HTML

Asperján György

Asperján György író Blog oldala

Friss topikok

  • csaba1959: Két könyvéről tudok ami megjelent: Vészkijárat bejárat, és Vetkőzzünk meztelenre.1976-ban. (2021.10.23. 14:47) Wittner Mariska erényességéről
  • Sheriff_007: @mirnyák: Ez semmilyen igazságszolgáltatás... Másrészt hogy évülhet el 20 év alatt egy ilyen brutá... (2020.12.27. 14:01) RIPORT A NÉPSZABADSÁGBÓL
  • Sheriff_007: Érintettség nélkül és úgy, hogy a gyilkosság idején még rég nem éltem is tombol bennem a düh, hogy... (2020.10.15. 14:19) Labancz Anna 42 éve halott
  • istvankalman: Egy dologban biztos vagyok: A nyomozóhatóság - különös tekintettel az elkövetés időszakára !!! -, ... (2020.10.01. 01:22) Labancz Anna gyilkosa ma 65 éves
  • Szabó Tiborné Hajnalka: @asperjangyorgy: Ez nagyon igazságtalan! Hogy lehet, hogy nem a gyilkos kapja a büntetést, hanem ... (2019.11.30. 14:40) Reménykedés

Linkblog

EMLÉKEZTETŐ

2009.02.27. 22:21 asperjangyorgy

 

AZ ALÁBBI SOROKAT 2008. NOVEMBER 27-ÉN, HORÁK NÓRA HALÁLA UTÁN NÉGY NAPPAL ÍRTAM A BLOGOMBA:

Amíg nincs meg a tettes, addig mindenki gyanús. És bizony sok munkába telik majd a felderítés. De a helység nyugalma, a család biztonsága, időt igénylő lelki megbékélése, egy tragikusan véget ért fiatal élet megérdemli, hogy mindent megtegyenek a tettes kiderítése érdekében. Azok, akik foglalkoznak az üggyel, bizonyára egy sor kérdésemet azonnal megválaszolhatnák. Én azt gondolom, az a véleményem, hogy a tettes komoly előzetes információkkal bírt. Hajnali háromkor Kiskunlacházán nem csámborog csak úgy véletlenül és kifejezetten gyilkos szándékkal azon a rövid utcaszakaszon valaki. Ha a tettesnek voltak információi, akkor ismerte a lányt és a lány is őt. Annak nagyon kicsi a valószínűsége, hogy hajnali háromkor a lány akár ismerőssel is elmenjen magától a bokrok mögé. Vagyis a lány és a tettes találkozásakor kellett valaminek történnie (ha a tett valóban ott történt, azon az utcaszakaszon, a szülői háztól alig egy-kétszáz méterre, ahol a lány holttestét megtalálták).

Meggyőződésem, hogy a tettes fiatal. Ilyen tettet csak fiatal követ el, olyan fiatal, akiben nincs tisztelet az élet iránt, aki képtelen felfogni, hogy egy élet kioltása milyen iszonyatos és megbocsáthatatlan cselekmény.

A magam részéről igen-igen csodálkozom azon, hogy még senkit nem gyanúsítottak meg hivatalosan. Az egész helyzet, a körülmények tipikusan olyanok, hogy ismeretlen személy nehezen illeszthető bele. Ha pedig ismerős volt, akkor a lány barátai és barátnői vallomása alapján elég gyorsan szűkülhet a kör.

Nagyon bízom benne, hogy meglesz a tettes. A kamaszlányt már nem lehet feltámasztani, de az élők valamiképpen megnyugszanak: nem lehet ilyen szörnyű cselekményt következmények nélkül elkövetni.

 

Nem hallgatott rám a rendőrség!

És ennek most valamennyien, sajnálatosan új körülmények között, isszuk a levét.

135 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://asperjangyorgy.blog.hu/api/trackback/id/tr91970751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Keselyőbérc 2009.03.04. 07:45:15

Kedves György!

Szívesen elmegyek Önért, akár ma is, és elviszem
Kiskunlacházára. Megnézzük, és lefényképezzzük a
környéket. Talán úgy jobb képet alkothatunk a helyi viszonyokról. Kérem jelezze, hogy mikor alkalmas, és akkor indulunk!

Csillagocskám 2009.03.04. 08:26:07

Várjuk kedves György!
Íme a műholdas térkép előzetesként, itt jól látható a Műv ház az 51 -es(Dózsa Gy út) és a Kinizsi utca sarkán van. Vele majdnem szemben a Munkácsy Általános iskola, ahol a sportcsarnok épül.Szépen ki lehet nagyítani, még az épületek is látszanak. Ezen az úton haladhatott Nóri.Most pedig azonnal elmegyek, és megnézem pontosan, hogy hol helyezkedik el a kocsma, és behatárolom, ahol Nórit megtalálták.
www.iranymagyarorszag.hu/terkep/kiskunlachaza

asperjangyorgy 2009.03.04. 09:37:21

Kedves Csillagocskám és Keselyőbérc!
Jövőhéten valamelyik nap mennénk ki, amikor nem ilyen mérhetetlenül szomorú és borongós idő van, és türelmesen mindent szemügyre tudunk venni.
Előtte egyeztetünk Csillagocskámmal, hogy vele is találkozhassunk, beszélhessünk és kissé vezetőnk is legyen, hiszen fontos volna azt is tudnunk, hogy melyik házban laknak Nóra rokonai és szülei. Ha már kimegyünk, alkossunk magunkban alapos és mindenre kiterjedő képet, hogy ténylegesen levonhassunk belőle valamilyen következtetést.
Segítségüket előre is nagyon köszönöm. Csillagocskámnak kézcsókomat küldöm, magát kedves Keselyőbérz üdvözlöm. A.Gy.

Keselyőbérc 2009.03.04. 09:54:40

Kedves György!

Akkor a jövő héten mehetünk!
Közben eszembe jutott, hogy itt Vác mellett egy hasonló esetben egy telephely éjjeli őre volt a tettes. Azt is megjegyezném, hogy az építőipari munkásokat gyakran bezsúfolják egy bódéba, vagy felvonulási épületbe, hogy ne kelljen szállásra költeni. Az építkezéseket ritkán hagyják őrizetlenül – mert mint tudjuk, mindenütt lopnak- ! Ha a vendégmunkások között volnának a tettesek, azok bizony nem jönnek ide vissza! A távolról érkező dolgozók munka után szeretnek kocsmába járni. A kocsmárosok mindent tudnak, soha nem hazudnak, inkább hallgatnak! Nem áll érdekükben saját vendégkörük elijesztése. Nem hinném, hogy a Nóri társaságában szórakozó gyerekek között kellene keresni az elkövetőket!

Evo 2009.03.04. 12:31:30

Csak úgy kapkodom a fejemet az új fejlemények kapcsán..
Sok gondolat futott át a fejemen ezzel kapcsolatban..
A tapasztalatom azt mondja, hogy ilyen kis községben a kocsmák általában nem tartanak nyitva a hajnali órákig.
A vendégmunkások jelenléte nekem is új és meglepő információ volt. Azt lehet tudni melyik cég az építkezés kivitelezője? Hétvégén is folyt munka, vagy hétvégére hazautaztak a vendégmunkások?
Szörnyű gondolat villant át rajtam.. Ha tartózkodtak ott vendégmunkások, és tegyük fel nem magyar állampolgárok (ami azért jellemző az építőiparban), könnyen , sőt biztosan elszivárogtak onnan a gyilkosság után - már ha közük volt hozzá. Viszont ha külföldi vendégmunkások voltak, és esetleg nem voltak bejelentve (ugye, ez is jellemző), akkor ha el is tüntek munkások az eset után, a munkáltató eme tényt inkább titkolni fogja a rendőrség előtt semminthogy kiderüljön egy nyomozás során, feketén foglalkoztatott munkásokat....És innentől kezdve ez az ügy meg is van lőve!Mert ebben az esetben a keresett személyek egyszerűen "sose voltak ott" !

wlady 2009.03.04. 12:33:34

Tisztelt Asperján úr!
Higgye el nagyon örülnék,örülnénk neki ha tényleg ellátogatna lacházára mert habár személyesen nem ismerem de bízton állíthatom így bloggon keresztül hogy az ön véleményére és észrevételére mint tapasztalt ember többet adnák/adnánk mint ezer ezügyben állítólag nyomozó pancser rendőrére!Minden szavával egyetértek hisz én is írtam a lacháziaknak próbáltam őket szóra bírni de többségük közöttük még a tisztelt polgármester úr is válaszra sem méltatott!Úgylátom az ő nagy lendülete is elfogyott!Tisztelt György nagyon tisztelem önt és tudom hogy ez önnek fáradság de mint érző szívű polgártársam kérem önt hogy legalább ön/mi ne adjuk fel hátha valamit össze tud/tudnánk rakni és segítsen ahogy tud a tettesek felkutatásában habár tudom hogy a mi kezünk valamilyen szinten meg van kötve!Mert egy ilyen tett egy ilyen gyilkos nem múlhat és tűnhet el nyomtalanul következmények nélkül!És kérdezem énm mit csinál a rendőrség mert azóta hogy felajánlották ezt a 10 milliót a rendőrség megint kussol akárcsak a lacháziak!Ezóton én is köszönöm a két lacházi hozzászóló kitartását és kérem ők se adják fel!Tisztelt György azt szeretném még kérni hogy minden észrevételét gondolatát az üggyel ossza meg velünk!Egy ilyen tettért jobb helyeken halál jár!

lszabi88 2009.03.04. 13:00:06

Szia Evo!
Szerintem ne vedd teljesen biztosra, hogy a kocsma akkor már zárva volt!Említettem már többször is, hogy a mi községünk is hasonló berendezkedésű, mint Lacháza!Nálunk van körülbelül 5 kocsma!Ezeknek nincs fix nyitvatartási ideje!Amíg egyetlenegy fogyasztó vendég van, addig nem zárnak be!Sokszor van bizony, hogy hajnali 3-kor 4-kor még nyitva vannak!És ez kivétel nélkül minden kocsmánkra igaz!Ebből kiindulva gondolom, hogy ez Lacházán sincs másképp!Hétvége volt, és mivel hidegebb idő, a sok léhűtő gondolom akár hajnalig is elkocsmázgatott!A kocsmáros pedig ilyenkor nem zavarja el őket, sőt örül neki, hiszen ez hozza a profitot!Aztán ugye az Atv műsorából is kiderült, hogy a kocsma nyitva tartott, hiszen máskülönben nem említhette volna a kocsmáros azt a fóliázott ablakú autót, amelyik hajnalan portyázott arrafelé!Arról viszont valóban nem szólt senki, hogy a kocsma nagyon közel van ahoz a helyhez, ahol Nórát megtalálták!A többi gondolatoddal mélyen egyet értek!Most remélem, hogy nincs igazad!

