, sőt, nem is érdekli, de véleménye- ami egyben persze az ő igazsága is-, az bezzeg van.
"A tv-ben láttam önt, az ügyben nem tűnt okosnak." Vele ellentétben, aki -bár nem olvasta a könyvet- rendkívül tájékozott és okos az ügyben. Mellékvéleményem: irigylem, hogy látta Önt a tv-ben, én örülnék, ha gyakrabban láthatnám, sokkal nagyobb figyelmet érdemelne.
"a MÁV biztosító főnöke ájult el, amikor közölték, ülni fog. Ön is elájult. Ettől hányok." Azért ez merész és meggondolatlan párhuzam. Ez a hozzászóló rendkívüli mély empátiáról, toleranciáról tett tanúbizonyságot. Ha pl. valaki rosszul lesz a buszon, mert nem reggelizett, akkor az illető így járt, miért nem evett, akkor legyen rosszul, úgy kell neki??
Hová, hová, Európa?

hétfő 2008.04.30. 14:13:49

"A lényeg abban rejlik,
mi a felszín alatt sejlik.
A Szépség csak tünemény,
tiszta szív a jó erény.
Hamis világban igazak
elmennek a harc alatt.
Hamis harcot elítélnek,
álgyőzelmet nem ígérnek.
Harc nélküli szabadság,
kötött elme a rabság.
Szabadítsd fel tudatod,
külsődet csak mutatod,
valóságod benned él,
külsődről ő nem ítél!"

zsuzska 2008.04.30. 14:42:01

Kedves Író Úr! Ha kis esélye van rá, menjen külföldre. Boldogan Önnel menne az ország polgárainak 50%-a./Legalábbis remélem, hogy van még ötmilliónyi ember, akiknek megmaradt a tiszta erkölcse, és értékrendje.Akik csendesen figyelik, hogy hova süllyedhet még ez az ország?/ Az oktatásban, a kultúrában,a társadalom moralitásában véghez vitt romboláshoz elegendő volt cc. 20 év, helyrehozásához 100 is kevés lesz.Legalább 3 generációnak kellene eltűnnie a színről, hogy "tiszta lappal" elindulhasson ez a nemzet a felfelé vezető úton. Az ítéletre -ha nem lenne padlóra tevő Önre nézve -azt mondanám, röhejes.T.M, P.G. és a többi milliárdos csaló, sikkasztó megússza, felmentést kap, esetleg diliflepnivel.Nem ír az író úr az Ön ügyvédjéről. Ugye nem sztárügyvéd?A regényben megnevezett L.J. még zsebre is teszi a pénzt?Mint megérdemelt fájdalomdíjat? Úriember ilyenkor jelképes, 1Ft-ra tart igényt, mert nem nyerészkedni akar, hanem esetleg a becsületét visszaszerezni. Ő tudja, jogosan-e. Én olvastam a regényt, és nagyon megrázott.Lehet-e felróni egy fiatal nőnek, hogy kereste az igazit, de sok méltatlan férfi akadt az útjába?Szebb, és nyugodtabb időskort érdemelt volna Ön.De talán ad erőt Önnek, hogy regényei pozitív alakjai is göröngyös utat jártak életük során, s kevesek igaz megértésére számíthattak.

keserű 2008.04.30. 17:38:59

Hogy lehetnek ilyen ostoba emberek, mint akik a hozzászólásokat írták? Hogy ítélkezhetnek ismeretek nélkül? Olyan elkeserítő. Olyan fájó. Olyan csalódásos, bár ilyen szó nincs. Olyan olyan.
Legszívesebben ordítanék ilyen fokú rosszindulat és primitívség láttán. De csak csenben sírdogálok. Szép hazám édes gyermekei, testvéreim a magyarságban, gratulálok.

miskolci 2008.04.30. 17:44:02

Nehogy magába szálljon.
Az elmúlt három-négy évtizedben hány gyilkosság történt Miskolcon? Ebből mennyit derítettek fel? A felderítettlenek áldozataival is foglalkozni óhajt egy-egy könyvben? Netalán szerelmes volt Labanc Annába? Utóbbi esetben még érteném is azt a vehemenciát, melyet saját igazának, és az áldozat védelmében tanusít.
Még egyszer: azokból a műsorokból, amelyeket láttam a könyvével kapcsolatban, számomra az derült ki, hogy ennek a nőnek több férfivel is viszonya volt. Innentől fogva viszont számomra érdektelen, hogy ki és mit torolt meg ilyen brutálisan. Persze, az lett volna az ideális, ha kiderül a tettes személye, és elnyeri méltó büntetését, de ez elmaradt. Ilyen távlatból pedig egy könyvet készíteni ebből - továbbra is fenntartom véleményem - szenzáció hajhászás. Kár volt erre Önnek időt és pénzt pocsékolnia, főleg az Önt marasztaló bírósági ítélet ismeretében.
Jobban tenné, ha beismerné tévedését, és egy kicsit magába szállna.

a.gy. 2008.04.30. 17:46:55

Elképedtem a beirása olvastán. Ha egy útszélen a kenyerét és megélhetését kereső prostituáltat meggyilkolnak, azért is fáj a szívem. Egy olyan emberért pedig, aki a munka mellett esti gimnáziumba járt, igényes volt önmagára, élt-halt a munkájáért és a sorsukat elfogadó két testvérével szemben egy szebb és teljesebb életre törekedett, mint Labancz Anna, azért kifejezetten vérzik a szívem. Ön nyilván barátja az illető úrnak, és azért képvisel ilyen szélsőséges, minden józanságot felrúgú, a tettel közösséget vállaló véleményt. Ez annyira döbbenetes és elszomorító, hogy el is némulok. Megnyugtatom, nem kívánok minden felderítetlen gyilkosságról könyvet írni. Ha olvasta volna a Labancz Annáról szóló könyvem, akkor volna némi fogalma arról, hogy róla miért írtam. Azért, mert miként az újságcikk is említi, fejlődésregényt írtam és nem krimit. Azt írtam meg, hogy egy fiatal lányból milyen élmények után lesz felnőtt nő. És aztán ott maradt a rettenetes sötétség: a nem érdemelt halál, az ok nélküli szőrnyű büntetés. Labancz Anna mindössze 23 éves volt! Még csak most lenne 62 éves, talán még dolgozna, hogy a kis nyugdíja mellé valami pénzt keressen. 38 éve halott. És ön azt mondja, hogy megérdemelte. Ön nyilván a József Attiláról vagy Jézusról írott regényeim is szenzációhajhásznak ítélné. Mert önt csak és kizárólag bántóan öntörvényű saját véleménye érdekli. Gondolom az élet más dolgaiban is ilyen. És gondolom, adott esetben Ön is szívesen ragadna kést, hogy megtorolja a sérelmeit. Ön, azt gondolom, veszélyes a többi emberre. Mint ahogy az ilyen vélemények iszonyúan veszélyesek a normális emberek közösségére.

ROBIKING 2008.05.01. 17:34:41

Te szerencsétlen Miskolci genetikai hulladék!
Olvass, bakker, mielőtt pofázmányodat kitátod!
Olvasd el a könyvet és megtudod miért íródott. Igazad van, Jézust is csak kiemelték és csak úgy írtak róla, hisz abban az időben százszámra gyilkolták le a magukat prófétának valló embereket. Akkor miért ír mindenki épp erről a szerencsétlen Jézusról, mi? Ezt nem kérdezed meg?
Ezt írja ez a félkegyelmű:
"azokból a műsorokból, amelyeket láttam a könyvével kapcsolatban..."
Műsorokból!!!!!!
Édes Anyám!
Te a műsorokból meríted az ismereteidet, ami már eleve kétes dolog, és ezek alapján mersz ítélkezni?
Röhögne a vakbelem, ha ez nem lenne ilyen elkeserítő és sajnos mindennapos!
Mi van, odakötöztek a TV elé? De legalább háttal ülnél, hinnéd azt, hogy a falra vetít képet! Akkor talán kezedbe vennél néha egy-egy könyvet. Mert gondolom utolsó olvasmányod óvodás korodból a Gőgős-Gúnár Gedeon volt. Azt is csak a képek miatt nézegetted!
Olvass!!!!!!!
Utána pofázhatsz.