Evo 2009.03.04. 13:30:34

Nem vettem teljesen biztosra. Csak feltételeztem. Már csak azért is, mert ha azon a hajnali órán nyitva lett volna - a gyilkosoknak egy nyitott kocsma közvetlen közelébe elég necces feladat lett volna odavonszolni egy testet, ott a helyszínen bántalmazni meg pláne.
Arról nem szóltak a hírek hogy AZ a kocsma a halál időpontjának vélhető beálltakor is nyitva lett volna.

lszabi88 2009.03.04. 14:45:39

Hát igen, elég necces lett volna!Ezért okozott ekkora kavarodást ennek az új infónak a kiderülése számunkra!Teljesen biztosra nem lehet mondani, hogy nyitva lett volna a kocsma, csak én a helybeli szokások révén vontam le ezt a következtetést!Az ottaniaknak erről biztosan több információjuk van!
A másik ami miatt arra következtettem, hogy a kocsma nyitva volt még akkor, az az, hogy a kocsmáros egy gyanús autóról beszélt (erről mi is beszéltünk már korábban)!Úgy gondolom, hogy ha azt az autót mondjuk a kocsmáros este 10-kor látta volna megállni a kocsmája előtt, akkor nagy valószínűség szerint nem beszélt volna róla, hiszen akkor nem tulajdonított volna túl nagy jelentőséget neki!Gondolom azért említette meg, mert igen későn láthatta már, közel Nóra halálának időpontjához!Ha viszont későn látta, akkor a kocsmának is még nyitva kellett, hogy legyen akkor!Mondjuk ezek csak az én személyes feltételezéseim!

lszabi88 2009.03.04. 14:48:03

De félreértések elkerülése végett megnézem még egyszer a műsort!:)

Keselyőbérc 2009.03.04. 15:11:12

Kedves Evo!

Egy csarnokot általában alvállalkozók szoktak építeni. Mindegyik elvégzi a neki való munkát, és azután továbbáll. Ha nincs garanciális gond, soha többé nem járnak arra, mert ritkán építtetnek két csarnokot egymás mellé. Apropó, 27-28-án kaptak a munkások fizetést? Még azon is érdemes gondolkozni, hogy arrafelé kikben szokott tombolni hajnaltájt az energia? Éjszakás munkahelyek, környékbeli 3 műszak / műszakváltás? Valamiért az elkövetők nagyon biztosak a dolgukban, és hisznek abban, hogy megúszhatják! Erre több okuk is lehet.
Nagyon bíznak egymásban. Nem helyi lakók, és még azon az éjszakán eltávoztak messzire, talán külföldre. Figyelőemberük biztosította őket, hogy nincs tanú. Nem látták őket Nóri közelében soha, ezért nem terelődik rájuk a gyanú.
Figyeljünk arra is, hogy bárhol megtámadhatták Nórit, kilépésétől számítva.

Keselyőbérc 2009.03.04. 15:25:02

Kedves Lacháziak!

Nem tudom, hogy a kiserdőben a tetthelyen milyenek a fényviszonyok sötétedés után.
Meg tudná nézni valaki? Arra lennék kíváncsi, hogy
zseblámpa nélkül lehet-e látni valamit? Mert ha nem, akkor világítás nélkül a gyilkosok sem láttak semmit. Én arra gondolok, hogy tettüket nem ott követték el, és nem is igazán ismerték a terepet. Szerintem mélyen be akarták vinni az erdőbe, de aztán kerítés állta útjukat. Ezért ott
letették Nórit.

Evo 2009.03.04. 15:33:47

Keselyőbérc!
Nóri 23- án halt meg. Feltételezhetően a munkások ugyanúgy kapták a fizetésüket, ahogy az emberek többsége, tehát 10- ig. Mivel hó végefelé volt, és a kocsmák látványosan üresednek akkortájt, ezért is gondolom, az a hely nem volt már abban a kora hajnali órában nyitva. Hó elején elképzelhetőnek tartom, mert az emberek nagy része akkor veri el a pénzét. De Nóri halálakor már nem.
Azon szerintem nincs nagy hangsúly hogy alvállalkozó vagy nem az végezte e ott a munkálatokat. A lényeg egy cégnév lenne. Annak talán utána tudnék nézni, volt e már munkaügyi pere feketén foglalkoztatott emberek miatt, illetve az után is, milyen anyagi helyzetben van az a cég (ezek az adatok nyilvánosak, csak fizetősek). Ebből már azért le lehet vonni következtetéseket.

lszabi88 2009.03.04. 15:34:27

Na megnéztem a műsort még egyszer!Hát elég szűkszavúan nyilatkozott a kocsmáros!Anniyt mondott csupán, hogy egy idegen fóliázott ablakú autót látott!Sem időpontról, sem az autó típusáról, sem a benne ülő személyekről, sem az aznapi nyitvatartásról nem beszélt!A műsorban továbbá említették, hogy a kocsma a tetthely utcájában van, de azt nem mondták, hogy menniyre közel!
Kedves Keselyőbérc!
Szerintem lényeges dolog lenne megtudni azt is, hogy a polgárőrök hol tartózkodtak akkor!Ha a helyszín biztosítása volt a feladtauk, nagy valószínűség szerint a bejáratnál állhattak/figyelhettek!Így viszont a tetteseknek igen beszűkült hely állhatott a rendelkezésére, mivel a polgárőrök onnan viszonylag messzire elláthattak azon az egyenes utcán!Sőt, ahogy a fényképeket elnézegettem, esőcseppeket lehet felfedezni az optikán!Ez azt jelenti, hogy a fiatalok folyamatosan járkáltak ki-be azon az éjszakán (gondolom dohányozni stb.)!Akár ők is odakint lehettek akkor amikor ez történt!

Evo 2009.03.04. 16:18:28

Szabi!

Amikor Nóri hazafelé tartott, már nem hemzsegtek a művházban a fiatalok. Erről tanuskodik Nóriról készült utolsó kép is, szinte már csak ő táncolt, rajta kívül csak páran lézengtek már a belátható teremrészen.
A polgárőr, úgy emlékszem azt nyilatkozta, hogy ők akkor már nem voltak kint, azidőtájt már aludtak ágyikójukban. Legalábbis én így emlékszem, erre.

Keselyőbérc 2009.03.04. 16:24:16

Kedves Evo!

Bocsánat, elnéztem a dátumot! Az alvállalkozók azért érdekesek, mert sorban dolgoznak egymás után, és egy-egy brigád rövid ideig van jelen.
Elképzelhető a munkásoknál hetenkénti fizetés?
Esett-e brigádváltás arra a hétvégére?
A műv. ház kijárata melyik utcára nyílik?

Evo 2009.03.04. 16:32:45

A művház kijárata asszem az utca szemközti oldalán lévő mihály?? parkra néz. Lehet hogy nem jól tudom a park nevét. Sőt, nem is park. Tér.

Csillagocskám 2009.03.04. 16:36:22

Megnéztem a helyszínt.Szóval, a kocsma betegség miatt zárva, egyébként kiadó, és ha jól láttam 21 ig volt nyitva tartás.Ha a műholdas térképen kinagyítva végig követjük a Kinizsi utcán a Műv háztól a határ felé haladva az útszakaszt, akkor úgy tudnám behatárolni a "tett színhelyét", hogy a Báthory és a Dobó István utca közötti részen van egy liget, és ennek a középső részén találták meg Nórit. Jól látható egyébként, hogy a lakóházak melletti erdőcskéről van szó.A kerítésnél pontosan ott van egy kiskapu is, döbbenetes, hogy az elkövetők nem tartottak attól, hogy bárki kiléphet onnan!!!A kocsma szemben, szinte a Dobó István utca sarkán van, de szerintem akkor már zárva volt.Viszont! Az iskola udvarában most is gőzerővel folyik az építkezés, sok munkással.A konténerek még mindig ott állnak.Most beszéltem egy ismerőssel,aki szentül meg van győződve róla, hogy első körben biztosan nem hallgatták ki ezeket az embereket, mert Nóri baráti körét,(leginkább a fiatalokat) és közvetlen ismerőseit faggatták.Létezik, hogy ekkora baklövést követett volna el a rendőrség? Ennyire amatőrök nem lehetnek, hisz tőlük is kellett volna DNS-t venni, hisz ez kézenfekvő lett volna szerintem. Nem tudom miért érzem így, és hogy minek a hatására villant be éjszaka ez a "vendégmunkás" lehetőség, de azt mondják nincsenek véletlenek...
Kedves Keselyőbérc és György, ha időben egyeztetni tudunk, akkor szívesen látjuk önöket, bár a közeljövőben családi ügyek több hétre Erdélybe szólítanak.

Csillagocskám 2009.03.04. 16:39:38

Kedves Evo!
A Műv ház is a Kinizsi utcára nyílik, és az iskola udvara is, ahol a konténerek vannak!

Csillagocskám 2009.03.04. 16:47:00

Hangsúlyoznám még egyszer, ez egy jól belátható kis erdőcske, amiről szó van, pár fával és bokorral! A térképen, ha átkapcsoltok "műholdas" opcióra kitűnően látszik.

Evo 2009.03.04. 21:07:42

Kedves Csillagocskám!

Jópár hónappal ezelőtt, azaz nem sokkal Nóri halála után már túlestünk az útvonalak, a helyszín, az intézmények elhelyezkedése stb. megnézésén térképen és műholdas felvételen is. Sajnos, voltak olyan dolgok amik ezeken nem látszódtak ilyen volt a kocsma elhelyezkedése és az építkezés, amikőr sajnos a hírek sem szóltak. Ezért is hozott minket ennyira lázba az új információ.
Köszönjük, hogy mint helybeli és mint érző ember,Ön is ennyire szívén viseli Nóri halálát. Ahogy azt is, hogy ennyit segít nekünk, nagyon hálásak vagyunk az információiért!

Keselyőbérc 2009.03.04. 21:17:50

Kedves Csillagocskám!

A gyilkosságok túlnyomó többségében az áldozat ismerte a gyilkost. Emiatt első körben az ismerősök között kell keresni. Szerintem, ha ott lett volna, már meglenne! Ezért most abból indulok ki, hogy nem ismerték egymást. Ellenben a gyilkosoknak valami miatt arra volt dolguk, és egy csapatnyi ember már egy egész brigád. A kerítés, mint helyszín engem is zavarba ejtett, de úgy hiszem, hogy nem ott történt a gyilkosság. A halott lányt oda cipelhették, ledobták, és rögtön távoztak. Talán, ha nincs ott a kerítés, beljebb is vitték volna. A kapu nem zavarta a gyilkosokat. Ha valaki kijött volna a házból, akkor most két embert gyászolhatnánk. Akik ezt a rémtettet akkor elkövették, semmitől sem rettennek vissza.
Többen is úgy gondoljuk, hogy érdemes megnézni a helyszínt, mert az ott szerzett élmények mindenkiben más és más gondolatokat ébresztenek.
Viszek fényképezőt is, és lefotózok mindent.
Segítségeteket előre is köszönjük!

marky@life 2009.03.04. 21:30:02

@asperjangyorgy: A Lacháziak közönyösek lehetnek valóban, de Nóra ismerősei félnek, nagyon félnek.
Nekem sikerült elérnem Nóra legjobb barátnőjét e-mailen 2 hete és válaszolt is. Ezt írta:
"Helló!
Nos nem is tudom,hogy kezdjem!Lacházán mintha az emebrek elfelejtették vna már vagy nemtudom!Igazábol nem járok utcára nagyon így nemtudom!Szülei hmm... reményt ad nekik Nóra kishuga talán!De egyk. eléggé kivannak Hogy én hogy viselem? nem lehet akkora fájdalmam mint a szüleinek mert nem kiskora óta ismertem!De iszonyú elveszteni a legjobb bnőm így 15 évesen"

marky@life 2009.03.04. 21:40:44

Jövő hétvégén találkozzunk Kiskunlacházán? Ki van benne?
Beszélgetés és Nóra sírjának meglátogatása(még leírni is borzalmas)

Keselyőbérc 2009.03.05. 08:12:06

Kedves marcell@life!

Tervezzük a találkozást, vagy a jövő héten, esetleg utána. Még nem tudom, hogy ki, és mikor ér rá, de megyek!

Evo 2009.03.05. 12:01:37

Keselyőbérc!

Az általa tálalt eseményláncolathoz mindenképpen tudni kellene más információt is. Történtesen azt, hogy a lány még élt e amikor a megtalálása helyére került. Halála után volt olyan hír, hogy körülötte lehetett látni hogy "kapart" a földbe, talán mászni akart. Ha így történt, akkor át kell gondolni ezt a verziót.

lszabi88 2009.03.05. 12:10:59

Szia Evo!
Állítólag tényleg volt olyan hír, hogy Nóra megpróbált elmenekülni a támadói elől, és így sikerült neki a földbe nyomokat kaparni!Ugyanakkor azt mondták, hogy a körme alól kiszedett földminták a Duna partjának földmintájával egyezik meg!Ha mindez igaz, akkor a lányt nagy valószínűség szerint nem ott erőszakolhatták meg!Az a hír is járja, hogy a kiserdőbe félholtan vitték már vissza, és akkor ott hallhatott meg szegény!Nem tudom, hogy ezek az infók is csak pletyka értéküek- e, mindenesetre több helyen is olvansni lehetett róla!

Keselyőbérc 2009.03.05. 13:14:44

Kedves Evo, Szabi!

Az eddig kiszivárgott információ morzsák mind hamisnak tűnnek. Magam is csak tippelek, és próbálok keresni valamilyen megoldást.
Úgy hiszem, hogy Nóri már nem élt, mikor odakerült az erdőbe. Ezzel tisztában lehettek a bűnösök is. Lehet, hogy a lány nem ismerte korábban őket, de a helyet - ahova vitték -, az autót, a ruházatot felismerte, és emiatt végeztek vele. A másik gondolatom az, hogy a tettesek nem vittek volna magukkal ruhadarabokat. Inkább az történhetett, hogy a valódi tetthelyről - ami lehetett jármű, bódé, ház, kocsma stb. -, csak a lányt tüntették el gyorsan. Olyan gyorsan, ahogy csak lehet, és ami lemaradt, azt nem vitték utána. Ha esetleg a kocsmából indult volna a támadás, az sem lehetetlen abban az esetben, ha már csak ez a társaság mulatott ott. Akár helyszínként is szóba jöhet. Az akkori hűvös, nyirkos idő miatt nem tartom valószínűnek, hogy a szabad ég alatt erőszakoskodtak a rablógyilkosok!

Evo 2009.03.05. 13:30:09

Tudjátok, én azért szívesen venném azt az információt hogy a dns-t vajon miből vették? Sokat dobna a találgatásainkon, ha lehetne tudni, hogy ondóból vagy más váladékból esetleg szőrből..?
Feltételezem, hogy egy primitívebb horda nem húz kotont mert szarik rá, hogy az otthagyott dns alapján azonosítható lesz.
Ha viszont nem ondóból volt a dns, akkor feltételezhetően erre a nyomra ügyelt, vagy ügyeltek az elkövetők, ami maga után vonja, hogy intelligensebbek voltak és pontosan tudták, felmérték mi ennek a következménye.
Én csak azért rágódom ezen, mert ha nem ondóból volt a dns (tehát elővigyázatos volt az elkövető), akkor én kitartanék az eredeti elképzelésem mellett az elkövető személyét illetően.

lszabi88 2009.03.05. 13:46:41

Hát hallod Evo, ezen sokat gondolkodtam én is!Szerintem viszont ez egy olyan információ, amit a rendőrség talán még a tettesek esetleges kiderülése után sem fog elárulni!Mondjuk, ha tippelnem kéne, én azt mondanám, hogy nem feltétlenül ondóból vannak a minták!A folytogatás és más egyéb érintés során, például maradhatott bőrminta a tettesektől!Illetve már az izzadság kis koncentrációjából is ki lehet mutatni a DNS profilt!Azért a nyomozás eddigi sikertelenségén látszik, hogy az elkövetők nem voltak teljesen elővigyázatlanok és primitívek!Akkor már rég meg kellene, hogy legyenek!

Evo 2009.03.05. 14:10:57

Szabi,
őszintén. Egy fekete mocskos körmű, ápolatlan vendégmunkás, akinek az iqja addig terjed hogy minden nőnek odakiabálja a létráról hogy "de megb...nálak", foglalkozik azzal hogy gumit húzzon? Annak árát inkább elissza, és nem is hiszem hogy erőszak előtt bemenne a patikába gondosan, gumit venni.. Az olyan, ösztönlény.
Nem vagyok pszichológus, se kriminológus, de véleményem szerint, ha a dns nem ondóból volt kimutatható, akkor ki is lehet zárni a munkásokat.
Csak az információ hiányzik,de az nagyon, hogy miből mutattak ki dns-t?

lszabi88 2009.03.05. 14:37:01

Igen, ezekben teljesen igazad van!Én oda akartam kilyukadni, hogy ha valaki annyira primitív, hogy egy ilyen tett elkövetésénél, még csak nem is védekezik, akkor az nem csak egy hibát követ el!Az ilyen ember, mivel magyarán szarik mindenre, olyan hibák tömkelegét produkálná, hogy már rég rátaláltak volna a rendőrök!Mivel a tettesek még nincsenek meg, ezért gondolom, hogy elővigyázatosabbak lehettek!Bár én már nem lepődnék meg semmin!

Balatoni Napsugár 2009.03.05. 15:07:07

Tisztelt Asperján György Úr!

Naponta olvasom irásait, és a hozzászólásokat.
Csak drukkolni tudok Önnek ill. Önöknek.
Amiért most irok az az, hogy szeretnék Önnel pár szót váltani, de nem itt, ezen az oldalon.
Ha küldene valami elérhetőséget, megköszönném.

asperjangyorgy 2009.03.05. 17:14:47

Kedves Balatoni Napsugár! Kérem, jelöljön be az iwiwen és ott írhat úgy nekem, hogy én olvasom a mondandóját. Köszönöm. Kézcsókkal A.Gy.

Keselyőbérc 2009.03.05. 19:54:16

Kedves Iszabi88!


Ilyen bűntényt csak, és kizárólag primitív emberek követnek el! Kellett lenni mintának, nyomnak nagy számban. A kérdés, hogy hová vezetnek ezek a nyomok. Az építőipari munkásokat
kizárnám. Nem biztos, hogy ott éjszakáztak, és
különben is, aki nappal dolgozik becsülettel a
megélhetéséért, az nem lehet olyan mocsok ember,
hogy munkatársaival együtt a munkaterület melletti művelődési ház vendégeit gyilkolássza!
Pusztán gondolkodtam lehetőségekről, de a felmerült szempontok nagy része kizárható.
Természetesen a kocsmárosra sem gyanakszom.
Eddigi gondolataimat, és a neten keringő vélelmeket próbálom összeházasítani. Lehet, hogy nem sikerül, de az is lehet, hogy esetleg igen.
Hogy átutazó ismeretlen idegen követte el, az nem
valószínű, ezért áttérnék a legnagyobb valószínűségű lehetőségre. Jellemrajz, és elemzés
kívülálló módra, az elkövetőről, és társairól:

1. Végtelenül primitív
2. Bandába rendeződött
3. A társadalmon belül zárt közösségbe tartozó
4. Nem tiszteli a törvényeket
5. Semmibe veszi a másik embert
6. Lelkiismeret-furdalás nélkül gyilkol
6. Értékeit erőszakkal szerzi
7. Tetteiért nem vállalja a felelősséget
8. Ösztönösen cselekszik
9. Nappal nem dolgozik, éjszaka él
10. 25 évesnél fiatalabb

A fenti felsorolás érzéseim alapján keletkezett, de nem hinném, hogy sokat tévednék. Nos, ilyen fiatalokból nem lehet arrafelé túl sok.
Talán emiatt is lehet, hogy a 6 cigányos változat mindjárt a gyilkosság után szárnyra
kapott. Ehhez járult, hogy a rendezvény során küldtek is el onnan oda nem illő fiatalokat.
Mindemellett tudni vélik, hogy Nórit korábban életveszélyesen megfenyegették cigányok.
A fenyegetés úgy szólt, ha nem adja magát önként oda, akkor megerőszakolják, és megölik!
A fenyegetést sajnos beváltották! Ugyan konkrét személyhez hivatalosan még nem köthető,
de ilyen előzmények után nem csoda, hogy sejteni vélik az elkövetők kilétét. A történethez hozzátartozik még a hatodik elkövető rejtélyes halála. Ha nem pletyka az egész, akkor akár igaz is lehet. Nincsen ugyanis semmi ellentmondás benne!
A rendezvénytől távol tartott, Nórira vágyók, odakint vártak áldozatukra. Nem kétséges,
ismerték a lányt. Kellett nekik nagyon, mindenáron! Az erőszakon kívül semmilyen más esélyük nem volt, hogy megkaphassák! Tettüket előre eltervezték, és vártak órákon keresztül.
Látván Nórit egyedül távozni, tudták, hogy eljött az ő idejük. Tömegesen lerohanták, kiélték
aljas vágyaikat, kirabolták a szerencsétlen, és védekezésre képtelen gyereklányt, majd végeztek vele, hogy ne tanúskodhasson ellenük A nyomok azonban beszélnek helyettük is!
Talán a következő választások után, miután a cigányság, és a nyugdíjasok egy része leszavazott, kiderülhet az igazság! Addig viszont tervszerűen elhúzódhat a nyomozás, lehetőséget biztosítva Horák Nóra elfeledésére. A recept kísértetiesen hasonlít az olaszliszkai
tanárgyilkossághoz annyiban, hogy nem nagyon tudunk börtönben ülő gyilkosokról, habár
az elkövetők ismertek. Ilyen rendőri erő, és nyomozói munka mellett már tudniuk kell valamit a rendőröknek, még akkor is, ha nem mondják! Nagyon remélem, hogy az eredmények –legyen az bármi is – nem maradnak titokban. Nem hagyhatjuk, hogy ezt a szégyenletes esetet
eltussolják!

lszabi88 2009.03.05. 21:37:43

Kedves Keselyőbérc!
Az életveszélyes megfenyegetést úgy tudom, Nóri barátnői a rendőrségen cáfolták, úgyhogy ezt többé nem vették figyelembe!Sőt, a rendőrség az egyik elkövető öngyilkosságának tényét is cáfolta, tehát úgy tűnik, hogy ez is pletyka értékű!Mindenesetre én még mindig nem felejtettem el, hogy maradt 2 ember akit a Lacháziak meggyanusítottak, de még mindig nem tudni róluk, hogy tisztázták-e magukat!

Keselyőbérc 2009.03.05. 22:29:23

Kedves Iszabi88!