SUTTOGÓ9 2008.06.03. 13:27:16

Tisztelt Író Úr!

Véleményem szerint a 100 százalékos igazságot
csak két ember ismerheti. Az egyik sajnos már nem tud beszélni
róla, a másik pedig - talán - még mindíg cipeli
az igazság terhét.
Úgyhogy...A Jóisten úgy ítélkezett, hogy ha a bűnös városban találok még 10 bűntelen embert, akkor
a várost nem büntetem meg.
Tehát... Isten szerint 10 bűntelen ember ne bűnhődjön az összes többi bűneiért.

Véleményem szerint az embernek már EGY EMBER IS
SOK KELL HOGY LEGYEN, hogy bűntelenül bűnhődjön.

Senki sem tarthatja fenn a jogot magának, hogy -
olyan esetben, melyben 100 százalékosan nem lehet tisztában a történésekkel - ítéletet mondjon.
Véleményem szerint arra sem, hogy nevesítse a bűnöst, mivel mi van akkor, ha mégsem az van, amit gondolunk róla ?

Ammondó volnék, hogy az ítélkezést hagyjuk a
a bíróságra, még akkor is ha ezekben az esetekben ök sem ismerhetik a 100 %-os igazságot, de rendelkezhetnek azon eszközökkel, melyekkel a
lehető legjobban megközelíthetik azt.
Az más kérdés most, hogy mit gondolok az igazág-
szolgáltatás tényéről, mert a szó mögül már rég
elfogyott a tartalom.
Sajnálom Önt,hogy kellemetlenségek érték azért,
mert "kimondta", hogy mit érzett igazságnak
ezügyben.
Tobábbá sajnálnám azt az illető személyt is,
ha netán büntetlenül megbélyegeződne könyve
nyomán.
Az igazságot osztó ROBIKING HOZZÁSZÓLÓNAK
SZÍVES FIGYELMÉBE AJÁNLANÁM e beszélgetés
apropóját:
"NE ÍTÉLJ, HOGY NE ÍTÉLTESS!"

.....mert, ha szeretet van, minden van,
ha szeretet nincs semmi sincs."

.....ezért a szólás szabadsága semmit sem ér,
ha a másiknak nem adjuk meg az alapvető,
embernek kijáró tiszteletet,
csak annyi is elegendő lenne belőle,
amennyit magunk is elvárnánk a másiktól.

Tisztelettel.

Pék Ágnes 2008.06.07. 07:33:43

Kedves Művész Úr!

Nem megy fel a vérnyomása amikor ezeket a nagyon "intelligens" hozzászólásokat olvasgatja?
Ha szegény L.Annának esetleg több férfival lett volna viszonya, akkor megérdemelte a brutális gyilkosságot? Családokat tett tönkre? -Hogyan tehetne bárki is tönkre egy harmónikus családi kapcsolatot? -Szörnyű, hogy egyes emberek így vélekednek.A fent olvasottak nagyon felkavartak.

IncogNITA 2008.06.11. 10:10:17

Én személyesen nem ismertem-nem ismerhettem Labancz Annát(1974-ben születtem)de elnézve azt a néhány képet ami róla úgymond fellelhető úgy gondolom hogy KISÉRTETIESEN hasonlít a fiatalkori Dalidához.
A youtube-n szoktam nézegetni Dalida klippeket/felvételeket és...szerintem Labancz Anna olyan lehetett mint a fiatalkori Dalida.
Ugyanazok a"vágott...boszorkányos...egzotikus"arcvonások.
süti beállítások módosítása