Én vélelmekről, mondjuk úgy, hogy pletykákról, valamint gondolatokról írtam. Nem tudok igazságtartalmukról meggyőződni, pusztán rendszereztem, hogy mi forog közszájon.
Bármi lehet az igazság, és annak ellenkezője is!
Az is lehet, hogy jól gondolja a nép, és az is, hogy nem! Egy biztos, ritka alja népek követték el a gyilkosságot. Eddig több, különböző, és egymástól eltérő változatot képzeltem el, de kétségtelen, hogy az elejétől vélt változat a legvalószínűbb. Ez nem azt jelenti, hogy tényleg úgy történt, de történhetett úgy is!
Az öngyilkosság tényének cáfolata nem jelenti azt, hogy nincs halott. Az is lehet, hogy egyszerűen megölték, ezért nem történt öngyilkosság. Az is furcsa, hogy a hírek között
semmilyen megerősített információ nincsen.
A híreket valaki közölte. Ha nem álhírek, akkor kell lenni igaz állításnak is. Sok az ellentmondás. Itt valamiféle taktikai harc folyhat! Ha mi végig tudjuk gondolni, akkor a rendőrség is képes rá. Ők viszont utánajárhatnak, és kérdezhetnek. Szerintem még jó darabig vizsgálgatnak, aztán csak mondanak valamit. Valamit, amiről szakértőik azt mondják, hogy ezt el lehet mondani. Nem biztos, hogy az igazságot fogjuk hallani!

Evo 2009.03.06. 10:09:45

Kedves Keselyőbérc!

A rendőrség sokáig azt sem mondta, hogy Nórit megerőszakolták. Ha jól tudom, ezt később megerősítették, de azt nem hogy több elkövető volt. Annyiban hagyták, hogy "lehetséges több elkövető". Ha a dns nem ondó formájában maradt vizsgálható állapotban, akkor ez a lehetséges több elkövető nagyon is labilis lábon áll. Hiszen a kislány érintkezhetett másokkal a szórakozóhelyen, akár véletlenül is - ezt sajnos, csak az támasztaná alá ha kiderülne, honnan van a dns minta.
És innen borul a kör. Egyáltalán nem kell ahhoz bandába rendeződni, nappal aludni éjjel élni, és zárt közösségbe tartozni ahhoz hogy valaki ilyen tettet elkövessen. Ez véleményem szerint elég elég szűklátókörű okfejtés.
Számatalan példát tudnék felsorakoztatni, amikor ilyen tettek elkövetői egyáltalán nem primitív emberek, sőt sok esetben köztiszteletnek örvendő egyének, akiknek tette még a közvetlen környezetükből is megdöbbenést vált ki.
Ilyen tettet elkövethet pszichopatikus, szociopatikus személyiségű ember is, akikről viszont köztudott hogy az esetek többségében akár az átlagnál magasabb intelligenciával is rendelkezhetnek.
Én pl. a mai napig nem vagyok meggyőzve arról hogy ezt a tettet több ember követte el. Ez határozottan sehol sem lett kijelentve, sem alátámasztva.
Viszont nyilván ha cigány elkövetőkre gyanakszanak- mert az lehet a legkézenfekvőbb az ottani viszonyokat ismerve- , akkor ebben az esetben érthető a bandázós erőszakoskodás feltételezése, hiszen cigányt bűncselekményt elkövetni szinte kivétel nélkül hordában láthatunk. Egyedül egyik sem olyan bátor legény.
Még mindig fentartom a véleményemet, hogy ez az ügy leginkább azon áll vagy bukik, hogy milyen anyagból gyűjtötték a dnst. Ez az egyetlen információ tézisek sokaságát döntheti vagy erősítheti meg.

lszabi88 2009.03.06. 10:40:27

Lehetséges, hogy a nyomozás is azért halad ennyire nehézkesen, mert a rendőrség bandák körül keresgél elsősorban!Holott ugye könnyen lehetséges az is, hogy ezt a tettet egyedül követték el!Mivel a rendőrök a csoportok figyelésére koncentrálnak, az egyedüli elkövető ki tud kerülni a látószögükből!Természetesen, ha ondóból van a minta, és több ondóból, akkor egyértelműen ki lehet mondani, hogy csoportos volt a támadás, de -ahogy Evo is megfogalmazta- ha nem, akkor bizony nagyon sok embertől származó minta lehetett a lányon!Én már régebben írtam egyszer, hogy akár még az édesapja mintája is rajta lehetett!Ugyanis a holttest megtalálásakor, a polgárőr szerint, az édesapa, kabátjával takarta le a lány testét!Ugyan ennek nincs semmi jelentősége, de sajnos ebből is látszik, hogy a nem ondóból származó minta esetén, mennyire sok lehet a falsch nyom!

Evo 2009.03.06. 12:00:46

Szabi!

Igen, pontosan erre akartam célozni.. :)

Keselyőbérc 2009.03.06. 12:10:10

Kedves Evo, Iszabi!

Igazatok van! Valóban sokféle úton indulhatunk el.
Tényekre nem, csak megérzésekre számíthatok.
Nézzük mégegyszer. Hűvös, nyirkos, sötét hajnalon valaki, vagy valakik rossz szándékkal tartózkodnak a környéken. Valamilyen cél vezérli őket. Mivel továbbra is úgy hiszem, hogy nem magányos támadó volt, ezért többes számot használok. Mi lehetett az eredeti szándék a diszkó körül? Bejutni? Elkapni valakit? Kirabolni bárkit? Esetleg Nóri volt a cél? Betörők, akik véletlenül arra jártak? Nem tudhatjuk. Talán egyszer kiderül. Mégis azt súgja valami, hogy a rendőrök már sejtik, kik lehetnek a tettesek. Ennyi nyomozó hónapokon keresztül dolgozik, nem lehet, hogy semmire se jussanak! Ha meg végleg elakadnának, tizennégy hatósági ember két hét alatt begyűjtheti a mintákat az egész településről. Ha ott élnek a tettesek, akkor így biztos horogra akadnának! Akkor is, ha egyedül, ugyanúgy, ha többen voltak.

Evo 2009.03.06. 12:22:09

Én bíznék a szavaiban, de sajnos nekem olyan érzésem van, hogy sose fogják kideríteni ki volt az elkövető.. :(

lszabi88 2009.03.06. 12:41:42

Azon gondolkoztam még, hogy vajon abban az esetben ha nem ondóból származó mintákról van szó, akkor vajon egyértelműen ki lehet-e deríteni, hogy az X számú fellelt DNS-ek közül melyik származik a gyilkosoktól, és melyik nem!Ugyan egyértelmű, hogy a nyakon talált DNS minta a folytogatótól származik, de ne felejtsük el, hogy a folytogatás ténye sincs megerősítve senki által!Az is érdekes lehet még, hogy vajon a rendőrség már tudja-e, hogy a Nórin található minták közül konkrétan melyik a gyilkosoké, vagy csak ők is annyit tudnak, hogy van X darab DNS, és valószínűleg néhány a gyilkosoktól származhat!Ez némiképp megmagyarázná a rengeteg tanú kihallgatását, és a 98 minta levételét!

Keselyőbérc 2009.03.06. 16:17:07

Kedves Evo!

Egy ilyen bűntett nem a semmiből pattan elő.
Előzménye kellett hogy legyen. Az elkövetők
egy része szinte biztos, hogy más ügyekből kifolyólag már a hatóság látókörébe került korábban. Az ilyen figurák körében is érdemes vizsgálódni! Általában a helyben lakóknak, és a polgárőröknek is szokott lenni némi ötletük, hogy kik jelentik a veszélyt. Ha bizonyítani nem is tudják, de rendszerint jól sejtik, hogy kitől is kell félni! Szerintem 100% az esélye, hogy elkapják a gyilkosokat, ha akarják. Lehet, hogy már begyűjtötték őket, és most éppen dolgoznak rajtuk. Eredményről pedig csak akkor hallunk majd, ha megdönthetetlenül rájuk is bizonyítják tettüket!

lszabi88 2009.03.06. 18:28:58

Újabb szép példája ez a Magyar igazságszolgáltatásnak:

"Csütörtökön délután négy körül a Bicskei Rendőrkapitányság járőre állított meg a Deák Ferenc és a Kossuth Lajos utca kereszteződésében egy személyautót, amelyben ketten ültek. A kezében mobiltelefonnal vezető 25 éves férfit 3000 forintra bírságolta volna meg az intézkedő törzsőrmester, de az illető nem ismerte el a szabálysértést, így a rendőrök beültek a rendőrautóba, hogy megírják a feljelentést.

A sofőr és 29 éves utasa ezek után szidalmazni kezdte a járőrt és mobiltelefonnal is fényképezték őket. Amikor pedig a törzsőrmester kiszállt a járőrautóból, a sofőr támadásba lendült és le akarta fejelni. A támadást a rendőr úgy hárította el, hogy egyszerűen hátralépett egyet. Ezek után testi kényszert alkalmaztak a járőrök, megpróbálták hátrabilincselni az agresszív sofőr kezét. Ekkor avatkozott be az akcióba a személyautó utasa, aki mindenáron szerette volna megakadályozni a rendőri intézkedést.

A rendőrök elleni támadásban állítólag az enyingi Sztojka család egyik tagja is részt vett, legalábbis erről értesítette az MNO-t egyik olvasója. Ezt R. Szabó Ágnes nem tudta megerősíteni, de arról beszámolt még, hogy a férfiak ellen hivatalos személy elleni erőszak miatt indul eljárás, DE ELŐBB A BICSKEI RENDŐRKAPITÁNY KIVIZSGÁLJA, HOGY ARÁNYOS VOLT-E A RENDŐRI INTÉZKEDÉS!!! Ezután az illetékes ügyészségi nyomozóhivatalhoz kerül az ügy. A két férfi jelenleg szabadlábon védekezhet."

Sirlamas, hogy hatóság elleni erőszak esetén is a bűnösök joga az előrébbvaló!

Keselyőbérc 2009.03.06. 19:03:13

Kedves Iszabi88!

A rendőrség a sorozatos rendőrök elleni támadásokból levonhatna némi következtetést.
Az ilyen természetű különleges-magyar állampolgárokat el kellene tiltani a vezetéstől.
Az agresszív fiatal úgy érzi, hogy neki mindent lehet. Mit várhatunk egy olyan polgártársunktól, aki nekiront a rendőrnek, hogy erővel szerezzen érvényt igazának? Velünk mit tesz, ha vita támad? Agyonver, leszúr, esetleg kiveséz? És lazán megteszi ezt rajta kívül még számos haverja! Ha ez a kisebbségi népi kultúra, akkor ebből köszönöm, de nem kérek! Inkább fizetek mégtöbb adót, de fékezze meg őket valaki!

lszabi88 2009.03.06. 19:27:29

Kedves Keselyőbérc!
Bevallom, engem már nem is ez a viselkedés lep meg!Ez a fajta viselkedés sajnos most már szinte mindennapos a bűnözők körében!Én legjobban már nem ezen vagyok fölháborodva!Sokkal inkább az idegesít, hogy miért kell ilyenkor vizsgálatot indítani a rendőrök ellen??Ha egyszer valaki hatóság ellen támad, az viselje a következményeit, és ennyi!A rendőr pedig azért rendőr, hogy intézkedjen ahogy kell, ahogy jónak látja!Kit érdekel, hogy "szegény" bűnözőt aránytalan bántalmazás érte elfogása közben??Senki nem mondta neki, hogy támadjon rendőrre!Hát nehogy már a rendőrt büntessék meg azért, mert a bűnöző rátámadt!Különben is, mire jó ez az "arányos intézkedés"??Esélykiegyenlítés a "küzdő feleknek"??

asperjangyorgy 2009.03.06. 20:03:58

Részlet a Kurucinfo írásából:

Nem fogja megúszni a büntetést a 14 éves Nóri gyilkosa, mert a rendőrök - több száz kiskunlacházi férfi elszámoltatásán túljutva - immár a tettes búvóhelyének közelében járnak - tájékoztatott Papp Péter, a Pest megyei Rendőr-főkapitányság bűnügyi igazgatója. (De miért csak egyes számban említi, mikor tudjuk, hogy öten követték el a bűntettet? Ilyen durván akarják a többit kimosdatni?- a szerk.) Elmondása szerint olyan nagy munka ez, mintha egy 10.000 darabos puzzle összeillesztésén munkálkodnának a nyomozók.
A bűnügyi igazgató hozzátette: jelenleg a Kiskunlacháza térségében lévő településeket fésülik át a rendőrök, és a tanyavilágot is nagyító alá veszik. Napról napra bővül a kihallgatottak köre, és a DNS-minták vétele is folyatódik. „Nagyon sok mindent tudunk a gyilkosról: ismerjük a szokásait, a habitusát, ám megnevezni még nem tudjuk az illetőt” - fogalmazott a rendőri vezető, kérve: próbálják elhinni az emberek, hogy egyelőre több nem osztható meg a közvéleménnyel, ugyanis azzal csökkentenék a tettes kézre kerítésének esélyeit.
A rendőrség optimizmusát teljes mértékben osztja a neve elhallgatását kérő, a kriminológia legsötétebb oldalait is kiválóan ismerő szakértő. Az MTI-nek elmondta: ismeretei szerint nagy a valószínűsége, hogy a tettes nem kifejezetten Nórira, hanem egy magányosan hazafelé induló csinos lányra várt. Elvileg épp olyanra, mint amilyen a későbbi áldozat volt. A szakértő - a lány ismerőseinek elmondására hagyatkozva - hangsúlyozta: a koránál fejlettebb, nagyon csinos és kedves, kitűnő hip-hop táncos mozgása lenyűgözte a férfiakat. Azon az éjszakán is többen szerették volna hazakísérni. Egy minden valószínűség szerint messzebbről érkezett férfi úgy 2-300 méterre a művelődési háztól megbújva csak arra várt, hogy egy fiatal lány toppanjon a látókörébe. A fák takarásában azonnal támadott, majd kereket oldott.
A szakember úgy véli: teljesen természetes, hogy a diszkóban táncoló 150-200 fiatal, illetve a környéken ácsorgó, a lányt jól ismerő helyiek kihallgatásán kellett túljutnia első körben a rendőrségnek. Ennyi tanút „végigzongorázni”, a kicsit is gyanúsaktól DNS-mintát venni és azt megvizsgáltatni, rengeteg időbe telik. Ám most már a környék települései is sorra kerültek, bővült a kör, és a gyilkos ott lapul ebben a körben. A kriminológus úgy tudja: a férfi DNS-e rajta volt az áldozat ruháján, márpedig ennek alapján 100 százalékosan be lehet bizonyítani, ki volt a tettes. Különös és érthetetlen - tette hozzá a szakértő -, hogy a 11 millió forintos nyomravezetői díj eddig senkit sem csábított súgásra. Kellett tudnia valakinek vagy valakiknek, hogy családtagjuk, barátjuk akkor éjjel 3 körül nem volt otthon.

Én azt olvasom ki az írásból és a rendőrségi nyilatkozatból, hogy a Pest-megyei Rendőr-főkapitányság nyomozói továbbra sem tudnak semmit, csak szeretnék megnyugtatni a lakosságot. Ebben a nyilatkozatban az az igazán félrevezető, hogy a bűnügyi igazgató úgy tesz, mintha vármit is tudnának. De nem tudnak semmit. Amit a kriminológus mond, az egy ostobaság. Egész biztos, hogy valaki nem csücsült az akkori hidegben órákon keresztül a bokrok, fák tövében, hátha arra sétál magányosan egy fiatal lány. Akik ezt a bűáncselekményt elkövették (és egészen biztos vagyok benne, hogy nem egy ember tette), azok pontosan ismerték Nórát. Ha igaz az az információ, amely egy helyi lakostól a tudomásomra jutott, akkor pedig végképp semmi sem úgy történt, ahogyan a bűnügyi igazgató és a szakértő mondja.
Most már csak arról van szó, hogy az elkövető DNS-e Nóra ruháján volt, nem valami másról? És miért tartja érdekes és elgondolkodtatónak a szakértő, hogy a 11 millió senkit nem mozgat meg? Abban a körben, ahol az elkövetők találhatók, nem mozdul senki, mert annak újabb emberhalál lenne a következménye. Az, aki képes volt mindazt megtenni a gyereklánnyal, amit megtett, az bármire képes, mert nincs veszíteni valója. A szakértő által elmondottak teljes mértékben életszerűtlenek, miként a bűnügyi igazgbató által elmondottak is. Nagyon ostobán jár el a rendőrség, hogy bizonyos, akár félrevezető információkat nem hoiz nyilvánosságra. Ezt azért nem teszi, mert valójában semmit nem tud, és maga alatt vágná a fát, ha félrevezetné a tetteseket, ugyanis az számukra nem félrevezetés lenne, hanem biztosíték, hogy a rendőrségnek fogalma sincs az elkövetők személyéről. Ha a rendőrség megpróbálná megosztani az elkövetők személyét, miként azt többször is felvázoltam, akkor talán mozdulna valami.
Így nem lesz meg az elkövető
A megyei nyomozók néhány napon belül újabb hosszabbítást kérnek, újabb két hónapot. Lényegében ez a mostani nyilatkozatuk is ezt szolgálja. Előkészítik a terepet az ügyészségen és a nyilvánosság előtt.

asperjangyorgy 2009.03.06. 20:18:17

Valamit elfelejtettem. Hogy a bűnügyi igazgató mellébeszél, azt legjobban ez a mondata érzékelteti:
"Nagyon sok mindent tudunk a gyilkosról: ismerjük a szokásait, a habitusát, ám megnevezni még nem tudjuk az illetőt”
Akinek ismerem a szokásait, a habitusát, az meg is tudom nevezni. Említek pl. egy szokást a sok közül: az illető szeret (mondjuk, ha egyedül követte el a tettet, ami persze teljességel kizárt) éjszaka egyedül csámborogni a sötét, hideg utcákon, és leütött, vagy fojtogatott kamaszlányokkal közösülni. De kérem szépen, ez agyrém! És a habitusa! Bűnügyi igazgató úr, a habitus az alábbiakat jelenti: 1. magatartás, viselkedésmód, 2. lelki alkat, 3. orvosi kifejezésként valamely betegségre való hajlam. Vagyis: ismerik egy nem ismert ember magatartását, viselkedésmódját, lelki alkatát. Hát nem ismerik. Már csak azért sem, mert itt a kollektivitásban megmutatkozó habitusról kellene beszélni, olyan emberekről, akik közösen, együttesen, csoportban bármilyen aljasság elkövetésére képesek.
Hogy miért nem lehet (nagyon nagy valószínűséggel) magányos elkövető a gyilkos, az erőszakot tevő, azt számos alkalommal kifejtettem itt a blogban. Amit a bűnügyi igazgató úr mond, sajnos, tökéletes semmitmondás. A rendőrségnek fogalma sincs az elkövetőről, és meggyőződésem, ha most a környező településeket, tanyákat stb. kezdik vizsgálni, akkor nagyon-nagyon a sötétben tapogatóznak. Ennek a gyilkosságnak, illetve az ilyen típusú gyilkossá
gnak az elkövetőit két-három nap alatt el szokás fogni. Ha ez mégsem történik meg, csak azért, mert akik az adott nyomozói mu nkát végzik, hatalmas hibák sorozatát követik el (lásd a tatárszentgyörgyi esetet. Ott is a pest-megyei rendőrség domborított, nem is akármilyet!!!)

Keselyőbérc 2009.03.06. 20:23:56

Kedves Iszabi88!

Furcsának tűnik az egy elkövetős változat, de nem lehetetlen. Többszáz méterre várakozni, majd lesből támadni, kissé meglepő. Egy ember jobban megőrzi titkát, mintha többen lennének az érintettek. Az illető talán azon az úton szokott járni, ismerhette a lányt. A környéken lakik, gyalogosan érkezhetett, nem feltétlenül fiatal.
Ha ez történt volna, akkor egy rendőrkutya megoldást jelentett volna már az első napon!

asperjangyorgy 2009.03.06. 20:23:57

A szakértő egyik mondata:
"A fák takarásában azonnal támadott, majd kereket oldott". - mármint a tettes.
A szakértő vehette volna magának a fáradságot, hogy utána néz, azon a részen nincsenek takaró fák. Másrészt egy magányos lány egy magányos férfit észrevéve azonnal iszkolni kezd. Nóra sportos volt, kitartóan tudott futni. Ám ha többen voltak a támadók, akkor bekeríthették. De sokkal valószínűbb a kocsis támadás. De erről most nem akarok szólni. Csupoán azt kívántam érzékeltetni, hogy a neves szakértő lehet, hogy neves, de ebben az ügyben ostobaságokat beszél.

Keselyőbérc 2009.03.06. 20:53:13

Kedves György!

Rövidesen megnézzük a helyszínt, és akkor majd láthatjuk a környezetet. Túl nagy fény nem lehetett. Emiatt csak nagyon közelről ismerhető fel a közeledő. Valahonnan előugorva meglephette a lányt. Feltehetőleg késsel kényszeríthette engedelmességre. Jöhetett egy környékbeli házból is. Be is vihette házába, és onnan az erdőbe.
Még autót is használhatott. Nem zárható ki a magányos rablógyilkos sem!
Természetesen kevésbé hiszek benne, mint a több elkövetős változatban, de itt a tények számítanak, nem a hitem.
Ha a nyomozás azt igazolja, hogy egy tettessel kell számolnunk, az akár ott is lehetett a rendezvényen. Látván a készülődő Nórit, előtte eltávozott, és a várható útvonalon elhagyatott részen lesben állt, vagy éppen parkolt! Ez esetben viszont csak magányos lányra támadhatott, mert több ember ellen egymaga kevés lett volna. Tehát vagy tudott arról, hogy a lány egyedül megy haza, vagy valóban bárki megfelelt volna számára.

asperjangyorgy 2009.03.06. 21:02:32

Kedves keselyőbérc, ha jól visszaemlékszik, akkor két hónappal ezelőtt is nyilkatkozott valami semmit a rendőrség, mielőtt kérte a hosszaqbbítást. Ez a hablaty, amit most az Index is és a Stop is leadott (MTI által készített anyag) nem szolgál mást, mint a közvélemény puhítását. Semmi köze semmilyen eredményhez. A rendőrség fényévekre jár a tett elkövetőitől, ha egyedülálló gyilkosról beszél. Nézze meg a Stop-ban a helyszínt. Azon az egyenes útszakaszon hova bűjt volna el a tettes? Sehova. Olyan messze vannak a fák, hogy ha onnan közeledett volna valaki, Nóra biztosan visszafut a művházhoz. Az viszont elképzelhető, hogy vártak rá. Valaki elől, a másik hátul, a mellékutából előlépve.
De, ha igaz, ami a tudomásomra jutott, márpedig eléggé annak látszik, akkor minden másként játszódott le, mint ahogy eddig elképzeltük, és nem véletlen, hogy a rendőrség most már nem Lacházán keresi a tettest, hanem a tanyavilágban, valamilyen elhagyott házban, esetleg... De erről egyelőre jobb hallgatni.

Keselyőbérc 2009.03.06. 22:14:27

Kedves György!

Feltételezem, hogy hónapok alatt a rendőrség csak jutott valamire, még ha titokban is tartják az eredményeket. Ők tudják azt, amit mi nem. Kitalálni úgy, ahogyan valójában történt, szinte lehetetlen a megfelelő információk nélkül.
Magam is a több elkövetős változatban hiszek.
A tanyavilágból érkezhettek az elkövetők, leginkább keleti irányból. Nehéz úgy felállítanom egy modellt, hogy minden bizonytalan. Nem tudom, hogy ott történt-e az eset, ahol a lányt megtalálták, de úgy vélem, hogy nem! Azt sem tudom, hogy volt-e jármű, amit a tettesek használtak, de gondolom, hogy igen. Nem tudhatom az elkövetők számát, de nem lehetetlen, hogy egyedül volt a gyilkos. Nem tudom, hogy kinek higgyek, de nincs sok választásom!
Ha el nem is bújt a támadó, az út szélére lehúzódhatott autójával, kikapcsolt lámpákkal várakozhatott. Ez nem kelt önmagában gyanút!
Amikor a lány mellé ért, csak ki kellett nyitnia az ajtót. Az autóval elvihette bárhová, majd visszahozta az erdőbe. Az is lehet, hogy el sem vitte.

lszabi88 2009.03.06. 22:34:15

Kedves Asperján Úr, kedves Keselyőbérc!
Azért is hoztam ezt a cikket, mert kíváncsi voltam , hogy mit reagálnak rá!Én első olvasatra megörültem a jó híreknek, de amint végigfutottam többször az egyes részeken, rá kellett jönnöm, hogy valami megint sántít!Számomra a legmeglepőbb a fa mögött bújkáló, és áldozatra váró tettes információja volt!Elgondolkoztató, hogy egyedül, hajnali 3 óra körül a hidegben, miért ácsorogna bárki is, leányokra várva?Honnan tudta, hogy pont lesz egy lány aki egyedül fog hazamenni?A falubeliek elbeszélései alapján azt lehetett leszűrni, hogy a fiatalok szinte kivétel nélkül csoportosan térnek haza!A rendőrség állítólagos tettese ismerte a környéket az információk szerint!Ha viszont ismerte, akkor tudnia kellett azt is, hogy a hazafelé tartó lányok általában nincsenek egyedül!Akkor meg minek is várt volna ott egymagában, egész éjjel, egy fa mögött?Hátha egyszer szerencséje lesz??

lszabi88 2009.03.06. 22:52:04

Ja, és még valami!Véleményem szerint az sem biztos, hogy a tettes(ek) azon a párszáz méteres szakaszon kapták el, amit a műv. ház és a holttest fellelésének helye zár be!Lehet, hogy jóval közelebb járt már az otthonához, mint gondolnánk!

Csillagocskám 2009.03.07. 07:51:14

Üdvözlet!
Én most reggel a hírekben hallottam az új fejleményekről, először szintén megörültem, hogy végre történt valami előrelépés az ügyben, aztán egy pillanat alatt ki is ábrándultam, a következő mondat miatt.
"Nagyon sok mindent tudunk a gyilkosról: ismerjük a szokásait, a habitusát, ám megnevezni még nem tudjuk az illetőt”
De hiszen ez már önmagában is ellentmondás! Jól beszél kedves György! Legalább a látszatra vigyázna a rendőrség, hogy ne tegyen ilyen kijelentéseket, hisz egy idegen embernek, akinek nem tudom a személyazonosságát a szokásait és a habitusát sem tudhatom. Hacsak! Nem az építkezésen dolgozott, feketén. De ha mégis ilyen jól ismeri a rendőrség, akkor miért nem tudják beazonosítani??? Most tűt keresnek a szénakazalban?

Balatoni Napsugár 2009.03.07. 08:51:11

Hát én is kiváncsi leszek, vajon tényleg csak a hosszabbitás miatt vették elő az ügyet? Mármint ami a nyilvánosságot illetti. Mert lássuk be, erről a ügyről nem sokat lehet hallani.
De könyörgöm: a fák takarásában, a bokrok közt megbujó férfi!!!!
Az "erdő" ahol megtalálták egy jól átlátható (főleg télen) zsebkendőnyi terület. Ha a tettes megbújt a kb. 20 centis fűben, illetve a vékonyka derekú fácskák mögött, akkor eléggé nyeszlett lehetett. Ha pedig igy volt, nemigen tudott volna elbánni szegénnyel. Főleg nem egyedül. Az "erdő" nem messze van a műv.háztól, közvetlenül az iskola után, ahol az épitkezés folyik. Az utcában végig villanyoszlopok vannak. Tehát világitás van. Az iskola udvara be van ugyan keritve, de teljes mértékben átlátni rajta, rácsos, nem zárt kerités. Tehát ott sem igen lehetett bujkálni. Esetleg a szemben levő utcácskában, de ha gyalog volt a tettes, akkor mélyebben be kellett mennie az utcába hogy ne látszódjon. Véleményem szerint tehát ha akkor jött volna elő, mikor odaért a Nóra, akkor lett volna bőven esélye elfutni a lánynak. Most viszont hogy belegondolok, az épitkezés miatt mintha lettek volna letéve az iskolához, és a kerités mellett az udvarban is nagy gépek, meg miegyebek. Na ezek takarásában meg lehet bujni. Viszont sokkal közelebb van a műv. házhoz. Kb. 10-15 méterre. VISZONT itt még nincsenek házak!!! Amikből látni, esetleg hallani lehetett volna valamit.

Keselyőbérc 2009.03.07. 09:49:02

Kedves Balatoni Napsugár!

Nem bujkáltak a férgek, hanem vadásztak! Vagy utánaeredtek egy művelődési ház közeli parkolóból, vagy elémentek, és bevárták. Ahogy Szabi is utal rá, nem biztos, hogy ott kapták el, ahol megtalálták! Máshonnan is vihették oda. Ha elvitték, miért hozták vissza? Talán nem volt idejük elrejteni a tetthely környékén, vagy nem akarták, hogy lakóhelyük közelében leljenek rá a lányra. Ez a hely a település szélén, vagy külterületen lehet.
Hajnali 5 óra után már élénkül a forgalom, tehát nem maradt sok idejük a cselekvésre.

Keselyőbérc 2009.03.07. 10:05:52

Kedves Iszabi88!

A diszkóból csoportosan távozó fiataloknak csak egy része halad arrafelé, amerre Nóri lakott.
A többiek más utcákon távozhattak. Aki elindult, az útközben meg is állhatott várakozni, esetleg később csoportosan visszatérhettek! No meg telefon is létezik!
Visszatérnék a 6 cigányos változatra. Több helyen olvasható volt, hogy a hatodik fel akarta adni magát, ezért megölték társai. Ez egy teljesen hamis állítás, vagy van valami alapja? Tud valaki halálesetről a környéken közvetlenül a gyilkosság után? Valakinek ugyanis tudnia kell arról, hogy valóban történt-e öngyilkosság, vagy annak álcázott esemény. Az eredeti 6 elkövetős változat ugyanis nagyon hihetőnek tűnik! Ha volt elhunyt társ, akkor annak ismerősei közt kellene keresgélni!

lszabi88 2009.03.07. 10:17:25

Kedves Keselyőbérc!
Egyre jobban azon az állásponton vagyok, hogy nem a közelben kaphatták el!A műholdas térképen végig lehet követni Nóra hazafelé vezető útját!Sokkal alkalmasabb helyek is vannak ezen az útvonalon, ahol valakit észrevétlenül el lehet kapni!Nem hiszem, hogy a műv.ház és a környező épületek, házak közelségében be merték volna vállalni, az elrablást!Hogy miért oda vitték vissza a testet?!A műv. házban mulatókra, illetve az ott lakókra akarták terelni a gyanút!Össze akarták kavarni a nyomozókat!Azonban, lehetséges az is, hogy valamiért útba esett nekik az az erdő, és mivel gyorsan meg akartak szabadulni a testtől, lerakták itt!

Keselyőbérc 2009.03.07. 10:24:29

Kedves Iszabi88!

A legegyszerűbben úgy tudom elképzelni, hogy az erdő közelében csaptak le rá, és a járműben erőszakoskodtak, majd kicipelték a kerítésig.

lszabi88 2009.03.07. 10:40:16

Kedves Keselyőbérc!
Hát igen, ez volt az alapverziónk a beszélgetéseink kezdetén!Aztán később ezt vittük tovább, és színesítgettük!Aztán jöttek más és más meglátások,elképzelések!Igazából azt, hogy melyik ötletünk állhat a legközelebb a valósághoz, azt a terepszemle után lehet csak megállapítani!A műholdas térkép felülnézetből,sajnos nem ad jó leírást a helyszínről!

Keselyőbérc 2009.03.07. 11:27:19

Kedves Iszabi88!

Valóban innen indultunk ki, de most már kellene valami fogódzó, hogy ne csak vaktában keresgéljünk! Az egy elmebeteg által elkövetett
gyilkosság, és a szervezett bűnbanda között azért
elég nagy a távolság. Hajnaltájt, ha nincs 50 méteres távolságon belül senki, akkor sem a rendszám, sem a személy nem ismerhető fel, nem azonosítható. Akárhol lecsaphattak Nórira de szerintem ez az út első szakaszára kellett hogy essen. A maffiózós változat szerint bűntanyára vitték, egyszerűbb esetben nem mentek messzire,
az is lehetséges, hogy el sem vitték.
Egyeztetünk a többiekkel, és körülnézünk majd.
Persze a szemlétől nem várhatunk sokat, de legalább láthatjuk a környéket.

asperjangyorgy 2009.03.07. 13:14:14

Egyet értek Balatoni Napsugárral. Ostobaság azt mondani, hogy a tettesek ott, azon az útszakaszon bújtak el. Tudjuk, hogy nem így történt. Már tudjuk. Már tudjuk, hogy autóval elébe vágtak, elkaptaák és elhurcolták. Már tudjuk, hogy Révfülöpön vannak télen is fűthető, elhagyott vikendházak... Sejtjük, hogy ott mi történt... Tudjuk, hogy miért és körülbelül mikor hozták vissza... Már nagyon sok mindent tudunk, köszönhetően egy-két kiskubnlacházinak, aki nem veszi be továbbra is a rendőrség altató és áltató szövegét... Mert ez a rendőrség nem dolgozik, ez a rendőrség lustálkodik, kényelmeskedik, ennek a rendőprségnek nem érdeke, hogy elkapja a tettest. Most is csak a hamuka, a porhintés zajlott és zajlik, mert fogalmuk sincs, hogy kit keresnek... Fogalmuk sincs. Sajnos, tapogatóznak a sötétben... és nehogy bekapjuk már azt a piskótát, azt a tudatos megtévesztést, hogy Nóra ruháján akadt egy genetikailag elemezhető "anyag", mondjuk hajszál... Tudjuk, hogy nem erről van szó, és már tudjuk, hogy több DNS minta van, tudjuk, hogy miből nyerték... Kb. tudjuk, hogy mi történt... erre van bizonyos, a dolgokat visszaigazoló bizonyság is... Lelepleződött a rendőrség, amikor ezzel a nyilatkozattal és ezzel a megtévesztő kvázi szakértői nyilkatkozattal meg akart téveszteni mindenkit... Nem, már nem tévedünk meg, már átlátunk a rendőrségen, mert tudjuk mi is, amit tudunk... Végre fontos információ birtokában vagyunk mi magunk is, tehát nem vagyunk átverhetők.
Persze, az ügyészség majd ad újabb két hónapot, és a 14 nyomozó újabb két hónapig eltaknyolgat az ügyön... és soha, de soha nem fogják megtalálni a tetteseket... soha... Mi sejtjük, hogy miért nem, és ők pedig tudjuk, hogy mi ezt sejtjük... És egyre többen fogjuk ezt sejteni, mert... meg igen, megpróbálunk segíteni abban, hogy egyre többen sejtsék... mert végre néhány kiskunlacházi rájött, hogy meg kell szólalnia... mert három és fél hónap csak arra volt jó a rendőrségnek, hogy olyan valaki habitusáról és szokásairól lantoljanak, akinek a személyéről foghalmuk sincs.

dalmi2 2009.03.07. 14:57:52

Kedves Asperján úr, Kedves Mindenki!

Régebb óta olvasom már a blog bejegyzéseit, és engem is nagyon érdekel Horák Nóra ügye. Mivel láttam, hogy már kialakult egy beszélgetés, nem szerettem volna beleszólni. De nagy-nagy örömmel olvastam, hogy Asperján úr jövő héten eljön hozzánk. Érdeklődnék, hogy lehet-e már tudni, hogy pontosan mikor, melyik nap jön? Ha nem zavarok, szeretnék csatlakozni a társasághoz!
Üdvözlettel,

Hajnóczi Dalma

asperjangyorgy 2009.03.07. 18:01:21

És persze Ráckevén is vannak fűthető, télen magányos álló vikendházak!

Evo 2009.03.07. 18:32:02

Most nem tudok én a fentiekhez semmi többet hozzáfűzni, csak annyit kérdeznék, hogy és mi van a Mihály térrel? Ott vannak fák? Csak azért bátorkodom ezt megkérdezni, mert ugye én annak idején azt a teret láttam beugrani az eset kapcsán, annak ellenére hogy sose jártam ott....És ezért érdekelne, hogy az a tér mégis milyen? Üres, vagy fás, vagy bozótos, van e ott valami szobor, rá lehet e onnan látni a művház bejáratára, és még sok ilyen kérdésem lenne..

Keselyőbérc 2009.03.07. 21:17:34

Kedves Mindnyájunk!

Van esélyünk! Közös gondolkodással mi civilek is az elkövetők nyomára juthatunk! Igaz, nem sok rá az esély, de mi mindnyájan nagyon szeretnénk biztos helyen tudni az elkövetőket! Egy egész ország elől nem lehet elbújni! És látom, hogy egyre többen teszünk is azért, hogy előremozdítsuk az ügyet. Köszönet mindenkinek, aki legyőzve félelmeit csatlakozik hozzánk!
Tudásunk, erőnk, szeretetünk összeadódik. Küzdjünk az igazságért, Nóriért, mindnyájunkért!

Vikuci 2009.03.09. 12:34:37

Kedves György, lszabi, Keselyőbérc, Evo és Többiek!

Végre ismét hozzá tudok szólni a bloghoz, vizsgáimon túlvagyok..

Gyorsan kérdezném, hogy van-e már konkrét nap kijelölve, amikor Lacházára mennének? Nagyon szívesen csatlakoznék a kis csapathoz, amennyiben volna egy hely számomra is (a benzinköltséghez is szeretnék hozzájárulni természetesen)
Szeretném látni a helyszínt saját szemmel, hátha beugrana valami. Kérem tájékoztassanak ha van fejlemény a témában!

asperjangyorgy 2009.03.09. 12:48:25

Kedves Vikuci! Gratulálok - utólag is - nőnap alkalmaából, és hogy sikeresen túl van a vizsgáin. Mivel még csak tegnap volt nőnap, nem illik megróni, pedig szívem szerint azt tenném: megigérte a beszámolót: a/ az eredményről,b/ arról a bizonyos állásról - és mi történt? - ergyikről sem írt egy árva szót sem. De én megbocsátok, mert kinek, ha nem magának? Kézcsókkal A.Gy.

Keselyőbérc 2009.03.10. 10:39:42

Kedves Iszabi88!

A minták nem keverednek el a rendőrségen véletlenül. Ha annak a mintája tűnt volna el,
aki gyanúba keveredett, attól újra le lehet venni!
Megkérdeztem hozzáértőt, aki néha küld mintákat DNS-vizsgálatra. Ő külföldre küldi, 3 nap múlva jön az eredmény, és kb. tízezer forintba kerül a
vizsgálat.
Nézzünk egy más megközelítést! A rendőrség nem is olyan rossz, mint hisszük. Titkosrendőr, besúgó minden utcában kettő is. Alvilágba beépült kémek, egyéb titkosszolgálati eszközök, plusz a telefon nyomkövetők. A remek technika segítségével napokon belül megkerültek az elkövetők. Talán nem vallották be rögtön, de nem hallgattak sokáig.
Valami miatt azonban nem derülhet ki az elkövetők kiléte. Ki adhat arra utasítást, hogy gyilkosokat szabadon engedjenek, de még a letartóztatásuk tényét is titkolják? Nem egyszerű nyomozó, az biztos! Ha így történt, ami egyszerűen hihetetlen, és bizonyára nem is így volt, akkor milyen szörnyűbb dolog állhat a háttérben?
Milyen érdek létezik, mely semmibe veszi Horák Nóra halálát? Mit tettek a gyilkosok azért, hogy valakik fedezzék őket? Netán hónapokon keresztül dolgoztatva szakembereket a nyomok eltüntetésére!
A fenti változatban nem hiszek, de mint gondolat felmerült bennem.

lszabi88 2009.03.10. 12:18:14

Kedves Keselyőbérc!
Igazad van, az eltűnt mintákat akármennyiszer le lehet venni újra, de az összekeveredettekkel már nagyobb a baj!A cikk írója szerintem arra akart utalni, hogy nem véletlen ez az eltűnés és keveredés!Magyarán néhány minta jobb "elveszve",mert érdekes dolgok derültek ki róla!Abban az esetben, ha ez direkt volt, akkor nem is fogják levenni újra!Én legalábbis ezt szűrtem le belőle!Nagyon remélem, hogy ez megint csak egy újabb pletyka!

Keselyőbérc 2009.03.10. 13:09:52

Kedves Iszabi88!

Megvan a mintakezelés módja, nem hinném, hogy könnyen keverednének azok a minták! A szándékos
keverés meg veszélyes dolog, mert a te mintáidat is hozzákeverhetik az enyémekkel együtt, aztán kondizhatunk néhány évet a sitten ártatlanul, mialatt a gyilkosok élvezik kint az életet.
Azon is gondolkozom, hogy miféle emberszabású lények lehetnek a gyilkosok, ha valóban tussolják az ügyet. Kik lehetnek a hatalom által védettek?
6 cigányért biztos nem vállalná magára senki a népharagot! Lehet esetleg vezető politikus, ismerünk olyant, aki már öletett. Ilyen eltussolás
csak akkor elképzelhető, ha az igazság kiderülése
alapjaiban rendítené meg a fennálló hatalmat!

lszabi88 2009.03.10. 14:12:56

Kedves Keselyőbérc!
Igazából gondoltunk mi már itt sok mindenre!Gondoltunk már arra a verzióra is, hogy azért nincsen még elkövető, mert ez egy befolyásos ember által "megrendelt" gyilkosság volt, és, hogy valaki, valamilyen haszon reményében rendezte meg magát a gyilkosságot is, és a rendőrség látszólagos tehetetlenségét is!Én viszont mostanra már úgy gondolom, hogy nincs semmi a háttérben!Nem hiszem, hogy annyira befolyásos ember a tettes, hogy a hatalom még gyilkosság esetén is kiáll érte!!Az emberek jobb híján csak kombinálnak és ötleteket állítanak elő!A kétségbeesés és a tehetetlenség volt az oka, hogy mindenki mindenfélét kitalált!Itt egyszerűen arról van szó, hogy nem tudnak eredményt fölmutatni az ügyben!Vagy valami fatális hibát ejtettek a nyomok rögzítésénél illetve a nyomozás során (Asperján Úr ki is fejtett jónéhányat) , vagy egyszerűen túl nehéz az ügy!

Keselyőbérc 2009.03.10. 14:31:50

Kedves Iszabi88!

Tényleg töprengtünk eleget. A dolgok lényege néha
az egyszerűség. Talán sem befolyásos ember, sem maffiaszerű szervezet nincs a háttérben. A nyomok azonban kell, hogy vezessenek valamerre. A nyomozók feltehetnek kérdéseket, ellenőrizhetnek dolgokat. Ahogy hallottam, sokan vannak, de talán nem elegen! Kívánom nekik, hogy mihamarabb más ügyekkel foglalkozhassanak, miután eredménnyel zárják Nóri ügyét!

wlady 2009.03.10. 14:57:00

Nem tudom hogy igaz e a hír de nagyon remélem hogy nem!Legalábbis ennyire nem lehet hülye a rendőrség!Ez már túl sok lenne!Egyébként nem hiszem hogy valami befolyásos ember keze lenne az ügyben!Egy ilyen ember nem csinál ilyen mocskos amatőr trágár tettet!Ő elintézné ezt sokkal"csendesebben"!Egyébként az elkövetőnek helyinek vagy legalábbis ismerősnek kell lennie ugyanis ne felejtsék a gyilkosság után pár nappal Nóri fülbevalóját bedobták a szomszédjukba legalábbis ezt a hírt több helyen megerősítették!Nos akkor tudnia kellett hogy szegény Nóri hol lakik amit számításaim szerint csak ismerős tudhat!Lehet ez jelentéktelennek számít a rendőrségnek de ha igaz akkor abszolót de nem jelentéktelen!Én elgondolkodnák ezen és még tőbb itt elhangzott dologban is a helyükben!

Keselyőbérc 2009.03.11. 12:07:52

Kedves wlady!

Nem befolyásos ember lesz az elkövető, csak gondolkoztunk mindenféle lehetőségről. Azért mindig lehet újabb változatot kitalálni.
Gondolt rá valaki, hogy akár néhány száz méteren belül is lehet a gyilkos? Mert ha ismerte a lányt, akkor környékbeli is lehetett, olyan valaki, aki nap mint nap láthatta. Talán rendszeresen elmentek egymás mellett, vagy ugyanarra laktak, esetleg ugyanazzal a busszal jártak. Ha tényleg visszavitte a fülbevalót, és gyalogosan jött, akkor ismét nem félt a lebukástól valamiért. Talán azon az utcán közlekedik minden nap, vagy egyébként is van igazolhatóan dolga arrafelé. Lehet, hogy olyan utcában lakik, mely Nóriék utcájából közelíthető meg jól. Feltehetőleg az illető látványa nem kelt gyanút akkor sem, ha megáll valamelyik ház előtt. Ha nem nappal vitte, akkor ismét éjszaka mászkált, és olyankor kevesen láthatták. Autóval visszavinni kockázatos, mert megjegyezhetik a járművet. Miért a szomszédhoz dobta?

lszabi88 2009.03.11. 12:38:19

Kedves Keselyőbérc!
Anno Evoval beszélgettünk erről az eshetőségről!Mi úgy gondoltuk, hogy az elkövető akár Nóri egyik közeli/távoli szomszédja vagy utcaszomszédja is lehetett!Régóta ismerhették egymást, és ahogy Nóra cseperedett,idővel megkívánhatta!Talán a kora vagy más egyéb tényezők miatt elérhetetlen volt számára a lány, ezért döntött az erőszak mellett!Mivel ismerték egymást, viszonylag egyszerű dolga lehetett a tettesnek, hiszen Nóra akár önként be is szálhatott az autójába!Gyanítom, hogy ebben az esetben tervezgetés előzte meg a cselekvést!
Amúgy szerintem ez a verzió nem állhat olyan távol a valóságtól, hiszen a nyomozók is most állnak át a szűkebb ismerősi kör vizsgálatáról a tágabb körre!

wlady 2009.03.11. 15:31:50

Szerintem biztos hogy helybéli sőt mint mondjátok valószínűleg ismerős!És az biztos hogy más lehetősége nem volt hogy megkapja Nórát amivel a gyilkos valószínűleg tisztában volt!Habár nekem ez a kocsmáros nagyon sántít!Nem azt mondom hogy ő tette de szerintem tud valamit,biztos tud valamit!És gyanítom hogy azért a rendőrök is tudhatnak valamit azt nem bírom elképzelni hogy ennyi nyomozó ennyi idő alatt ne sejtene semmit!Bár ez is lehet de akkor nagyon nagy a baj!Hatalmas!A tett nem tudom hogy ott történt e az erdőben véleményem szerint nem de erre nem mernék fogadni mert a testet visszavinni is hatalmas kockázat!De jó lenne már valamit felmutatni a rendőrségnek!Véleményem szerint ha első perctől kiterítik a kártyát akkor már talán lenne eredmény!

Evo 2009.03.11. 15:35:19

Én változatlanul, régóta fentartom a tippemet az elkövetőre, és ha igazam van, akkor az a szerveknek is nagyon kínos lehet és érdek fűződhet az elkövető kilétének eltitkolásához..vagy az ügy tusolásához.

lszabi88 2009.03.11. 16:42:07

Hát tippem nekem is van, lehet, hogy egész közel áll a tiédhez!:)De ki tudja!
Abban viszont biztos vagyok, hogy a nyomozóknak is van már valami sejtésük!Lehet, hogy jó, lehet, hogy rossz, de tutira van!Megingathatatlan bizonyítékok híján viszont, még akkor sem tehetnek semmit az elkövetővel, ha már teljesen biztosak a kilétében!Ebben az esetben pedig valószínű, hogy még nincs egyetlen olyan ember sem a látókörükben, akiről bizton állíthatnák, hogy bűnös!Így némiképp el fog még húzódni az ügy egy pár hónapig!

Keselyőbérc 2009.03.11. 16:50:04

Kedves wlady!

Biztos vagyok benne, hogy nagyobb mértékben is együttműködhetett volna a rendőrség a lakossággal.
A segítő szándék sok emberben megvolt. Vajon milyen hír szivároghatott volna ki, amely zavarná a nyomozást? A gyilkos úgyis tudja mit, és hogyan tett.
Egy tizenéves lány nem egykönnyen ül be idegenek autójába. A rövid távolság miatt talán még jó ismerőshöz sem száll be, hacsak...
Két helyre mehetett a lány. Egy közelebbire, mely kb. 500 m lehetett, úgy öt perc gyalog. És haza, melynek távolsága kilométer körüli -több mint tíz perc-. Elindulásakor még nem lehetett biztos, hogy hová tart. A közös útszakaszon szembe jöhetett valaki, aki azt állíthatta, hogy a szülei küldték érte, mert már nagyon késő van. Ezzel a trükkel megtéveszthették, és mivel a szülői háztól még messze volt, beszállhatott önként az ismerőshöz. Ez az ismerős lehetett szomszéd, rokon, iskola / ovistársak szülei, család barátja. Az illető akár ott is lehetett
a rendezvényen.

webcsajszi 2009.03.12. 12:34:37

Kedves Mindenki!
Régóta néma szemlélője vagyok a blognak és napok óta valamiért valami nem hagy nyugodni.Evo!Neked régebben volt egy beírásod az elkővetővel kapcsolatban(ha egyedül volt),ezzel kapcsolatban szeretnélek megkérni valamire.Le tudnád mégegyszer írni azt a címert,amit "láttál,valamint egy kicsit részletesebben,h.hogyan is nézett ki az az ősz hajú férfi,esetleg volt-e még ezzel kapcsolatban valami látomásod!?Ha lehet összegezd nekem mégegyszer azt,amíre emlékszel!Előre is köszönöm!

Evo 2009.03.12. 16:05:26

Szia webcsajszi!

Persze, megpróbálom röviden összegezni, cserébe viszont kérném, írd meg, miért kérdezted ezt? :)
A férfi olyan 50 -55 év körüli volt, teljesen ősz hajú, világos barnás - bézs kabát volt rajta (hasított bőr, bőr, vagy szövet- nem kifejezetten télinek hatott), fehér, világoskék vékony csíkos ing. Kicsit úgy dereng hogy szemüveget viselt, de erre utóbb már nem mertem volna megesküdni.
A címerről sok utánajárás következtében kiderült, hogy nem címer volt, hanem inkább valami felvarróka, tudod olyasmi mint amit a hivatalos személyek kabátján látsz, és a ráckevei városház épülete volt rajta. (ez utólag derült ki, én csak a rózsaszín épületre és annak formájára emlékeztem - a ráckevei bíróság épületét soha nem láttam előzőleg, és a leírásom alapján egy blogozó ismerte fel, hogy amit "láttam" az a bíróság épülete).
A kislány és a férfi képei közt egy háromszöget is láttam a kislány a csúcsánál volt, a férfi a háromszög jobb száránál "jött be" a képbe.
Kiskunlacháza műholdas felvételén utána találtam egy , illetve négy háromszöget. A Mihály tér néz ki így műholdról. Ha a lenti háromszöget emelem ki, a csúcsa pont a művház felé mutat...
Volt még képem, egy férfi családjánál láttam. Gazdagok voltak, és emlékeim szerint valami villaszerű társasházban, egy sárga kórház épülethez igen közel. Bementem a lakásba, ahol csak a feleség volt otthon, egyszerű, természetes, barna hosszú hajú nő volt, olyan 40-45 év körüli. Egy fogyatékos 10 év körüli kisfiúval volt otthon. Ápolta.
Maga a lakás luxuslakás volt. Ha a valóságra kell építenem, valahol a Széchenyi hegy, Svábhegy lejtőjén, fás környezetben. Sajnos ez utóbbi képet soha nem tudtuk beilleszteni a gyilkosságba, és kapcsolatot sem találtunk a többi képpel, pedig tudom hogy érinti Nóri ügyét.
Ja, volt még egy címem. Ezt határozottan "láttam". Váci Mihály u. 14. Érdekes, Lacházán van ilyen cím - ezt egy lacházaitól tudom, aki személyesen megnézte. De természetesen, máshol, más városban, községben is létezhet ilyen cím.
Ennyit tudnék összefoglalni röviden..

webcsajszi 2009.03.12. 16:41:33

@Evo: Szia!
Köszönöm a gyors választ!Egy abszurd feltételezés volt részemről,sajna igy az egésszet összevetve.Habár elég érdekes fordulat lett volna.
Az ügyben szerepelt egy ember,aki Kiskunlacházi,ha jók az infóim Nóri egyik rokonának szomszédja,ősz hajú,50 körüli,2 gyereke van,szemüveget is hord,és címer is kapcsolódik hozzá,de más vonatkozásban.Tehát bizonyos szempontok szerint kapcsolodott azokhoz mit leírtál,ezért voltam kiváncsi,h.pontossan milyen is az a címer,de összessenjében mégsem.

Evo 2009.03.12. 16:48:26

szia webcsajszi!

Nem tudhatok mi kapcsolódhat hozzá és hogyan..! Tehát ha van egy megérzésed, attól hogy én másféle képeket (is) láttam, még lehet helytálló az elképzelésed!!! Az enyém ne legyen mérce, mert ki tudja mi a helytálló?

webcsajszi 2009.03.12. 16:58:01

Szóval,csak abból indulam ki,h.rajtad kivül,aki látó volt és foglalkozott az üggyel,egyöntetűen egy idősebb,gyermekes férfit írt,a szikrát Keselyőbérc tegnapi beírása adta,h.esetleg egy ismerős,azon az utvonalon.Nem akarok senkit alaptalanul megvádolni,hisz látott képek alapján kezdett megfogalmazodni bennem valami,és mint tudjuk ezek nem kézzel fogható,bizonyiték erejű dolgok,csak túl sok volt az egybeesés,de ez a személy szerintem azon az éjszakán is ott volt,sőt másnap is!!!

asperjangyorgy 2009.03.12. 17:13:10

Kedves webcsajszi! - ez több, mint érdekes. Holnap majd ad magának egy email címet Evo, és oda írja meg a tapasztalatait, az elképzeléseit. Hátha elgurul valamerre. A.Gy.

webcsajszi 2009.03.12. 17:22:26

@asperjangyorgy: Rendben.Jó lenne más meglátását is hallani az elgondolásomról,lehet,h.csak az én képzeletem agyréme és a túl sok krimi jellegű film hatása,amit mostanában néztem,de lehet,h.más is hasonló jellegű következtetéseket von le!

Evo 2009.03.13. 13:21:24

Kedves webcsajszi!
A blogon keresztül a nicknamedhez tartozó privát mailcímedre elküldtem elérhetőségemet! Várom elképzelésedet, mert az a gyanum hogy ugyanarra a személyre gondolunk mindketten. :)

webcsajszi 2009.03.13. 15:23:50

@Evo: Megírtam az elképzelésem és az ok fejtésem!
Ha ez egyezik veled,annak nagyon örülök,mert a családom már kész hülyének tart:)

Evo 2009.03.13. 16:09:24

Köszönöm mindkét új blogozónak, hogy látomásaikat, megérzéseiket megosztották velünk!Érdekes hasonlóságok mutatkoznak több ponton is, ezért kiváltképp örülök írásaitoknak, és most még jobban bízom benne, hogy sikerül rendőrkézre juttatni az elkövetőt!
Köszönöm, köszönjük segítségeteket minden blogozó nevében!
Evo

Evo 2009.03.17. 08:38:29

A mai hírek szerint, újabb 60 nappal meghosszabbítják a nyomozást...
Érdekesen fogalmazott az origo. A kislányt a fás részen támadták és ölték !! meg..
Lehet hogy ők tudnak valamit amit mi nem?

lszabi88 2009.03.17. 10:55:23

Szia Evo!
Szerintem a sajtó sem tud többet mint mi itt!A rendőrség nekik sem mond többet,hiszen a szenzációhajhászás reményében a sajtó egyből nyilvánosságra hozná, ha tudna valamit újat!Mivel a lányt ott találták meg, ezért gondolják, hogy ott is végezhettek vele!Amúgy érdekes, hogy egy olyan embert még mindig nem tudtak megfogni, akinek ismerik a habitusát!Ha annyira ismernék a szokásait mint amennyire mondják, akkor már tudniuk kéne, hogy az illető mikor, hol tartózkodik!Amennyiben ezeket tudják, akkor érthetetlen, hogy miért nincs még meg!

Vikuci 2009.03.17. 11:47:06

Kedves György és Többiek!

Most tudtam meg, hogy szombaton mégis Önnel/Veletek tarthatnék Kiskunlacházára - már amennyiben még aktuális a szombati túra. Írjatok légyszi, hogy mi a fejlemény ezügyben, szeretnék a csapattal tartani ha van rá lehetőség! Olvastátok a Bors mai cikkét? Na ez már nekem is sok a töketlenkedésből!

www.borsonline.hu/news.php?op&hid=19111
süti beállítások módosítása